Auteur Topic: Lelijke snavel  (gelezen 1282 keer)

Paco

• Gast
Lelijke snavel
« Gepost op: augustus 19, 2005, 20:31:19 pm »
Hallo mensen,

Heb een vraag... :CENS.
Paco heeft sinds een aantal weken een erg lelijke snavel, het is net of de bovenkant van de punt mist.
Heb al gezocht met als trefwoord snavel... maar heb niets concreets kunnen vinden.
De kleur van de snavel is goed en Paco zelf actief.
Wordt een snavel vernieuwd zo af en toe? Nog nooit iets over gelezen.

Groetjes.

pika

• Gast
Re: Lelijke snavel
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2005, 23:40:05 pm »
Hai,

Hier wil ik graag ook alles van weten. Bij mijn Pino (ara severa) zitten er sinds gisteren allemaal 'velletjes' of 'schilfertjes' los aan zijn snavel.  :CENS Hij heeft nogal flink met zijn deur gespeeld. Moet ik dat eraf trekken (voorzichtig natuurlijk) of valt het er vanzelf af? Komt dit vaker voor? Komt Pino misschien voedingsstoffen te kort? Groeit het weer netjes? Moet je de snavel soms vijlen? Ik wil er graag alles over weten. Kan er nauwelijks info over vinden. Dus ik hoor heel graag van jullie. Vast bedankt

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2005, 08:35:46 am »
Die velletjes geeft helemaal niks, is heel normaal. Het is gewoon het vernieuwingsproces van de snavel!  ;)

Wat Paco bedoelt berijp ik niet helemaal.. "de bovenkant van de punt mist". Heb je geen foto?  ;)

Aszy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2005, 08:57:08 am »
Ik heb veel takken in de kooi hangen, daar schrapen ze dan tegen met hun snavels. Speedy heeft 2 jaar geleden een schok gehad omdat ze aan het snoer van een lamp had geknaagd. Echt heeeeel lang is die snavel lelijk geweest maar gelukkig had ze het overleefd zonder letsel verder. Door het schrapen tegen takken heeft ze hem zelf weer mooi gekregen!

Rika1963

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2005, 10:04:09 am »
Ik weet nog van mijn grijsje Timmy dat de onderkant, dus de punt, minder dik was en dat vervelde ook , ik denk omdat ze dat gedeelde het meeste gebruiken dat dat meer slijt.

Ingmar

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2005, 10:09:15 am »
Zou het kunnen dat de punt is afgebroken, groeit wel weer aan meestal, want een snavel verniewd net als een nagel.

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2005, 23:42:48 pm »
Hai,

het kan ook duiden op een mineralen of kalk tekort  :CENS , kijk eens of dit in voldoende mate aanwezig is in het voerschema , zeker grijzen hebben veel kalk nodig ,

:CENS g Frank