Auteur Topic: Infectie bij Jodie (grijze roodstaart)  (gelezen 2470 keer)

Cheetah

• Gast
Infectie bij Jodie (grijze roodstaart)
« Gepost op: augustus 14, 2005, 19:30:24 pm »
Infectie bij Jodie

Voordat ik op vakantie ging kreeg in ineens een raar telefoontje van mijn vader...
Jodie had gekotst.
Jodie had ik die week bij mijn ouders gebracht omdat ik het druk had die week om mijn laatste dingente doen, voordat wij op vakantie zouden gaan.

Ik had hier geen slechte gevoel bij omdat Jodie wel eens vaker eten probeert te geven aan mijn vader. Mijn vader vertelde dat hij in de keuken stond en Jodie erg stil was. Dit is heel uniek, een stille Jodie. Dat beest is namelijk zo druk als ik weet niet wat.
Vanuit de keuken heeft hij Jodie 3 keer zien kotsten en er echt brokken eten uit zien komen.

Het was toen donderdag en zondag zouden wij vliegen.
Die dag moest ik tot 9 uur werken. Naar de dierenarts gaan zou dus moeilijk worden. Toen ik die avond thuis kwam en Jodie mij zag, zag ze er erg goed uit en was weer druk. In mijn ooghoeken zag ik Jodie af en toe kotsbewegingen maken. Ik vond dit erg vreemd. Ondanks Jodie
verbaal druk was, was ze lichaamlijk was rustiger.

De volgende ochtend ben ik direct met de auto naar Amsterdam gereden om Jodie te laten na kijken. Het eerste wat de dierenartsen zeiden was dat Jodie er erg goed uitzag en dat ik zowiezo als voordeel heb ik dat er op tijd bij ben. Ze zouden een bloedcontrole gaan doen. Toen ik na een kwartier (met een bonzende hart) terug kwam riepen zij mij binnen. Ik kreeg het zelfde gevoel die ik toen kreeg, toen Rico (mijn eerste grijze) overleed.

Jodie had koorts en er was nog een grotere probleem. Haar lever... Haar leverwaarden waren te hoog. Ze hadden een apparaat om diverse leverwaarden te meten en die hoort tussen de 100 en de 200 maximaal aan te geven. Het apparaat gaat tot de 1000. De waarden van Jodie waren zo hoog dat het apparaat ze niet eens kon meten en uiteindelijk een error aan gaf. Met andere woorden, haar lever functioneerde nauwelijks meer en daardoor konden giftige stoffen niet afgebroken worden en moest ze haar eten eruit kotsen.

Die dag hebben ze Jodie daar gehouden en antibiotica gegeven. De dag erna kreeg ik positieve nieuws te horen. Jodie had niet gekotst en had heel goed gegeten. Blijkbaar was de antibiotica aangeslagen. Ook hadden ze een rontgefoto gemaakt en die zag eruit zoals dat bij
een gezonde vogel uit moetst zien. Jodie konden wij meteen weer ophalen en er werd meteen verteld hoe goed de vogel er wel niet uitzag en hoe druk ze wel niet was.

Ik ging dus met een gerust hart op vakantie ( ik zou het anders zeker annuleren) Jodie moest nog wel haar kuur afmaken en daarna terug komen voor een laatste controle. familieleden van mij hebben de kuur
afgemaakt. Ik had ook elke dag contact met hun en het ging erg goed met haar.

Toen ik terug kwam van vakantie, zag Jodie er erg goed uit en liep weer druk te doen met Dino. De dag erna ging ik weer naar de dierenarts en er werd weer een bloedtest gedaan. Jodie had geen koorts meer en haar leverwaarden waren gezakt naar 125 wat er dus goed uitzag. Jodie werd dus weer genezen verklaard en kon weer mee.

Waarschijnlijk had Jodie een bacteriele infectie. Hoe ze eraan gekomen zal zijn? Ik weet het niet.

Ronald

• Gast
Re: Infectie bij Jodie (grijze roodstaart)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2005, 19:39:12 pm »
Wat een geluk dat jullie er zo snel bij waren! Het had inderdaad een stuk slechter af kunnen lopen! Gelukkig gaat nu alles weer goed! :thumbsup:

Ronald.

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2005, 20:22:43 pm »
Wat een geluk dat jullie er zo snel bij waren! Het had inderdaad een stuk slechter af kunnen lopen! Gelukkig gaat nu alles weer goed! :thumbsup:

Ronald.

idd  :thumbsup:

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2005, 20:43:39 pm »
Ash, ik ben zoooo blij dat alles weer goed is! Ik weet hoe klote dat is als je bijna op vakantie gaat en er is iets mis! Vreselijk!
Maar Jodie doet het nog! :)

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2005, 22:06:08 pm »
Gelukkig loopt er ook nog wel eens positief af.

Rob

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2005, 09:12:18 am »
Pff, schrikken zeg! Wat is zoiets toch eng! Stel je voor dat je er niet zo snel bij geweest was..
Ik ben erg blij dat Jodie weer helemaal gezond is! :thumbsup:

miekje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2005, 16:45:12 pm »
Gelukkig dat het goed is afgelopen!  :thumbsup:
Dat is echt schrikken zeg! Hoe oud is Jodie?

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2005, 17:00:46 pm »
Wat zul jij geschrokken zijn! Blij te horen dat alles weer goed is!

Gr Corina

Cheetah

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2005, 11:40:37 am »
Ja ik was mij echt de *&%^$^ geschrokken. Vooral omdat mijn vorige grijze ook op jonge leeftijd overleden was.
Jodie word 28 september een jaar !

Haize

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 16, 2005, 16:30:45 pm »
Zo zeg...nou gelukkig zijn jullie er deze keer goed afgekomen dan ;) :thumbsup:

miekje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2005, 18:33:45 pm »
Nog niet eens 1 jaar?
Dat is inderdaad nog heel jong, maar goed dat het zo goed is afgelopen!  :thumbsup:

Koko

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 18, 2005, 02:07:08 am »
zo das schrikken, maar gelukkig is alles nu weer oke

Groetjes
Boudewijn