Als er helemaal niks mee zou gebeuren in biologische zin, zou jouw aga nu, met de broeddrang die je beschreef van een kleine 30 eitjes, nu het formaat condor moeten hebben,
en dan heb je pas echt gedonder in je voliere.
Het gemiddelde van een ei of 30 per jaar, was tot vorig jaar zo. Ruim een jaar geleden zijn ze gekortwiekt en krijgen ze een pittige opvoeding, kunnen ze veel uit de kooi en overal mee naar toe.
Omdat ze toen veel afleiding kreeg, is die broeddrang vanzelf sterk afgenomen.
Alleen duurde het meer dan een jaar voor ze eindelijk weer wat meer veertjes krijgt, wat aan de voeding vrijwel niet kan liggen ( Harrisons) Het dier was gewoon zo uitgeput dat ze nu nog aan het bijkomen is.
Het dier zelf is het laatste jaar rustiger geworden, veel liever en je krijgt weer contact met haar. Voorheen was ze echt in zo'n soort trance

Ik vind aan zo'n enorme broeddrang die Pino had, niks 'natuurlijks' aan. Dat is een drang waar een vogel niet sterk genoeg voor is en er aan onderdoor gaat.
Mogelijk is een hormoonbehandeling door de DA een optie. 
Dit mocht ze voorheen nooit omdat ze veel te mager was en zo zwak. Hier heb ik het over een operatie. Een hormoonbehandeling heb ik nog niet van gehoord. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Het verstoren van de broeddrang geeft, in mijn beleving, ook een onrustige situatie voor de vogel,waardoor het vogellichaam toch telkens probeert te voldoen aan het instinct .............
Je hebt zelf al ondervonden dat dit ook ten koste gaat van de vogel. 
Het verstoren van de broeddrang gaat ( nu in ieder geval) niet ten koste van haar. Ze heeft sinds juli vorig jaar totaal 4 eitjes gelegd, een stuk minder dus. :thumbsup:
Ook ziet ze er nu veel beter uit, dikker en meer veren.
Maar wat ik me dus nu afvraag, het kan voor nu wel een oplossing zijn, maar hoe zit dat op langere termijn?
Naar mijn beleving is een verstoring op korte termijn een tijdelijke oplossing, maar geen structurele.
Je kan proberen om te kijken wat er gebeurt als ze wel een nestje laat maken, en wat onbevruchte eitjes legt ............ laat ze een poosje broeden....
zorg ondertussen voor voldoende bouwstoffen en voedings voor een broedende aga.
Dit laatste is essentieel om haar niet uit te putten.
Hoewel ik me net bedenk dat je haar feitelijk niet wil laten leggen vanwege de zwakke gezondheid .....
Dit is een lastige tweestrijd, en je zal toch iets moeten proberen .......
Heeft ze de vorige nesten altijd uitgezeten, qua broedduur, of heeft ze het nest verlaten?
Wat was de voeding die ze toen voorgezet kreeg?
Dit heb ik gedaan. Ze heeft 3 maanden terug mogen broeden van mij. Ik heb nepeitjes liggen van dezelfde grootte en die leg ik in de plaats van haar eigen eitjes en daar gaat ze trouw op liggen

( ik kan geen jonkies kwijt, vandaar)
Daarbij krijgt ze prima voeding, maar ze had 4 weken gelegen en ze had al haar veren van haar buik geplukt.
Bovendien eet ze dan zo weinig, dat ze ook weer sterk vermagerd. Ja daar ben ik dan ook niet blij mee.
Bijvoeden probeer ik wel, maar ze moet niet meer

Ze krijgt naast pellets, groente en fruit, ei/krachtvoer, ook haar mannetje die haar veel voed krijgt dit dan ook. Sepia krijgt ze het hele jaar door. Sinds een maand krijgt ze ook een beetje Premium papegaaienvoer, maar niet te veel want dan eet mevrouw de pellets gewoon niet.
Ze heeft geen nestkastje, maar ze legt haar eitjes gewoon tussen de afgeknaagde knijpers en wcrollen in een hoekje van de kooi

Dus wat ik er mee moet, ik vind het heel moeilijk. Ik had me bedacht dat ze iedere 3 maanden eitjes mag leggen, maar als ik zie hoe sterk ze na 1 broedronde al achteruit gaat...weet ik niet of ik dat nog eens moet doen

Wat ik me ook bedenk is dat die 4 eitjes er zeer moeizaam zijn uitgekomen, dus dan komt er ook nog eens legnood om de hoek kijken...