Auteur Topic: Kosten ?  (gelezen 5071 keer)

Ingmar

• Gast
Re: Kosten ?
« Reactie #15 Gepost op: april 04, 2005, 19:49:39 pm »
Per maand schat ik zo'n 60 euro= 720 euro per jaar, alleen aan voeding en andere benodigheden. aanschaf van vogfels ecven niet meegerekend.

Nanda

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 04, 2005, 20:05:16 pm »
Hoi,

Ik ben denk ik ook zo rond de 150-200 euro per jaar kwijt aan mijn BB-tje. Aan eten, bodembedekking en speelgoed.

languuuhh

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 04, 2005, 20:28:23 pm »
ik gok ook maar 200 - 250 want we moeten verschillende soorten voer af en toe een extra speeltje houtsnippers en soms want om ze te verwennen dus dat is heel wat
heb ik aanschaf van nieuwe vogels niet mee gerekend

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: april 05, 2005, 10:25:53 am »
Ik zit ook op meer dan 300 euro. Door de Harrisons is het al een stuk prijziger geworden als toen ik begon... (met doodgewoon papegaaienvoer uit de dierenwinkel, met veel zonnepitten erin..). ;)

joytje

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 25, 2005, 18:07:33 pm »
ik zit op 250 300 euro per jaar ik vindt het in verhouding wat je er voor terug krijgt niet zoveel  ;D nu we het toch over dieren artsen hebben moet een vogel eigelijk ook een inenting??? ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: april 25, 2005, 18:10:43 pm »
Nee!!  :)

joytje

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 25, 2005, 18:19:13 pm »
 ik dacht al  ;D

Benno/Coco

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 25, 2005, 18:24:22 pm »
Ik vindt het best mee vallen wat wij voor Benno uitgeven per jaar zeker als ik dat vergelijk met de andere dieren.
Qua voer geven wij zaden vers fruit groente en af en toe een palmnoot maar echt duur in een heel jaar met elkaar een 100 euro??
speeltjes zijn wel duurder Benno is een heerlijke sloper en wij kopen dan ook regelmatig wat nieuws voor hem wij hebben Benno nog geen jaar maar al welvoor een 250 euro aan speeltjes gekocht :-[

Maar duur een vogel? nee echt niet onze 2 honden (duitse doggen) kosten on 90 euro in de maand aan voer (60 kilo voer) ok speeltjes zijn voor hun niet duur want de eerste de beste boomtak is het leukste speeltje wat ze kunnen krijgen.
Tel er dan ook per hond nog een 100 euro aan da kosten bij op en je komt aan een aardig bedrag :o

De katten zijn ook duur maar dat ligt er aan dat ik een cattery heb dus behalve de normale spuiten komen er andere onderzoeken kijken voor onze 3 katten ben ik per jaar zeker 600 euro aan de da kwijt.
en dan nog kosten voor het voer iets van 400 euro per jaar en nog extra kosten als dekgeld enz enz enz

In vergelijking zijn vogels zeer goedkoop in onderhoud terwijl ik dit zo opschrijf schrik ik er zelf best van wat onze beestjes per jaar kosten maar eerlijk is eerlijk een mens is nog duurder in onderhoud ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: maart 06, 2006, 16:19:35 pm »
Ik ben benieuwd hoe iedereen er nu over denkt, met zoveel nieuwe leden.
Ik heb toen aangegeven dat ik 150-200 euro per jaar kwijt ben aan een vogel. Maar ik denk dat dat ondertussen wel iets meer geworden is. Allerlei veranderingen enzo!

Gr Corina

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #24 Gepost op: maart 06, 2006, 20:30:26 pm »
Ik zou het echt niet weten  :-[
Maar goed met 7 vogels raak je de tel weleens kwijt  ;D

Tazz

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: maart 06, 2006, 20:54:22 pm »
Als ik alle DA kosten bijelkaar optel en en deel door het aantal jaren dat ik hem heb, kom ik wel boven die 300 perjaar uit, samen met voer en speeltjes!

billy

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: maart 07, 2006, 00:40:54 am »
Geen idee 150 per jaar denk ik, als er wat is en je moet naar de da dan loopt het wel snel op natuurlijk.
Groetjes Els

amacera de pera

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: maart 07, 2006, 11:53:56 am »
ik  ga voor €300,- of meer  zeker als ik de d.a. kosten er bij moet rekenen , alleen al de rek van de universiteits kliniek Utrecht €780,00,.r lora zij was daar een paar weken  dec 2004 , en eind dec: de eene poot van JP-tje  als je dat allemaal optelt zijn het toch aardige bedragen ,oke  ik heb ook wel een paar gaaien waarvan ik van te voorn wist dat er behoorlijke d.a. kosten aan zouden zitten . als ik van de gewoone kosten uit ga kom ik toch op €300,- of meer(pleisters niet mee gerekend)  voor drie gaaien dat valt reuze mee.denk ik en ik krijg er ook heel veel voor terug :thumsup:

gr Ann

Cosch

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: maart 07, 2006, 11:59:10 am »
(pleisters niet mee gerekend)

;D  ;D
Dan zit ik ook wel op meer dan eur 300!  ;D

marry

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: maart 07, 2006, 12:05:43 pm »
ik zou het niet weten  :CENS zou ik eens uit moeten rekenen. maar als ik dat ga doen met al die dieren die ik heb  :( krijg ik denk ik hartkloppingen  :o en dan tel ik mijn 3 kids er nog geneens mee  ;D gr marry