Ik heb een grasparkietje (een popje) die erge diaree heeft. Ik moest ontlasting vangen voor de dierenarts, maar dat had ik op kranten gedaan dus eer ik bij de dierenarts was was het al in de krant getrokken.
Ik heb wel wat gehad voor het arme diertje dit is een medicijn tegen micro-bacterieen. Heb het diertje nu in de schuur staan, maar ze is tevens erg mager en het hele kontje is nattig, omdat ze zo erg dun poept. Ondanks dat ze bol zit kan ze nog flink hard bijten, want toen ik haar de medicijn gaf ontsnapte ze kreeg haar uiteindelijk wel te pakken en heb gelijk een druppel op de snavel gegeven zoals de dierenarts voor schreef.
Dit is een kuur voor 7 dagen.
Mijn vraag is moet ik nog ontlasting brengen naar de dierenarts of moet ik even afwachten hoe deze medicijn aanslaat. Want het ontlasting is erg waterig en is ook gifgroen. Mijn andere vogels krijgen nu een ontwormingskuur voor 48 uur, omdat daar ook al een aantal zaten met een beetje ontlasting aan de kont, maar nog lang niet zo erg als de vogel die ik apart heb gezet.
Groeten Cinnemon