Auteur Topic: help met kopen nieuwe kooi  (gelezen 2431 keer)

michiel1981

• Gast
help met kopen nieuwe kooi
« Gepost op: augustus 13, 2005, 13:46:48 pm »
ik wil een nieuwe kooi kopen bij dierenvilla.nl
http://www.dierenvilla.nl/images/king.htm dat is hem.
maar nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met zo'n soort kooi of het wel een goeie kooi is enzo voor een grijze roodstaart.

Ronald

• Gast
Re: help met kopen nieuwe kooi
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2005, 14:06:43 pm »
Op zich een hele mooie kooi met een playtop waar de gaai lekker op kan playen. Maar...

Ik zie dat de kooi een bodem heeft van traliewerk. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een vloerbedekking zoals bijvoorbeeld de beukensnippers.
Dat zal voor een ander misschien niet zo zijn en die geeft de voorkeur aan hygiene aangezien de gaai dan niet door zijn eigen ontlasting kan lopen.

Verder is het natuurlijk zo dat een kooi niet groot genoeg kan zijn, maar dat is maar net wat je te besteden hebt natuurlijk.

Succes met het maken van je keuze!

Ronald.

michiel1981

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2005, 20:42:34 pm »
maar gaat zo'n kooi niet snel roesten?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2005, 09:34:55 am »
Prachtige kooi zo te zien. Dit soort kooien zie je veel de laatste tijd. Of ie snel roest zou ik niet weten.. ;)
Ik vind het helemaal niet duur. Misschien kun je navraag doen over garantie en zo? ???

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2005, 09:42:09 am »
Bij papegaaienvilla heb je min of meer garantie op roesten.
Toen ik op zoek was naar een nieuwe kooi, die bestand was tegen de snavel van Coco, heb ik ook gesproken met hem. En hij zegt ook; ik kan het niet garanderen maar zo'n dure kooi mag gewoon niet roesten of afbladeren. En ik zou dan een nieuwe kooi krijgen als dat ging gebeuren.

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2005, 09:56:44 am »
Wel prima dat je bij hun koopt, want dan krijgen wij een percentage voor het NOP! :thumbsup:

Rika1963

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2005, 10:47:27 am »
Ik heb mijn nieuwe kooi nu ook daar besteld en je hebt een half jaar garantie op roest e.d, maar belangrijk bij iedere kooi is dat je na het sproeien van de vogel even de kooi afdroogd is voor het onderhoud natuurlijk altijd beter.

Groetjes Rika

michiel1981

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2005, 14:39:16 pm »

Rika1963

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2005, 15:05:24 pm »
Ach ik denk dat dit maar incidenten zijn die foto's en dat je vogel zo tekeer gaat op je tralies? Volgens mij hebben ze dan ook weinig in de kooi hangen om te spelen. Als je het zekere voor onzekere wilt nemen dan kun je een RVS kooi nemen maar daar hangt een behoorlijk prijskaartje aan.

Ik had een gepoedercoate kooi en die al 16 jaar en die heeft nu mijn zwager en daar is nog niets aan, ja de onderbak is geroest door de uitwerpselen maar daar heeft hij nu een plaat over gemaakt.

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2005, 15:15:25 pm »
Coco heeft zijn eerste kooi ook afgebladerd. Niet omdat hij niks anders te doen had in zijn kooi, maar omdat het zo gemakkelijk ging.

Nu heb ik een Montana kooi. En daar krijgt tie geen stukje van los en nu probeert hij het ook niet meer!

Gr Corina

dutchgerard

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 15, 2005, 15:34:36 pm »
Ook ik heb een gepoedercoate kooi maar Gino gebruikt alleen maar de tralies om te klimmen.
Ik denk inderdaad als ze genoeg te slopen hebben zoals takken en helaas de zitstokken, ze het helemaal niet leuk vinden om aan de tralies te knagen.

dylantjuh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2005, 15:40:22 pm »
Moet ik het geld tellen ;D
Geintje

Rika1963

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 15, 2005, 17:31:25 pm »
De kooi die Tika nu heeft is ook een montana kooi Finka met playtop, het rooster aan de onderzijde heb ik nu eruit gehaald zodat Tika lekker kan rommelen met de beukensnippers op de bodem.

Deze dus:

« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2005, 17:36:19 pm door Rika1963 »

Rika1963

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 17, 2005, 10:27:00 am »
Ik heb gisteren mijn nieuwe kooi ( Sofia ) ontvangen en het speelgoed van dierenvilla, prima service hoor, ik kreeg ook korting op mijn speelgoed, communicatie was erg goed en erg vriendelijke mensen.
Belangrijk natuurlijk is dat ze ook meedoen aan de bijdrage voor het NOP. Enn heb een muismat ook nog kado gekregen !!

Ik heb de kooi nog niet in elkaar gezet want mijn lieve meyer papegaaitje Jessie van Senna ( Corina ) komt pas over 2 weken.

Groetjes Rika

Rika1963

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 17, 2005, 15:22:37 pm »
Ik heb de kooi van dierenvilla net in elkaar gezet, de bovenzijde kan open en je kan er een stok tussen plaatsen maar ik heb hier een flexibel touw geplaatst zodat ik steeds de kooi niet hoef te varanderen, ik ga nog en groter touw halen voor bovenop zodat het papegaaitje kan klimmen van het ene touw naar het andere.
Dus je ziet ook al heb je geen playtop je kan er zelf een maken met die touwen harstikke handig en zit het niet naar je zin plaats je het touw ergens anders. ;)

De knoeiranden heb ik nog niet geplaatst en het rooster op de bodem gaat er straks uit dat heb ik zolang er maar even ingedaan.

Hier wat foto's :

Rika

« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2005, 15:24:29 pm door Rika1963 »