Auteur Topic: verschil tussen de 3 soorten grijze roodstaart  (gelezen 3082 keer)

michiel1981

• Gast
verschil tussen de 3 soorten grijze roodstaart
« Gepost op: augustus 10, 2005, 13:39:37 pm »
ik zit met een vraagje ik weet van de timmeh grijze roodstaart met een wat bruinere staart en de congo en dat er nog een grijze roodstaart soort is maar welke van die 3 soorten is nou de grootste want die grijze roodstaart die ik heb heeft een mooie felrode staart maar is veel kleiner dan een andere grijze roodstaart die ik gezien heb echt een groot verschil, welke soort is die grote grijze roodstaart dan? ook heeft de grotere een veel grotere snavel. btw de mijne is 2 en half jaar denk niet dat ie nog veel groter word.

:CENS :CENS :( :( :o :o ??? ??? ??? ???

dylantjuh

• Gast
Re: verschil tussen de 3 soorten grijze roodstaart
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2005, 13:40:35 pm »
Misschein was het een roofvogel ;D

michiel1981

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2005, 13:41:42 pm »
erg grappig hehe, maar ik heb vaker grijze roodstaarten gezien die zeer zeker groter zijn dan de mijne en dan heb ik het over dikte en ong 5-6 cm in lengte langer

dylantjuh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2005, 13:56:50 pm »
Geen id wat dat zijn...

Dilemmy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2005, 14:08:54 pm »
volgens mij heb je zelf een timmeh grijze roodstaart, want die is veel kleiner. Heb er eentje op het momentje te logeren. Deze zou beter moeten praten dan die andere soorten, maar hij is absoluut niet tam. Hij fluit een beetje en loopt te brabbelen.
Want die andere grijze roodstaart zou moeten zijn dat weet ik ook niet. Ken er maar eentje... misschien een goede vraag voor de papegaaien kenners onder ons.

Groeten Cinnemon

michiel1981

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2005, 15:16:50 pm »

kijk nou zelf dit lijkt toch echt niet op een timmeh of wel?
hij is pas 2 en half jaar oud maar lijtk me sterk dat ie nog veel groter word.
 ???

btw die 2 buitenste veren zijn later ook geknipt

Cheetah

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2005, 15:35:12 pm »
Jodie is een Congo die ongeveer 390/410 gram is.

Dino is ook een Congo die ongeveer tussen de 435 en 450 gram is en al een kop groter dan Jodie..

Mijn eerste Grijze Roodstaart was een vogel die wel erg groot was. De vogel leek kwa formaat op een grote kaketoe. Sommige mensen zeiden mij dat het een Cameroen soort was. De vogel woog 560 gram en was iets van 40cm of groter.

Een tijd geleden heb ik op een amerikaanse forum gelezen dat er in Cameroen meer bergen zijn en de tempratuur wat koeler. Daarom zijn de vogels wat forser en wat dikker bekleed om zich te beschermen tegen de kou. Zowel de pop als de man zijn bij de Cameroen soort wat donkerder dan de soorten uit angola, ivoorkust en tanzania.

Het kan natuurlijk ook allemaal bullshit zijn...

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2005, 15:41:54 pm »

kijk nou zelf dit lijkt toch echt niet op een timmeh of wel?

Nee dit is een kongo! 100%

Gr Corina

michiel1981

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 10, 2005, 15:48:19 pm »
tja daar zit best wel wat in het is mij iig al meerdere keren opgevallen dat ik in dierenwinkels verschillende grijze roodstaarten heb gezien die naar verhouden een kop groter en forser zijn dan mijn eigen grijze roodstaart. maar ik heb ook geen idee of leeftijd hierin een rol speelt.

Nanda

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 10, 2005, 16:32:06 pm »
Is het niet zo dat de ene vogel gewoon wat forser gebouwd is als de andere?
Zelf heb ik een bonte boertje. Mijn bonte boertje is ook een stuk forser dan het bonte boertje van mijn buren. Is wat groter, grotere snavel. Gewoon helemaal wat flinker....

michiel1981

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2005, 08:09:20 am »
zou het aan het eten kunnen liggen waarmee ze groot gebracht worden?
en dan bedoel ik niet anabolen ofzo hahaha  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: augustus 11, 2005, 10:18:44 am »
Nee ik denk niet dat het aan het eten ligt. Je hebt nou eenmaal grotere en kleinere, net als bij mensen!  :)
De glans van de veren en de gezondheid kan wel verschillen door het eten. ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 11, 2005, 10:38:46 am »
Ik ga het nog sterker vertellen: ik heb Pappa- en Mammagaai buiten. Favo en Middel zijn kinders. En toch heb ik het idee dat Favo nooit zo mooi groot zal worden als de ouders. Misschien is groot niet eens het juiste woord. Vol is het juiste woord.

Mijn buitengaaien lijken gewoon een dikker machtiger verenkleed te hebben (uiteraard hebben die alle slagpennen ook nog, omdat ze niet gewiekt zijn, misschien dat dat ook imposant maakt). Als ik de gaaien met zijn allen buiten zie, dan lijken de verschillen alweer iets kleiner, zeker tussen Riboet en Pappagaai. Middel wordt zeker net zo breed als Pappagaai, maar is nog wat kleiner enneuh, stomper zeg maar.

Ik denk dat de manier van houden ook meespeelt en soms denk ik wel eens dat buiten houden de mooiste vogels oplevert (gek genoeg vind ik dat bij de tropen van mijn pa juist weer tegenvallen).

Dus ik denk dat zeker bij importgaaien de plaats van herkomst ook een factor is in de grootte van een gaai.

michiel1981

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 11, 2005, 11:45:57 am »
daar sluit ik me dan bij aan, thanks  :thumbsup:

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #14 Gepost op: augustus 11, 2005, 15:06:45 pm »
Dag Michiel,zoals al gezegd wordt,kunnen de vogels van