Hoi Cheetah,
Mocht ik tzt meer informatie willen, maak ik graag gebruik van je aanbod om te pm-en. Bedankt.
Het is nu bijna 2 maanden geleden en heb er nog grote moeite mee. Het was een schitterende vogel en een echte kletskous (kende wel 200 woorden). maakte echt deel uit van het gezin; het is alsof je een kind verliest.
Ik had hem trouwens gekocht bij Hareco in Sliedrecht. Staat toch niet slecht bekend dacht ik, maar vogels de vogelarts is de kans groot dat hij de ziekte vanuit het nest meegekregen heeft. Ben trouwens benieuwd wat er van de andere vogel(s) uit hetzelfde nest geworden is. Maar dat zal ik wel nooit te weten komen.
Dus jij hebt ook een grijsje verloren door KDS? Hoe is dat geconstateerd of heb je sectie laten verrichten? Het ellendige is dat het nooit met zekerheid bij een levende vogel is vast te stellen.
Daardoor blijf je met een hoop vragen zitten, ook achteraf nog.
Zijn kooi, klimboom, speelgoed en al het andere heb ik weggegooid. Ventileren en alles met Dettol ontsmetten. Hij heeft overal zo"n beetje gezeten in huis, de kans is groot dat dat ik iets vergeet.
En ja, nu lees ik in een bovenstaand berichtje dat parkieten het ook kunnen krijgen. Dan kan ik mijn hoop op een andere papegaai wel vergeten denk ik.
Hoe groot is de kans dat mijn parkiet de ziekte heeft of drager is en hoe groot zal de kans zijn dat hij het weer over kan brengen op een papegaai?
Hoop dat iemand heet weet, bedankt
Ineke