Auteur Topic: Witte vlekjes op de veren?  (gelezen 10662 keer)

Riboet

• Gast
Re: Witte vlekjes op de veren?
« Reactie #60 Gepost op: september 02, 2005, 10:36:46 am »
Ik heb foto's van de veren, maar erg duidelijk vind ik het weer niet..

Ik denk trouwens dat ik maar gewoon die Birdspray ga halen en hem ga in sprayen, voor het geval dat het inderdaad zo is..

De bovenste foto vind ik het verdachtst. De gaatjes in de onderste foto kunnen ook door het omslaan van de dwarshaartjes veroorzaakt worden heb ik onder mijn microscoop gezien. Birdspray kan geen kwaad, vind het alleen wel vervelend dat je de vogel dan niet kunt douchen voor een week of twee. Spuit vooral onder de vleugels. Als er luisjes zijn, zitten ze daar (en bij de staart) het liefst. Kop tijdens het spuiten afdekken. Na het inspuiten, spuit je wat birdspray op een doek en daarmee wrijf je de kop even in.

Oh en gebruik birspray ook even voor de omgeving! Ik zuig nu ook dagelijks alle losse veertjes uit de kooi vandaan. Heb alle stokken in heet water gelegd en de kooi bespoten. Ook de papegaaienspeelplaats neem ik nu vaker uit elkaar om in ieder geval de speeltjes in heet water te leggen. De takken moet ik maar met birdspray besproeien. Hoewel ik eigenlijk niet geloof dat eventuele luisjes zich op de takken ophouden, maar ja, ergens moeten ze bij mij een besmetting opgelopen hebben dus je wordt vanzelf paranoide...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #61 Gepost op: september 02, 2005, 11:21:36 am »
Ja, ik zou het ook niet weten hoor, waar het vandaan zou moeten komen (als het inderdaad zo is..). Zouden ze niet op een wilgentak kunnen zitten, die ik meeneem en waar eventueel andere vogels  met luis op gezeten hebben? Dat soort dingen ga je je dus wel afvragen..
Ik hoop eigenlijk dat er weer een veer uit gaat vallen die ik kan bestuderen. Dit zijn natuurlijk oude veren en de verschijnselen die jij verder opnoemt zie ik eigenlijk niet...  ???

Cosch

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: september 06, 2005, 15:10:14 pm »
Ik zou het bijna vergeten.  ::)
Afgelopen zondag heb ik Hooimeijer niet te spreken kunnen krijgen.  ;D
Maar ik heb het aan zijn vrouw/assistente gevraagd en laten zien en die liet zien dat de grijze roodstaart van Hooimeijer het ook nog steeds een beetje heeft! Die vlekjes. Waarschijnlijk was het op dat moment, dat de veer groeide, inderdaad een soort tekort. En als de veren ruien, zullen die vlekje niet meer terug komen.
Zo was het wel met hun grijze roodstaart gegaan.

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #63 Gepost op: september 06, 2005, 15:26:09 pm »
Nou, gelukkig!

Ik ben naar de dierenwinkel gegaan om Birdspray te kopen en ze vroeg waar het voor was. Ik zei dat ik dacht dat ze misschien vederluis had. Daar blijken dus gewoon pipetjes voor te zijn, die je in de nek moet doen!! Ideaal, ik zag me al sprayen met het kopje bedekt..
Het is van Bogena en heet Anti-parasiet. Het werkt tegen spoelworm, bloedluis, vederluis, vedermijt, schurftmijt en luchtpijpmijt.. :thumbsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: september 07, 2005, 22:04:12 pm »
Ik zou het bijna vergeten.  ::)
Afgelopen zondag heb ik Hooimeijer niet te spreken kunnen krijgen.  ;D
Maar ik heb het aan zijn vrouw/assistente gevraagd en laten zien en die liet zien dat de grijze roodstaart van Hooimeijer het ook nog steeds een beetje heeft! Die vlekjes. Waarschijnlijk was het op dat moment, dat de veer groeide, inderdaad een soort tekort. En als de veren ruien, zullen die vlekje niet meer terug komen.
Zo was het wel met hun grijze roodstaart gegaan.

Gr Corina

Hai Corina,

hoe kan de gaai van H nu een tekort hebben  :o ? Hij doet het toch allemaal goed met Harissons enzo en de 5 stappen dan kan zo'n gaai toch helemaal niet iets mankeren ???

??? g Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: september 07, 2005, 22:07:11 pm »
Ach ja, zo zie je maar weer!  ;)

Gr Corina
« Laatst bewerkt op: september 08, 2005, 10:23:48 am door Cosch »

ronaldenmiranda

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: september 16, 2005, 15:38:04 pm »
Hai Corina,

hoe kan de gaai van H nu een tekort hebben  :o ? Hij doet het toch allemaal goed met Harissons enzo en de 5 stappen dan kan zo'n gaai toch helemaal niet iets mankeren ???

m  ??? g Frank

whahahah geweldig ;D ;D ;D
helemaal mijn mening
 corina heb je eric van de vogeljungle nog gebeld gemaild oid????

Cosch

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: september 16, 2005, 15:49:08 pm »
Nee, ik heb hem niet meer gemaild of gebeld. Was tevreden met het antwoord en ik hou het een beetje in de gaten. Mocht het erger worden ofzo dan kan ik altijd verder zoeken!

Gr Corina

bren

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: september 23, 2005, 22:09:31 pm »
Nou, gelukkig!

Ik ben naar de dierenwinkel gegaan om Birdspray te kopen en ze vroeg waar het voor was. Ik zei dat ik dacht dat ze misschien vederluis had. Daar blijken dus gewoon pipetjes voor te zijn, die je in de nek moet doen!! Ideaal, ik zag me al sprayen met het kopje bedekt..
Het is van Bogena en heet Anti-parasiet. Het werkt tegen spoelworm, bloedluis, vederluis, vedermijt, schurftmijt en luchtpijpmijt.. :thumbsup:

dit is echt super spul  :thumbsup:.
werkt onwijs goed geef coco 4 keer in het jaar zo'n pipet

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #69 Gepost op: september 24, 2005, 10:05:27 am »
In principe zou je het 1 x per maand moeten geven, volgens de gebruiksaanwijzing.. Ik ga het nu 4 weken later in ieder geval weer geven voor de zekerheid en daarna weet ik het nog niet! Ben toch altijd wat huiverig voor dit soort dingen.. Wat zouden jullie doen?

bren

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: september 24, 2005, 11:10:28 am »
zou het ook nog een keer herhalen voor de zekerheid.
maar dit spul kan zeker geen kwaad,
had de vogelarts in adam gebeld over dit spul
wat hun ervan vonden.
maar ze vonden het ook goed spul
en je kon het zonder problemen gebruiken.
werkt ook zeer goed tegen wormen.

jb

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: september 24, 2005, 11:20:53 am »
Weet je zeker dat het werkt tegen wormen?

Kan iemand vermelden welke werkzame stoffen er inzitten? Dat zou op de verpakking moeten staan. Dan zal ik eens kijken of ik dit hier ook ergens kan verkrijgen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #72 Gepost op: september 24, 2005, 12:59:18 pm »
De actieve stof die er in zit is: Ivermectine. ;) En het moet werken tegen spoelworm, bloedluis, vederluis, vedermijt, schurftmijt en luchtpijpmijt..
« Laatst bewerkt op: september 24, 2005, 13:01:28 pm door Loes »

jb

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: september 24, 2005, 20:41:10 pm »
Volgens mijn duitse boek over vogelziektes en medicijnen werkt dit middel alleen tegen ectoparasieten, dus niet tegen spoelwormen. Op een site is te vinden dat dit middel alleen bij vogels onder de 30 gram ook tegen spoelwormen werkt, voor papegaaien is dit dus absoluut niet zo.

bren

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: september 24, 2005, 21:16:33 pm »
gek coco werd mager(dacht aan wormen)  ben naar
de dierenwinkel geweest,en kreeg dit
spul mee.
heb het aan coco gegeven en de volgende dag
zaten er allemaal dode wormen in zijn ontlasting.
en sindsdien komt hij weer goed aan.