Auteur Topic: Wat is een goede leeftijd om een papegaai te kopen of overnemen  (gelezen 5300 keer)

Caiolinda

• Gast
Wat is een goede leeftijd om een papegaai te kopen of overnemen
« Gepost op: augustus 03, 2005, 14:16:02 pm »
Hallo allemaal,

Maakt het veel verschil of je een grijze roodstaart vanaf twaalf weken van een kweker koopt zeg maar, of dat je een oudere papegaai overneemt van iemand die hem een tijdje heeft gehad. Want je ziet er zoveel op bijvoorbeeld marktplaats enz.

groetjes linda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Wat is een goede leeftijd om een papegaai te kopen of overnemen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2005, 14:20:16 pm »
Er is natuurlijk een groot verschil.. Een baby kan je nog goed opvoeden en een volwassen grijze kan kuren vertonen. Zelf denk ik dat je ook elke volwassen grijze alles kan leren of afleren, maar een baby is natuurlijk veel makkelijker. Zelf zou ik toch gaan voor een volwassen grijze.. gewoon omdat die ook een goed adres verdient en er al zoveel in dem opvang terecht komen..  ;)

Caiolinda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2005, 14:34:22 pm »
En nog een vraag is er nog een verschil eigenlijk tussen mannetjes en vrouwtjes in karakter

Caiolinda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2005, 14:34:40 pm »
groetjes linda vergeten sorry

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2005, 14:36:58 pm »
Er zijn zo wie zo verschillen in karakter, niet zo zeer tussen mannen en popjes. Het popje kan wat "kattiger" zijn als een mannetje. Maar iedere vogel verschilt eigenlijk wel, ze zijn allemaal anders. Grijzen zijn wel wat conservatiever dan andere papegaaien en hebben meer de neiging tot eenkennigheid. ;)

Caiolinda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2005, 14:42:40 pm »
Ben ik weer hoor maar hoe kan het dat ze tenen en nageltjes missen en is dat een slecht teken.

groetjes linda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2005, 15:38:30 pm »
Is geen slecht teken. Dat kan al in het nest gebeurd zijn of om een andere reden.. Pascallo heeft ook een grijsje met ontbrekende nagel volgens mij..

Maar even een vraagje. Ben je serieus van plan een grijze roodstaart te nemen? Heb je al veel informatie doorgelezen, bijvoorbeeld hier op het forum? Weet je precies waar je aan begint? Er zijn namelijk heel veel mensen die vrij impulsief aan een gaai beginnen en dan kan het later heel erg tegenvallen!!

pipo

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2005, 15:44:03 pm »
Hallo, ik heb mijn grijze roodstaart ook pas gekregen toen hij/zij 2,5 jaar was. We hebben hem nu 4 maanden en het lijkt wel of hij altijd hier gewend is hoor. Het gaat heel goed.
mvg Emmy

Caiolinda

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 03, 2005, 15:47:53 pm »
Ik ben inderdaad serieus bezig en wil het ook zeker grondig aanpakken. En zoveel info tot mijn beschikking hebben als mogelijk is daarom heb ik me hier ook aangemeld. Dus heel erg bedankt voor je reacties tot nu toe.

En weet ook dat het een hele grote zorg is daarom wil zo goed mogelijk zijn voorbereid. Ik ga ook zeker niet in eens naar een kweker toe of iets eerst wil ik goed belezen zijn.

groetjes linda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: augustus 03, 2005, 16:31:31 pm »
Goed zo!  :thumbsup: En vraag maar raak hoor! ;) No problem.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 04, 2005, 11:04:30 am »
Wij hebben ook een grijsje van een paar jaar oud overgenomen.
De volgende dag zat hij al te fluiten en te praten of hij hier al jaren woonde.
Dus het kan prima, je moet wel een beetje geluk hebben, want Gino schreeuwt eigenlijk nooit.
Alleen fluit en praat hij veel.

Koko

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 04, 2005, 12:09:38 pm »
Hoi ik heb ook 2 oudere gaaien, het zijn dan wel geen grijsjes maar Amazone's Koko is en was 40 jaar toen hij hier kwam en Rico is 18 jaar

Ze geven voor mij geen problemen, maar Koko is erg op mij en is niet vriendelijk voor andere, het schalkje :)

Groetjes
Boudewijn

Caiolinda

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 04, 2005, 12:29:33 pm »
Hebben jullie ook ervaring met hem overal mee naartoe nemen nou ja niet overal maar in iedergeval lekker mee naar buiten of even ergens op visite en hoe doen jullie het als je hem met de auto mee wil nemen.

groetjes linda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: augustus 04, 2005, 13:19:15 pm »
Als je het forum een beetje doorleest, kom je dit soort onderwerpen wel tegen (je kunt ook gebruikmaken van de Zoekfunctie boven aan het forum). Hier staat o.a. iets over mee in de auto ;)

Fireman

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 04, 2005, 13:30:29 pm »
Het lijkt een beetje offtopic maar het heeft toch met de aanschaf van een kromsnavel te maken.......denk ik.

Je hebt toch verschillende soorten stadia van tam zijn ?

bijv  handtam of kooitam.

De mensen die schaffen en papagaai of andere vogel aan en hier zijn ze elke minuut van de dag mee bezig. Uit de kooi en mee onder de douche dus de vogel is handtam.

Nu gaat dit een tijdje goed en na verloop van tijd is het nieuwe eraf en laten ze hem wat vaker in de kooi zitten en hebben ze weer andere interessse gevonden, bijv een nieuwe hobby of vriend of vriendin.

Nu gaat de vogel die eerst alle aandacht gekregen heeft beginnen met aandacht vragen. Dus dat wordt krijsen!!

De eigenaar vindt dit niet leuk meer en verkoopt na een tijdje als hij er niet meer tegen kan de vogel.

Klopt dit kleine verhaaltje een beetje met de werkelijkheid ?