Auteur Topic: naar de stad  (gelezen 2517 keer)

Reina

• Gast
naar de stad
« Gepost op: augustus 10, 2005, 09:32:58 am »
Ik ben van plan om vandaag naar de stad te gaan en wil Jojo dan ook mee nemen. maar nu zit ik met een vraag, is het wel verstandig want als ze op de papagaaien wandelwagen zit en ze schrikt ergens van wil ze wel eens eraf springen en in de stad is het natuurlijk druk, wat zouden jullie doen?? en ook zit ik met de winkels, ben bang dat ze dan niet naar binnen mag. wat raden jullie aan?
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2005, 09:58:03 am door Reina »

Cosch

• Gast
Re: naar de stad
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2005, 10:13:29 am »
Zou gewoon brutaal zijn, en net doen alsof je neus bloed! Gewoon naar binnenlopen, ze zeggen vanzelf wel, als ze het niet willen.
En dat ze van de wagen af kan springen, tja dat kan lastige situaties opleveren. Ik zou heel voorzichtig doen, en er proberen vertrouwen in te hebben, dat ze er niet afspringt!

???

Gr Corina

Koko

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2005, 10:48:44 am »
Hoi reina,

Ik neem ze ook vaak mee, beide, en heb nog nooit moeilijkheden gehad (neem ze alleen nooit mee naar een levensmiddelen zaak)
Ik zorg wel dat ik papieren zakdoekjes bij me heb, mochten ze iets in een winkel laten vallen, dan kan ik het gelijk opruimen.

wat betreft het schrik gedrag, tja dat is een kwestie van oefenen lijkt me

en alvast veel plezier in de stad

Groetjes
Boudewijn

Reina

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2005, 10:49:25 am »
oke, ik zal het proberen kijken wat ze ervan vind. heb tot nu toe alleen een stukje gewandeld hier in de buurt en ze ging altijd mee met ons naar het begraafplaats waar ons dochterte ligt

Reina

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2005, 11:13:48 am »
is het raar om een wandelwagen te gebruiken met een bak die erop hoort, want ik heb 2 wagens, en waar ik het nu over heb is een driewieler, quinny. maar is het raar als je die wagenbak gewoon laat zitten en de tafelstandaard erin te zetten. of moet ik die oude die ik al gebruikte gewoon gebruiken

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2005, 11:24:42 am »
Voor mij is die drempel nog heel erg hoog. Om Coco mee te nemen naar de stad of iets dergelijks.
Maar ik hoor bijvoorbeeld van anderen dat ze ze gewoon meenemen naar de intratuin en in het karretje zetten. Of stukjes gaan fietsen met hun gaai. Ik wil wel, maar durf het nog niet goed!

Je moet gewoon doen wat jezelf het prettigst vind en waar Jojo het minst snel vanaf kan vliegen of van kan schrikken.

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2005, 11:40:20 am »
Het schrikken is inderdaad een kwestie van de gaai veel meenemen en oefenen.
Als ze ergens van schrikt ga haar dan niet troosten ofzo, dan bevestig je haar angst namelijk. Als jij laat zien dat er niks is om bang voor te zijn, zal dat de gaai ook geruststellen.

Als je nu merkt dat ze nu nog heel erg schrikt van een auto die voorbij komt, bouw dit dan langzaam op en ga niet meteen tussen druk verkeer staan.

Ik neem mijn aga's ook wel eens mee door het dorp, een winkel in. Tja sommigen kijken je aan alsof je niet goed bij je hoofd bent,
anderen vinden het geweldig.
Ik vind dat je moet doen waar jij je goed bij voelt en waar de gaai zich lekker op voelt, en als jij de ene wagen wilt gebruiken, moet je dat gewoon doen!
En neem wat doekjes mee, voor een poepie die per ongeluk in de winkel beland  :)

Veel plezier!

dylantjuh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2005, 11:46:53 am »
Tlijkt mij geen goed id beetje gevaarlijk..

senna

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 10, 2005, 11:51:57 am »
Ik heb Nicky vorige week ook voor het eerst mee naar de stad genomen. Ben er niet zo voor in, met al die aandacht, maar het kwam er gewoon zo van. Nicky heeft zitten genieten. Ze vond het heel erg leuk. Ze keek haar ogen uit en genoot van alle aandacht. :)

Maar haar voordeel is wel dat ze bijna altijd op mijn schouder zit en ook niet echt een neiging vertoont buiten om van mijn schouder af te gaan. Voor de zekerheid heb ik wel een tuigje om, maar nog nooit nodig gehad. Ze blijft rustig zitten  :)

We stonden op een gegeven moment ergens te wachten voor een balie en toen riep ze naar iemand die binnen kwam: Hallooo, Halloooo  :) mensen vonden het prachtig......

gr corina

Reina

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 10, 2005, 12:48:16 pm »
Nou, ik ben samen met mijn man en Jojo naar de stad geweest en jojo ging op de driewieler wagen.
Het is ontzettend goed gegaan, ze is aer maar 1 keer afgesprongen maar dat was omdat ze schrok van een kindje die tegen een steentje trapte ( ze zijn daar met de weg bezig ) maar verder bleef ze rustig zitten, ze keek haar ogen uit, ze vond het echt prachtig.
de mensen op straat reageerden allemaal erg positief en ze vonden het allemaal erg leuk en lief. en jojo vond natuurlijk erg prachtig al die aandacht. :)
in de winkels waar me moesten zijn mocht ze mee naar binnen, we hebben het wel eerst even netjes gevraagd.
dus al met al was het een succes, en zeker voor herhaling vatbaar ;)

senna

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 10, 2005, 12:53:12 pm »
 :thumbsup:

gr corina

Nanda

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 10, 2005, 12:56:03 pm »
leuk hoor

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12 Gepost op: augustus 10, 2005, 12:58:40 pm »
Leuk joh  :thumbsup:

michiel1981

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 10, 2005, 13:45:10 pm »
ieks ik ben veel te bang dat een hond hem grijpt of iemand me probeerd van hem te beroven. de wereld is niet meer zoals ie geweest is  :( ben echt paranoide wat dat betreft

dylantjuh

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 10, 2005, 13:58:20 pm »
Wat leuk!
Als je het nog een keer doet vertel je dan hoe het is gegaan? ;)