Auteur Topic: Nieuw baasje? of toch zelf houden?  (gelezen 6657 keer)

Wickingh

• Gast
Re: Nieuw baasje
« Reactie #30 Gepost op: augustus 25, 2005, 20:29:06 pm »
Hai,

hare rama , hare rama krishna  :( ,

:( g Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 25, 2005, 20:32:43 pm »
Uhmmmmm ja? Wat bedoel je hiermee ? ??? ;D
Ben jij zo onderdukt door Hooimeijer Wickingh? ;D

Die vogels komen niet bij hem thuis hoor, maar bij mensen die begeleid worden...door wie zal me een zorg xzijn, maar ik zou t vreselijk vinden als de gaai van hot naar her ging of ergens terecht kwam waar ze in de kooi moersten zitten. Nou, dat is bij deze mensen NIET het geval.

Ik ben niet bij Hooi geweest, maar ik zou ze (de mensen die hiermee werken) mn vogels wel toevertrouwen? Jij niet dan? :D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: augustus 25, 2005, 20:42:58 pm »
Hai Loes,

en ik vind, dat jij dat mag vinden  ;) ,

m  ;) g Frank

Gelukkig! Pak van mijn hart! :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: augustus 25, 2005, 20:44:24 pm »
Uhmmmmm ja? Wat bedoel je hiermee ? ??? ;D
Ben jij zo onderdukt door Hooimeijer Wickingh? ;D

Die vogels komen niet bij hem thuis hoor, maar bij mensen die begeleid worden...door wie zal me een zorg xzijn, maar ik zou t vreselijk vinden als de gaai van hot naar her ging of ergens terecht kwam waar ze in de kooi moersten zitten. Nou, dat is bij deze mensen NIET het geval.

Ik ben niet bij Hooi geweest, maar ik zou ze (de mensen die hiermee werken) mn vogels wel toevertrouwen? Jij niet dan? :D

Ik ook hoor! :thumbsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: augustus 25, 2005, 20:59:05 pm »
Hai,

het kan er bij mij niet in dat er maar 1 methode is, in dit geval nl. de Hooimeijer methode , bij deze meneer is het het gaat op mijn manier en anders kan het niet, hij heeft hierbij een aantal volgelingen die zijn woord tot zich nemen en dit bijna als heilig verklaard hebben.
Maar als ik een tegengeluid laat horen aan deze meneer ben ik niet goed wijs in zijn ogen en reageert hij niet, omdat ik zijn woord niet tot de laatste letter opvolg.
Iemand die alleen zijn eigen woord interessant vind en alle anderen schoffeert  >:( die anders denken en alleen maar jaknikkers om zich heen verzamelt , lijkt in mijn ogen op een enge sekteleider,

m  >:( g Frank

PS dat jij zou kiezen voor een andere oplossing dan de NOP is jouw goed recht en ik ben de laatste die daar kritiek op heeft Daphne

Tommy

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: augustus 25, 2005, 21:19:17 pm »
Ik geloof ook niet dat er 1 methode is hoor Wickingh ;)
Volgens mij zit de truc simpel gezegd over t algemeen in het consequent zijn
en ja...sommigen hebben daar iemand bij nodig...een rode draad waar ze zich aan vast houden. ;)

Voor mij is het gewoon niet zwart / wit en ik denk ook absoluut niet dat Hooimeijer alle wijsheid in pacht heeft ;)
Heeft ie dat volgens sommigen wel? Dan nooit voor eeuwig (als hij zich niet verder ontwikkelt of soms bijstelt) , en natuurlijk heeft hij zn ideeen ook gewoon gedeeltelijk van anderen overgenomen. Maar de mensen die hem als leidraad gebruiken...die houden zich tenminste bezig met het dier, helaas zijn er ook vele anderen  :'(
Dus zou ik mn vogels weg moeten doen, dan zou dat iets zijn waar ik nog enigsinds vertrouwen in had. Veel verdere keuzes zijn er immers ook niet die zekerheid bieden voor t dier :(

Ik snap je dus wel een beetje, maar ik vind het wel jammer dat het je zo raakt wat Hooimeijer zegt :-*

Wickingh

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: augustus 25, 2005, 21:26:32 pm »
Hai Daphne,

raken is een groot woord.Mijn ergenis ligt vooral in het feit dat ik een hekel heb aan extremisme in wat voor vorm dan ook.
Of het nu gaat om geloofsextremisme , politiekextremisme of in dit geval Papegaaien extremisme. >:D
Het probleem met extremisten is dat ze domme of slechte opgeleide of misleide mensen aantrekken [ hoop dat niemand zich aangesproken voelt ] , die niet weten te nuanceren. Juist deze mensen maken vaak een extremist gevaarlijk,

>:D g Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: augustus 25, 2005, 21:33:04 pm »
Hier over zijn wij het dan helemaal eens! ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: augustus 25, 2005, 21:34:36 pm »
Owh! Maar Frank, vraagje...
Als jij een huiskamervogel weg moest doen, wat zou je dan kiezen?
Voor t NOP? of voor een fijne huiskamereigenaar?

Wickingh

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: augustus 25, 2005, 21:39:14 pm »
Hai Daphne,

poeh dat is een vraag waar ik nog niet over heb nagedacht, ik ga er eigenlijk vanuit dat mijn dochter evt. huiskamervogels van ons zal overnemen, gezien haar papegaaienliefde. Ik durf hier dus 1 2 3 niet zomaar een antwoord op te geven , ook al omdat ik hoop nooit in zo'n situatie te komen, :(

:( g Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: augustus 25, 2005, 21:47:47 pm »
Nee, ik hoop t ook niet! Gelukkig heb ik ook kinderen die gek op vogels zijn ;)
Het is ook een rot vraag he? Maar als ik erover nadenk...dan vind ik dus die herplaats van de stichting moderne papegaai tot nu toe misschien de fijnste optie.  :D

jb

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: augustus 26, 2005, 09:31:05 am »
Hooimeyer gedraagd zich een beetje als goeroe die de wijsheid in pacht heeft. Persoonlijk heb ik het niet op goeroe's, op het gebied van papegaaien kan het niet zo heelveel kwaad (op het gebied van politiek wordt het pas echt eng!), de bedoelingen zijn wel goed, en ik denk dat de meeste papegaaien het fantastisch vinden als ze overal heen mee mogen.

Echter veel respect voor andermans opvattingen is bij hem niet aanwezig. Soms is dat best wel fijn, bijvoorbeeld toen ik sectie had laten doen bij een grijze roodstaart en hij al mijn vogels aan bepaalde kuren wilde onderwerpen. Toen ik dat weigerde, heb ik ook nooit een rekening voor de sectie ontvangen.

Ook de  heiligverklaring van Harryson pellets en de geadviseerde periodieke controle van het bestand door zijn persoontje staan mij niet  aan.

Het heeft inderdaad veel weg van een sekte, maar ook die bereiken goede dingen, en voorals nog heb ik niet zoveel kwaad gezien. Zijn campagnes tegen import, verzamel of handelslpunten van babypapegaaien e.d. ondersteun ik zeer.

Cosch

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: augustus 26, 2005, 10:50:04 am »
Op een of andere manier komt jouw topic de hele tijd in een andere discussie terecht, Tes! Hihi!
Hoe gaat het nu met je grijze? Is hij al een beetje gewend?

Gr Corina

Tes

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: augustus 26, 2005, 11:47:54 am »
Ja vreemd he? En dat terwijl ik net besloten heb om hem zelf te houden haha!

Hij staat nu nog even bij mijn ex. Ik ben sinds gisteren in mijn appartementje gaan wonen. Ik heb
mijn ex wel gemaild of ik de parkiet ook mee mag nemen. Hij moest er nog wel even over nadenken
maar hij zei wel dat het voor alle twee de vogels beter is dus ik heb daar goede hoop op!

Als ik daar antwoord op heb dan ga ik hem denk ik zondag over verhuizen.

jb

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: augustus 26, 2005, 11:58:05 am »
Dat is mooi, dat je hemzelf houd, zowel voor de papegaai als voor jouzelf!