Auteur Topic: Verschillen in gedrag Roseicollis / Fischeri?  (gelezen 4785 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Verschillen in gedrag Roseicollis / Fischeri?
« Gepost op: augustus 01, 2005, 23:30:59 pm »
Zoals iedereen wel weet inmiddels  :) heb ik 4 pittige Collies.
Nu kan ik van iemand een Fischeri overnemen, maar ik weet vrijwel niks van dit soort qua gedrag.

Als je een Collie met een Fischeri vergelijkt...

Zijn er grote verschillen in gedrag?
Gaat het hoe dan ook problemen opleveren wanneer deze 2 soorten bij elkaar zitten, of niet meer problemen dan die je kunt verwachten met 2 vogels van hetzelfde soort.

Uiteraard ga ik niet kweken met beide soorten  ;)

« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2005, 10:12:38 am door Janina »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: Verschillen in gedrag Roseicollis / Fischeri?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2005, 10:30:42 am »
Ik dacht eigenlijk dat het qua gdrag niets uitmaakte..  ;) Maar wie weet, heeft iemand anders meer te vertellen...  ???

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2005, 16:22:00 pm »
Ik weet het niet, ik kan er ook weinig over vinden verder. ???

Ik geloof dat bijv. Personata's schuwer zijn, dus ik dacht; misschien zitten er ook wel wat verschillen tussen een Fischeri en een Collie  ;)

Groothur

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2005, 19:13:22 pm »
Janina,

Ik heb zowel Rosseicolis als Fischeri's. Ze zitten niet in 1 kooi dus of dat goed gaat weet ik niet. Ik vind wel dat mijn Rosseicollis een stuk tammer is dan de Fischeri's. De Rosseicollis is ook een stuk groter, als je dan ineens een Fischeri vasthoudt voelt het alsof het niks is. Ik denk dat je dezelfde probleempjes zult hebben als met Rosseicollis onderling, alleen het feit dat de Rosseicollis groter is zorgt er denk ik voor dat die de "baas" zullen zijn. Vooral als het vier tegen

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2005, 21:18:08 pm »
Dat komt dat goed uit, ik heb kleine collies, van die fijne poppetjes  
Alleen Sammy is nogal flink vergeleken bij de rest, maar zij een normale grootte, maar die houd zich gedeist. :)

We hebben in ieder geval afgesproken dat wanneer het echt niet gaat, hij terug mag naar de vorige eigenaar. Bovendien is het een tamme aga en prima opgevoed, en een pittig karaktertje.

Bovendien zullen de mijne geen blok gaan vormen, want dat is het nu al niet  ;D

stoffel

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 08, 2005, 12:41:31 pm »
Hoi,

Ik heb me altijd laten vertellen dat een roseicollie een stuk aanhankelijker is dan een fisheri...
Nu heb ik een handtamme roseicollie en die is idd een stuk tammer dan de vorige fisheri die ik had. Maar die was dan ook niet handtam... Dus dat is wel moeilijker te vergelijken...
In ieder geval ik denk wel dat een roseicollie mensaanhankelijker is dan een fisheri. Zo zei de kweker het mij toch ook...

Groetjes
Stoffel

Groothur

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 08, 2005, 12:49:34 pm »
Dat ben ik wel met je eens Stoffel. Alhoewel ik ook geen eerlijke vergelijking kan maken.  :CENS

Raymond

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2005, 13:15:23 pm »
Ok, dan maakt dat met mijn 4 collies niet zoveel uit, die zijn namelijk ook niet erg aanhankelijk naar mij toe en de fischeri is volgens de hooimeijer methode opgevoed. Houd elkaar dan mooi in evenwicht denk ik.  :)