Auteur Topic: Kosten ?  (gelezen 5060 keer)

Cosch

• Gast
Kosten ?
« Gepost op: januari 03, 2005, 16:20:51 pm »
Hoeveel kost jullie vogel per jaar?

Coco kost denk ik zo'n € 150- 200 per jaar. Inclusief speeltjes, snoepjes dierenarts e.d.

Gr Corina
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2005, 16:23:17 pm door BirdmAster »

Eefjuh

• Gast
Re: Kosten ?
« Reactie #1 Gepost op: januari 03, 2005, 16:28:39 pm »
O dat zou ik echt niet durven gokken :S

Ik ben per maand aan nutribird ongeveer 7.95 kwijt, dus in een jaar is ongeveer 96 euro.

Daarnaast hier en daar wat speeltjes ongeveer 5 euro per maand, is ongeveer 60 euro per jaar..

En dan zaagsel en kranten nou das bijna gratis...
water ook ;)

En dan natuurlijk nog wat dierenarts kosten.. t verschilt gewoon elke jaar denk ik zo...

Ik denk inderdaad dat ik ook zoeits van 150 - 200 euro, net als jou cosch, misschien soms minder (vooral omdat ik veel speelgoed zelf maak van resthout of gratis hout)

Maar das toch best wel duur eigenlijk zo een vogel! :o

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2005, 16:33:34 pm »
Ja precies. Ze zeiden, voordat ik Coco kocht, de aanschaf is duur maar daarna valt het wel mee! Nou,  dat valt dus best tegen! Tis meer dan ik verwachtte in ieder geval!

Gr Corina

Aaran

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2005, 16:34:25 pm »
Ik denk ook zo'n maximaal 200 euro.

Eefjuh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 03, 2005, 16:42:04 pm »
Ja precies. Ze zeiden, voordat ik Coco kocht, de aanschaf is duur maar daarna valt het wel mee! Nou,  dat valt dus best tegen! Tis meer dan ik verwachtte in ieder geval!

Gr Corina

Jah nu ik het optel schrik ik eigenlijk ook wel een beetje!

Maar ik moet zeggen, uiteindelijk zijn ze denk ik wel goedkoper dan een hond of kat... (denk ik) misschien ligt t wel gelijk..

Ik denk ook dat mijn 2 baardagames duurder zijn dan kera.. die eten 3/6 euro in de week bijvoorbeeld..

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 03, 2005, 16:46:04 pm »
dan zal het bij mij ook wel zoiets zijn... alhoewel... 2 stuks van elke soort miss dan wel wat meer... €350 voor alle 4?? Ik zal het eens echt uit moeten rekenen en kijken hoeveel ze opvreten in een maand!  :D

Eefjuh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 03, 2005, 20:35:34 pm »
Dat moet je niet doen ;) dan schrik je al je nekharen omhoog ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 03, 2005, 20:41:57 pm »
Ik heb 300 en meer ingevuld. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik kwijt ben, maar ik geef Riboet nu Harrisons, 2,5 kg 46 euro. Als ik gok dat ik 2 maanden met zo'n zak doe dan ben ik alleen aan het voer van Riboet al 6 keer 46 euro kwijt. Nou, daar moet dan nog bij het voer van Middel en Favo en het broedkoppel, het nodige eivoer van Orlux, de bodembedekking voor in de voliere, de Witte Molen Parrotdinerblikken, de grote hoeveelheden groente en fruit die overigens ook voor de cavia's gekocht worden, de stroom voor de kachel in het nachthok, het opfokvoer voor de kleine grijsjes (kostte me de vorige keer ook veel meer verpakkingen dan ik gedacht had) en dan denk ik dat ik ruim over de 300 euro per jaar ga. Reken ik dierenarts bezoekjes nog niet eens mee!

Pff is me dat schrikken! Ik denk dat ik maar plastic vogels ga houden ofzo :D :D.

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: januari 03, 2005, 20:43:47 pm »
Ik weet het ook niet precies, zal het in de gaten gaan houden. Ik voer nu Nutribird én Harrisons. De Harrisons was idd, al voor 2,27 kilo 47,50!! Dus kun je wel nagaan..  :-\

Eefjuh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 03, 2005, 20:51:14 pm »
Pff is me dat schrikken! Ik denk dat ik maar plastic vogels ga houden ofzo :D :D.

Jah!! Vna die gifroze flamingo's voor in de tuin!  ;D

Riboet

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 03, 2005, 20:53:58 pm »
Zou ik wel een hele mooie tuin hebben, want het is er nu grauw en vies :).

Maar ach, sommige dingen zijn toch onbetaalbaar. Een grijsje dat met jouw stem de telefoon opneemt, ach, dat is het dubbele van de kosten wel waard :).

Groeten,

Barbara

Riboet

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 03, 2005, 20:56:07 pm »
Eigenlijk had ik misschien ook wel een ander bedrag in kunnen vullen; als je nakweek vogels verkoopt, streep je al gauw wat kosten weg tegen dat bedrag. Ik heb vorig jaar 1 grijsje verkocht. Moet je dat ook meerekenen?

Groeten,

Barbara

fujimo

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 03, 2005, 22:40:39 pm »
Ik ben wel meer kwijt dan 300 Euro per jaar

Ieder 6 weken 40 euro aan de pallets
2 x per jaar minimaal 30 euro aan vogelarts
regelmatig speeltjes
een zak of 5 houtsnippers a 10 euro
fruit-groente-noten

het is al snel meer dan je denkt

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: april 04, 2005, 19:35:39 pm »
Niemand meer kosten aan zijn papegaai? ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 04, 2005, 19:47:45 pm »
hai,

gemiddeld 200,= euro x16 =3200,=

mvg Frank