Auteur Topic: Truukjes aanleren  (gelezen 3308 keer)

Riboet

• Gast
Truukjes aanleren
« Gepost op: januari 03, 2005, 21:18:58 pm »
Ik start dit onderwerp eigenlijk als reactie op het onderwerp over Alex, de papegaai die zoveel begrijpt en verstaat.

Nou zijn mijn grijsjes nog niet zover dat ze kleuren kunnen herkennen, maar ik vind het wel leuk om ze dingen aan te leren, behalve Stap op en Stap af :D.

Welke truukjes kunnen jullie grijsjes zoal en koste het veel moeite, tijd, geduld om het ze aan te leren?

Begin ik met mijn eigen Middel. Middel kan, als ie er zin in heeft, op commando zijn veren uitschudden. Zo leuk. Dan zeg ik tegen hem: pfffrrr en dan schud ik met mijn hoofd en dan zie ik Middel eerst kijken en dan gaan heel langzaam die schouderveertjes omhoog en dan volgt een fanatiek uitschudden.

Ik liet het gisteren aan mijn zus zien en toen deed Middel het zelfs twee keer achter elkaar op commando. Toen ik alleen met hem was, dacht ie dat het wel voldoende was, want mooi dat ik daar voor joker met mijn hoofd aan het zwaaien was!

Groeten,

Barbara

Aaran

• Gast
Re: Truukjes aanleren
« Reactie #1 Gepost op: januari 03, 2005, 21:24:01 pm »
Ben nog bezig met mijn grijsjes,

wat ze al wel kunnen is lolly die danst, vaak vingerknippen waar hij erop reageert om vervolgens te gaan dansen,

aaran "vliegt" (vleugels fladderen) op comando, en ook klapt ie in de handjes, kan het niet beschrijven hoe hij het doet maar het is geweldig.

fujimo

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2005, 22:37:23 pm »
Ik heb Luna nog niet zo lang maar als ze wat lekkers krijgt vraag ik haar om eerst haar pootje op te tillen en dat gaat nu al heel aardog
Zodra ze weten dat het in hun voordeel is( ze krijgen iets wats ze willen) doen ze het maar al te graag

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: januari 05, 2005, 11:29:47 am »
Sjakko herkent kleuren. De basiskleuren heb ik hem geleerd door steeds dingen met de basiskleuren omhoog te houden en dan te vragen? Welke kleur is dat? En vervolgens het antwoord te geven. Het was de bedoeling dat hij antwoord zou gaan geven, maar na een tijd oefenen bedacht ik me dat hij praktisch nooit wat zegt als je bij de kooi staat. Ik wou hem het legoblokje of de rammelaarsleutel als beloning geven als hij antwoord zou geven, Oefende dit door het de jongens ook te vragen en als ze antwoord gaven, kregen ze het speeltje!!
Maar goed doordat hij nooit wat zegt als je vlakbij staat wist ik niet of hij nou al wat wijzer was geworden. Kon me niet voorstellen dat hij het nu onderhand nog niet wist!! Tot ik bedacht dat ik hem gewoon de goede kleur kon laten kiezen. Ik hield dus 3 kleuren omhoog en vroeg: welke is géél? En hij pakte doodgewoon de gele eruit!! En ook de volgende was goed enz. enz. Ik was zo trots als een aap!!  :D

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 05, 2005, 11:42:29 am »
Gaaf is dat. Ik ben ook aan het oefenen met Coco maar hij luisterd niet eens naar me als ik die dingen omhoog houd. Hij kwekt er doodleuk doorheen!  ;D  Dus ik weet niet of hij al wat weet!

Gr Corina

Bianca

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2005, 12:54:59 pm »
ik heb Zo een papegaaienpuzzel voor junai alleen snapt ie dat nog niet echt
verder kan hij op ze rug dood liggen
ook rondje draaien ben ik aan het leren

junai is ook zindelijk en dat is natuurlijk ook een leuk spelletje  ;D

Aaran

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 10, 2005, 14:24:49 pm »
Iemand verder nog leuke truukjes die wij onze gaai kunnen leren?

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 28, 2005, 10:41:02 am »
Ik ben bezig met rechterpootje/linkerpootje. En ik denk zowaar dat Coco het weet! Je hem moet volgens die 5 stappen ook iets leren. Bijvoorbeeld rechtpootje en linkerpootje. En door dat steeds te zeggen en het pootje aan te tikken leert tie dat!
Nu als ik zeg bijv. stap maar met het linkerpootje op! Meestal doet tie dat. ALs hij het met het rechterpootje wil doen zeg ik: Nee linkerpootje. En dan wisselt hij van poot. Dus ik denk wel dat hij het weet!

Moet nog wel verder oefenen!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: januari 28, 2005, 11:13:50 am »
Haha, leuk!! :D

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: februari 06, 2005, 22:05:14 pm »
Mijn Japie kan bingo-en. Hij roept willekeurig een getal tussen de 1 en de 10. Waarop jij weer kan reageren. Bijv.

Japie: TIEN
Jij: DRIE
Japie: ZEVEN
Jij: Twee

etc.

Op een gegeven moment roept hij BINGO. Dit kan hij HEEL lang volhouden.

fujimo

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 06, 2005, 23:21:42 pm »
Hahaha dat zou ik wel eens op een filmpje willen zien  ;)
Kun je er geen geluidsopname van maken

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: februari 07, 2005, 12:53:17 pm »
Ik zal de laptop er weer eens bij hem neerzetten en een avond laten opnemen. Ik heb 2 geluidsfragmenten waarin hij een keer DRIE en een keer TIEN roept. Echter kan ik ze nu niet beschikbaar maken omdat ik op mijn werk zit. Ik zal vanavond de boel naar een internetprovider kopieeren.

Waar hij ook goed in is is het lallen van liedjes. Vooral Joepie Joepie is gekomen is zijn favoriet.  :D

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 18, 2005, 09:35:38 am »
Zijn er nog meer vogels die truukjes kunnen?

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 18, 2005, 16:33:17 pm »
Guano, mn weddels aratinga kan op commando...draaien (links en rechtsom) zwaaien, fluiten, handje geven, (en al deze dingen achter elkaar ) kleuren en vormen herkennen  ,dansen , een balletje gooien en een auto duwen. Ik leer hem nu een koprol op de tak ;D

Tommy leert nu zwaaien en kan kleur en vorm herkennen ;) Dat bingo spel lijkt me ook helemaal geweldig ;D :thumbsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 18, 2005, 16:34:23 pm »
Nou vergeet ik nog een belangrijke :-[
Tommy kan helpen met de afwas. Hij zit op t afwasrek en gooit al het bestek in de la! ;D Ideaal!