Auteur Topic: Mammagaai  (gelezen 1820 keer)

Riboet

• Gast
Mammagaai
« Gepost op: augustus 14, 2005, 11:26:44 am »
Nu haar jongen al een heel eind afgelegd hebben op de weg naar zelfstandigheid, staat Mammagaai zichzelf steeds meer toe en ik zie haar steeds vaker met of zonder Pappagaai (meestal met want ze zijn echt onafscheidelijk) in de buitenvoliere. Ze is schuwer dan Pappagaai en eigenlijk krijg ik nooit de kans om haar eens van dichtbij te bewonderen, want dan vliegt ze alweer naar binnen.

Maar ook Mammagaai begint zo langzamerhand steeds meer vertrouwen in mij te krijgen en eindelijk ging ze er eens mooi voor zitten toen ik de camera erbij pakte. Zie hier: Mammagaai in volle glorie:

En nog even samen met Pappagaai.

Bij Pappa- en Mammagaai zijn trouwens alle ons bekende verschillen tussen man en vrouw grijzen toepasbaar. De kop van Mammagaai is ronder, Mammagaai is lichter van kleur en minder grof gebouwd. Bij Pappagaai lopen de slagpennen van de vleugels tot voorbij de staartpunt, bij Mammagaai tot de staartpunt. Kijk, als je vergelijkingsmateriaal hebt, dan kun je nog een beetje suggestie doen over de sexuele geaardheid van je gaai. Bij een alleen gehouden gaai is het inderdaad lastiger. ;)

(voor de foto op de ware grootte even op de foto klikken, ik vind het toch jammer dat ze hier verkleind worden weergegeven, foto's worden er vaak dan niet mooier op)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mammagaai
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2005, 11:29:08 am »
Prachtige vogels, ik vind vooral de 1e foto heel erg mooi  :hart:

dylantjuh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2005, 11:32:58 am »
Mooi hoor!

Nanda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2005, 12:27:24 pm »
Mooie fot's hoor.
En inderdaad die eerste staat ze heel trots te poseren :thumbsup:

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2005, 13:42:57 pm »
:thumbsup: Super foto's hoor.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2005, 13:46:17 pm »
Leuk om mamma van dichtbij te zien.. Zou ze ook meer vertrouwen in je krijgen doordat ze ziet dat de tamme grijzen vertrouwen in je hebben als ze buiten zijn? En de belangstelling die ze toch voor de tammen heeft?

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2005, 10:00:56 am »
Mooie foto's  :hart:

Gr Corina