Auteur Topic: Jojo eet zijn ontlasting  (gelezen 3085 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Jojo eet...
« Reactie #15 Gepost op: augustus 15, 2005, 10:01:20 am »
Ik gaf Sjakko gewoon minder pellets (jij dus zaad), dus niet alles voor de hele dag er 's morgens in doen. Dan was ze halverwege de middag hongerig en had ze veel meer de neiging om het fruit of de groente uit te proberen. Als ze er dan van gaat eten, kun je daarna de rest van je voer er weer in doen! Je moet het zelf een beetje uitproberen., Ze zal echt wat hongerig moeten zijn om meer groentes te gaan eten. Dat geeft ook niks hoor! Straks ben je blij dat ze meer eet! :thumbsup:

Reina

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 15, 2005, 10:04:12 am »
oke thnx ;) ik zal het pproberen, en blijf het natuurlijk aanbieden. dus hopelijk eet ze het op een gegeven moment

Cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 15, 2005, 10:08:37 am »
Het is precies hetzelfde als met het pellet verhaal, Reina.  ;)
Succes!

Gr Corina

dutchgerard

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: augustus 15, 2005, 11:02:17 am »
Wat dat maagkiezel betreft heb ik een tip voor je (dat doe ik zelf namelijk ook).
Het eivoer wat je geeft maak je toch rul? Doe daar wat maagkiezel doorheen en aangezien het eivoer plakt krijgt hij/zij vanzelf ook maagkiezel binnen.
Alleen maagkiezel is niet lekker denk ik.............. :(
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2005, 11:04:04 am door dutchgerard »

Reina

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 15, 2005, 11:12:24 am »
ik kan het natuurlijk ook door haar voer doen, of door haar fruit, ik maaak de ei-krachtvoer nooit nat ofzo, doe het gewoon daar haar voer heen.
ik heb al een lijst gemaakt wat mijn man vanavond moet kopen. kan namelijk zelf niet.
ik heb dit nu op mijn lijst staan
zak rauwkorst
zak sla verschillende soorten
appels
kiwi's
bananen
mandarijnen
aardbeien
wortelen
komkommer
en witlof en prei, dat eten we zelf maar dat krijgt ze ook een beetje van

Riboet

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 15, 2005, 11:26:50 am »
Ik zou de prei en de ui achterwege laten als groenvoer voor dieren.

Wat ze hier ook heel lekker vinden, is paprika (favoriet nummer 1) en rode peper. Broccoli word hier ook gewaardeerd. Ik zou niet teveel groente ineens halen, hoor, zoveel eet een gaai niet en je hele koelkast volproppen is wat overdreven voor 1 papegaai, haha.

Maar het leren eten van groente en fruit doe je hetzelfde als met pellets. Zelfs mijn wildvangbroedkoppel at de mix die ik hen voorschotelde toen op. Eigenlijk wilden ze alleen maar appel, maar als ik het nu goed aanpak, alle hoeveelheden (zaad, pellets en groentemix) afgepast voer krijgen ze alles op, ook de groente mix met meer dan alleen appel. Alleen dat afgepast voeren kost even wat tijd om uit te zoeken hoeveel je moet geven ('s avonds zette ik dan even goed weer een bak met zaad neer, zodat ze niet hongerig de nacht in zouden gaan). Nu met de jongen, is het me totaal onduidelijk wat ze nodig hebben, dus nu geef ik alles maar wat overvloediger  ???.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 15, 2005, 12:05:07 pm »
De rode peper laat ik maar achterwege, de zitstokken zien dan zo rood, het lijkt wel bloed en is er ook niet af te krijgen.

Riboet

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 15, 2005, 14:23:55 pm »
Dat heb ik als ik ze kersen voer! Die hebben ze dus alleen buiten gekregen op de klimboom. Verser kon trouwens niet. Zo geplukt uit de onbespoten kersenboom van de buurvrouw achter de klimboom (weet ze van). Toen ik vorige week weer een paar verse kersen wilde plukken, hadden de wilde vogels de boom ontdekt en die vogels zijn dus bijzonder hebberig. Hebben ze een kersenboom gespot dan gaat hij leeg en dan bedoel ik ook echt leeg! In een dag ofzo. Ongelooflijk. Dus geen verse kersen meer voor de gaaien (en dus ook geen besmeurde poten, snavels, klimboom en Franse bulldog die zonodig onder de kersenetende gaaien moest doorlopen...).

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: augustus 15, 2005, 14:52:27 pm »
Bij mij worden kersen ook alleen buiten gegeven, want dat is inderdaad een drama. Sjakko vindt ze wel héérlijk trouwens! ;)