Auteur Topic: Papegaaien bijten geen kinderen...  (gelezen 6549 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: Papegaaien bijten geen kinderen...
« Reactie #30 Gepost op: augustus 05, 2005, 22:59:27 pm »
Hai Pascal,

als ik zijn mailadres had stuurde ik gelijk deze site naar hem op,

mvg Frank

FF wat zoekwerk.

Maar hier is ie.

jan.birds@worldonline.nl

http://www.ellen-parrots.com/hooimeijer002nl.html

Nanda

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 05, 2005, 23:01:44 pm »
 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #32 Gepost op: augustus 05, 2005, 23:04:37 pm »
Hai Pascal,

als ik zijn mailadres had stuurde ik gelijk deze site naar hem op,

mvg Frank

Oh jee. Wat doe ik nu weer. Als ie hier komt en hij ziet de foto van japie in het topic van foto vd maand augustus, dan krijg ik hem gelijk op mijn dak.

Nee dr. hooimeijer. U heeft gelijk dr. hooimeijer. Ik heb inderdaad geen respect voor Japie dr. hooimeijer. Sorry dr. hooimeijer. Hoeveel stappen zegt u dr. hooimeijer?

Tommy

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 05, 2005, 23:05:54 pm »
 ;D ;D ;D
ik lig bijna onder de tafel ... ;D ;D ;D

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #34 Gepost op: augustus 05, 2005, 23:06:52 pm »

Wickingh

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: augustus 05, 2005, 23:08:13 pm »

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #36 Gepost op: augustus 05, 2005, 23:09:05 pm »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #37 Gepost op: augustus 06, 2005, 12:36:05 pm »
is gebeurd

:thumbsup:

geweldig dit  ;D ;D ;D

( neemt niet weg dat ik ( en mijn monstertjes)  wel degelijk wat heb aan een deel van de 5 stappen, dit even terzijde  :-[ )

Tommy

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: augustus 06, 2005, 12:51:32 pm »
is gebeurd

:o  ;D ;D ;D ;D ;D :thumbsup: :-*
Echt waar? IK ben benieuwd naar zn reactie...hij zal toch wel tegen een geintje kunnen? ;D

Janina...ik ben t met je eens hoor. Hooimeijer heeft soms/vaak best goede ideeen ;)
Maar dit is wel erg grappig ;D

polytelis

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: augustus 06, 2005, 17:37:50 pm »
Citaat
Volgens Hooimeijer doen papegaaien kleine kinderen namelijk niks

Wat verstaat dr. Hooimeijer dan onder kleine kinderen, tot welke leeftijd ziet hij (of een papegaai) kinderen als klein??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Mijn vrouw is als 8 jarig meisje gebeten door een amazone papegaai die niet eens bij haar in de buurt was maar naar haar is toe gevlogen.
Een familie lid moest tijdens een feestje even laten zien hoe mooi het is/was als zijn nieuwe tamme papegaai uit de kooi was.

Ik heb dr. Hooimeijer na alle verhalen die ik over hem gehoord en gelezen heb best hoog gehad maar nu bijna 30 jaar later moet je er niet op rekenen dat mijn vrouw bij mij in de voliere komt en dan zitten daar alleen nog maar parkietjes in,

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #40 Gepost op: augustus 06, 2005, 18:14:18 pm »
Bjorn was dus ook 8 a 9 jaar toen hij gebeten is.. Echt vergeten is hij het nog niet, maar laat Sjakko wel opstappen enzo.  Misschien bedoelt H. de hele kleintjes? Die van 3, 4 of 5 jaar. Maar dat zijn kleuters, dan had hij dat moeten zeggen.. Bovendien heb ik er dan nog steeds geen vertrouwen in. Kleuters kunnen volgens mij net zo goed gebeten worden, als is het maar uit angst of onzekerheid!

Nanda

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: augustus 06, 2005, 18:40:10 pm »
Ik weet uit ervaring hier dat ook kleintjes, dus de kleuters, gebeten kunnen worden hoor.
Tatoo heeft Jenny ook wel eens te pakken gehad, en ook ons buurmeisje, maar da's niet zo erg........ ;D

Kinderen zijn nou eenmaal wat wilder dan wij volwassenen, tenminste, de meeste van ons.......... ;)
Papegaaien kunnen daar vans schrikken. Kinderen kunnen ook heel onverwachts de vogel willen aaien en hem bijvoorbeeld van achteren benaderen (dat gebeurde met ons buurmeisje) Tatoo vind het nou eenmaal niet zo fijn om op zijn rug geaaid te worden, en dat is precies wat zij deed, van achteren benaderen en over zijn rug aaien.
Tatoo draait zich om en het is hap. Het beessie had geen flauw idee wat hem gebeurde op dat moment. Voor het zelfde geld was het een roofvogel bijvoorbeeld.......
Dan kun je een nog zo goed opgevoede papegaai hebben, maar het blijven beesten, en kunnen onverwachte dingen doen.
Zelfs als de papegaai inder invloed is de DE Dr Hooimeijer.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #42 Gepost op: augustus 06, 2005, 19:59:19 pm »
Ja, dat is waar ik bang voor ben als er hier ( kleine ) kinderen zijn. Ze willen altijd aaien, en dan komt ineens die kinderarm, onverwacht voor de vogel en de vogel haalt van schrik uit...niet om lelijk te doen of omdat ze agressief zijn, maar gewoon omdat ze schrikken.
Soms, als ze eens van mij schrikken is hun 1e reactie ook "uithalen" maar omdat ik weet hoe ik er op moet reageren, laten ze dit ook weer. Maar een kind weet dit niet.

Ik ben het echt helemaal niet eens met deze stelling, vraag me af hoe H. dat dan doet en voor zich ziet.... ???

jacob1972

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: augustus 10, 2005, 22:57:01 pm »
Ik heb meerdere vogels in huis en ik heb er2 zitten die zijn helemaal gek met kinderen.
De 1 is een kaketoe die durf ik nog aan een kind van 3 te geven die is nog te voorzichtig met een nootje.
De andere is een amazone die gaat spontaan geluidjes maken en praten als er kinderen zijn,en die kunnen d`r ook aaien en echt alles ermee.

Maar ik heb ook een kaketoe die vliegt ze bij voorbaat al aan.
dus hooymeyer dat gaat zeker niet op!! :CENS

dylantjuh

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: augustus 10, 2005, 22:58:16 pm »
Nou een ara van m`n vader die "lief" is volgens me vader die bijt mij, en die andere die fel is die is wel aardig tegen mij.
Vinnie bijt niet en carla wel