Auteur Topic: Op Vakantie  (gelezen 2210 keer)

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is top
Op Vakantie
« Gepost op: augustus 16, 2005, 01:40:13 am »
Hoi Forumvriendjes en vriendinnetjes.

Ik heb net de zoekfunctie gebruikt, maar kan eigenlijk niks vinden over op vakantie gaan.

Wij zijn dit jaar voor het eerst, sinds we Jimmy hebben, op vakantie geweest.
Natuurlijk kun je dan je papegaai niet meenemen als je ver weg gaat, en moet ie ergens gehuisvest worden.

We hebben hier in de dierenwinkel een mooie verchroomde bench gekocht, waar de tralies dich bij mekaar zitten en die omgetoverd tot Jimmy's-portable-logeerkamertje.
Ingeklapt makkelijk mee te nemen, uitgeklapt qua ruimte redelijk groot kooitje. 45cm x 50cm en 60cm lang. (in de dierenwinkel hebben we een amazone veeeeel kleiner zien zitten)

Omdat Rich's ouders vaak komen kennen hun Jimmy redelijk goed, en hebben we besloten hem daar te logeren te brengen.
We waren eigenlijk wel bang dat ie ons heel erg zou gaan missen, en misschien daardoor wel vals kon worden omdat ie zou denken dat we 'm in de steek hadden gelaten.

Jimmy is vorig jaar een keer een dag geweest en begin dit jaar een keer 2 dagen, zomaar om te kijken hoe dat ging. Hij mocht er daar ook erg veel uit en werd dan ook flink bezig gehouden.
Hij kan zich daar kostelijk vermaken en leek ons bijna niet te missen.

Uiteindelijk waren we deze vakantie, na 6 dagen frankrijk weer thuis, en konden we merken dat Jimmy ons erg gemist had toen we 'm op gingen halen.

Maar hoe doen jullie dat?
Meenemen? bij de dierenwinkel onderbrengen?
Of ook naar familie? En hoe lang kun je dan maximaal wegblijven zonder gedragsverandering?

Ben benieuwd naar jullie reactie's.

Groetjes, Lydia.
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2005, 01:50:23 am door --Lydia-- »

jb

• Gast
Re: Op Vakantie
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2005, 08:48:10 am »
Ik zal je vertellen hoe wij dat doen met 4 koppels papegaaien, 1 valkparkiet, 1 pyrrhura, 2 kippen, 2 katten, 1 hond, 4 chinchilla's: wij gaan nooit met vakantie, al jaren niet. We gaan hooguit eens een dag erop uit. Ik zou ook niet weten aan wie ik ze zou durven toevertrouwen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2005, 09:01:04 am »
Er staat in Al het overige op het Papegaaienforum al een topic over dit onderwerp: Wat te doen met vakanties.  (die kwam ik tegen rara waar? Bij de zoekfuntie!). Ik ben mijn adresbalk kwijt dus kan hem even niet kopieren..  :)
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2005, 09:11:34 am door Loes »

Rika1963

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2005, 09:09:58 am »
Hoi Lydia,

Ontzettende leuke oplossing Lydia die bench zo !!

Meestal als ik weg ga is het bij ons een volksverhuizing want alles gaat mee behalve de visjes, dus de 4 honden en vogel neem ik mee, maar ik blijf dan ook altijd in Nederland e/o Belgie.

Ik heb ook weleens gehad dat ik 3 dagen naar Disney ben gegaan en toen is mijn moeder bij mij in huis geweest, dus de honden en vogel hoeven niet uit hun vertrouwde omgeving, ik dacht nou die zullen me wel gemist hebben na die 3 dagen en inderdaad ze waren blij maar waren veel enthousiaster met de speeltjes die ik mee had gebracht dat ze mij na 5 minuten weer waren vergeten, ik denk dat dit kwam omdat ze gewoon in hun eigen huisje waren.

ik vind een kennel etc eigenlijk niets, temeer omdat mijn zus daar een slechte ervaring mee heeft gehad, nu hoeft dat natuurlijk niet bij elk kennel te zijn, maarja ik heb mijn beestjes te lief om dit niet uit te proberen.

Groetjes Rika
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2005, 09:23:21 am door Rika1963 »

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #4 Gepost op: september 04, 2006, 16:44:27 pm »
ik ga wel eens een weekendje weg, dan is Cor mijn grasje 2 daagjes alleen thuis, en blij dat hij is als we er weer zijn! :yahoo: geen problemen dus, maar we gaan met de kerst ook een weekend weg, maar volgens centre parcs is dat weekend tot woensdag en niet maandag dus dan gaat Cor lekker mee!

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 05, 2006, 21:07:51 pm »
Met onze vier grasparkieten, twee bourkeparkieten, onze Senegal Kyko, onze twee waterschildpadden, onze twee binnenhuiskonijntjes, onze twee aquariums en ons minivijvertje met Japanse ranchu's is het moeilijk om alles vlot te laten verlopen.  Kyko gaat met zijn kooi en al, samen met de konijntjes en hun twee kooien een grote camionette in en die logeren bij mijn ouders.  De rest blijft thuis en mijn grootvader komt dagelijks twee maal langs (moet ook voor de bonsais en de orchideeën water te geven en na te kijken).  Het maximum dat we al weg geweest zijn is vijf dagen.  Vijf dagen van continue bellen en vragen hoe het met de diertjes is....  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #6 Gepost op: september 05, 2006, 23:24:42 pm »
vroeger toen we met de auto op vakantie gingen gingen al de poezen(8) mee ,als het voor een weekend was
de grote vakantie kwamen men vriendin/zus of ouders ervoor zorgen en toen zaten ze in een grote ren buiten
nu gaan er nog 2 mee (de ander 4 blijven thuis bij de zoon ) elk weekend en dit jaar hadden we dus ons grijsje erbij,die gaat ook elk weekend mee,maar op de grote vakantie is die thuis gebleven bij onze zoon

onze grijze flip was héél blij dat ik weer terug was (na 14 dagen) en was een paar dagen lang paniekerig dat ik weer zou weggaan,maar stillaan is het normale ritme er weer ingekomen
dus kan of mag ik niet zeggen dat hij gedragsverandering heeft ,alleen die dagen erna

TWEETY

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 06, 2006, 07:56:31 am »
ik ben zo gek dat we een mobilhome gekocht hebben om tweety te kunnen meenemen op vakantie shootme
het ligt aan mij hoor, ik kan haar geen dag missen en ik zou waarschijnlijk degene met gedragsproblemen zijn :)

kijk hier maar even  https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,25179.msg150566.html#msg150566

waldy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 06, 2006, 09:09:12 am »
wij gaan straks in november nog een midweekje weg en dan weer net als altijd onze kids verzorgen hier alles  :good: we hebben nog problemen er mee gehad hoor als de eene niet kan dan kan de andere wel weer en de aanhang  de hun vrienden helpen al net zo hard mee hier . als wij weg zijn  :hart:

briandylan

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 08, 2006, 12:02:22 pm »
Ik werk zelf in een dierenasiel en hebben ook een pensionopvang.Er komen dan ook regelmatig papegaaien bij ons logeren.
Ze komen dan in de kantine of bij de balie te staan.Krijgen dan ook veel aandacht.Dus ga ik ooit zelf op vakantie als ik straks mij papegaai heb dan is dit voor mij zeker een optie.

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 12, 2006, 20:41:43 pm »
Je bent echt niet te schatten, hé?!  :thumsup:

ik ben zo gek dat we een mobilhome gekocht hebben om tweety te kunnen meenemen op vakantie shootme
het ligt aan mij hoor, ik kan haar geen dag missen en ik zou waarschijnlijk degene met gedragsproblemen zijn :)

kijk hier maar even  https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,25179.msg150566.html#msg150566