Auteur Topic: Jojo eet zijn ontlasting  (gelezen 3098 keer)

Reina

• Gast
Jojo eet zijn ontlasting
« Gepost op: augustus 14, 2005, 19:13:37 pm »
Sinds vandaag eet Jojo haar strontje op, ik heb dit nog nooit eerder van haar gezien.
daarom mijn vraag, waarom ze dat eigenlijk doet wie weet dat?

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2008, 21:25:18 pm door Cosch »

Wickingh

• Gast
Re: Jojo eet...
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2005, 19:18:06 pm »
Tja Reina,

ik mag niets zeggen, maar ik denk dat je het antwoord zelf wel weet  ;) ,

m ;) g Frank

Reina

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2005, 19:34:17 pm »
nee, dat weet ik niet, want anders vraag ik het ook niet.

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2005, 20:15:44 pm »
Ok Reina,

komt tie dan, ik denk dat hij een tekort heeft aan een bepaalde voedingsstof .
Welke  ??? , kan ik zo niet zeggen , het zal waarschijnlijk een bepaald mineraal zijn,

m ??? g Frank

Reina

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2005, 20:27:14 pm »
ok, maar waar zit mineraal in,?

Wickingh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2005, 20:30:42 pm »
Hai Reina,

in complete/goede voeding , maar je zou eens kunnen experimenteren met een mineraalblok.
Onder goede en complete voeding versta ik  :CENS pellets,zaden met een hoge kwaliteit, veel groente en fruit, vergeet ook grit niet,eivoer met insekten,

m :CENS g Frank

Reina

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2005, 20:36:59 pm »
ze krijgt premium zaad van wittemolen en daarin krijgt ze ei-krachtvoer speciaal voor papagaaien. en er hangt een bakje maagkiezel in haar kooi, maar zie haar daar bijna nooit van eten, en verder krijgt ze elke dag wel wat druiven, en we eten 1 a 2 keer in de week verse groente en dat geven we haar ook, alleen eet ze er nog niet van, we blijven het aanbieden. en we eten ook vaak worteltjes uit pot, daar krijgt ze 1 of 2 van. dus volgens mij krijgt ze wel genoeg zo. maar ik kan wel zo'n mineraalblok proberen.

Wickingh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 14, 2005, 20:47:29 pm »
succes

dylantjuh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 14, 2005, 21:04:10 pm »
Er is tog al eens een topic over zoiets geweest ???

Reina

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 14, 2005, 21:05:32 pm »
ik zou het niet weten ???

Nanda

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 14, 2005, 22:39:39 pm »
ze krijgt premium zaad van wittemolen en daarin krijgt ze ei-krachtvoer speciaal voor papagaaien. en er hangt een bakje maagkiezel in haar kooi, maar zie haar daar bijna nooit van eten, en verder krijgt ze elke dag wel wat druiven, en we eten 1 a 2 keer in de week verse groente en dat geven we haar ook, alleen eet ze er nog niet van, we blijven het aanbieden. en we eten ook vaak worteltjes uit pot, daar krijgt ze 1 of 2 van. dus volgens mij krijgt ze wel genoeg zo. maar ik kan wel zo'n mineraalblok proberen.

Je zou misschien kunnen proberen tot wat meer variatie in het eetpatroon aan te brengen ???

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven aangezien in bang ban det het weer tot discussies gaat leiden :(

Persoonlijk vindt 1 a 2 keer in de week verse groente was aan de magere kant.
Ook al eet je zelf maar zo weinig verse groente, misschien kun je wat rauwkost in huis halen en dit dagelijks aan hem aanbieden.?
Een paar druiven per dag.......ook dit kan natuurlijk gevarieerder. Probeer eens appels, sinaasappel, kiwi, banaan enz.
Je zou een lekker mix kunnen kunnen maken van groente en fruit, hieroverheen wat eivoer doen (ik begrijp dat ie dat wel eet)
Dan krijgt ie toch de smaak binnen en leert ie misschien om meer te eten dat alleen druiven.

en het is natuurlijk een kwestie van volhouden.
Het lijkt me stug dat jij een papegaai hebt die niets lust.....maar die discussie hebben we al eerder gehad..... ::)

Reina

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 14, 2005, 22:45:46 pm »
ik weet wel hoe dat het komt dat jojo niet veel lust. bij haar vorige baasje kreeg ze niks, ze kreeg alleen maar zaad, maar dan ook verkeerde zaad waar heel erg veel zonnebloempitten in zaten, ze is het totaal niet gewend. ik heb wel een tijdje jojo gemengde fruit gegeven, met bv appel aarbeien en druiven, maar dan haalt ze alleen de druiven eruit en de rest laat ze liggen. maar ik kan dat inderdaad weer proberen, en ik laat mijn man morgen avond wel wat rauwkost halen.
maar wat voor rauwkost?

Nanda

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 14, 2005, 23:03:44 pm »
Ik zou gewoon een bak gemengde rauwkost nemen. Zitten vaak een hoop verschillende dingen in.
Er moet natuurlijk geen sausje over heen zitten ;)
In principe kun je hem alles geven, alle groente mag, voor zover mij is bekend.
Je zou ook eens kunnen proberen om gekookte groente te geven. Vinden ze vaak ook lekker. Je kan zelfs een prakkie voor hem maken met gekookte piepers en gekookte groente. Vinden ze ook vakk lekker.

Wees creatief, er is vast wel een manier om Jojo groente en fruit te leren eten...

Koko

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 14, 2005, 23:53:11 pm »
Hoi Reina,

Ik had er ook zo een, hij at alleen appel, maar ik ging voor zijn kooi staan, met banaan en zei dan oh kijk eens banaan lekkerrrr zeg, kijk Koko eet het ook. ik bood het dan aan pakte hij het dan ging het hele verhaal van voor af aan.
Rico werd daar door nieuwgierig en pakte het dan, zo leerde hij de verschillende fruit en groenten proefen en hij eet nu bijna al het verse.
S

Reina

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2005, 09:36:09 am »
Ik zal vandaag wat fruit en rauwkorst kopen ;) maar kan ik dan ook beter de zaad uit de kooi halen als ik de rauwkorst en fruit erin hang? . zoja hoe lang kun je de zaad dan uit de kooi houden? want ik wil echt dat ze groente en fruit gaat eten.
en wanneer kun je het beste groente en fruit geven?