Auteur Topic: Nieuw baasje? of toch zelf houden?  (gelezen 6660 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Nieuw baasje
« Reactie #45 Gepost op: augustus 26, 2005, 12:01:47 pm »
Oh wat goed! Hij staat er dus wel voor open! Als je hem uitlegt dat het belangrijk voor je grijze is, zal hij vast wel overstag gaan..  ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: augustus 26, 2005, 14:11:39 pm »
Ik hoop dat het parkietje ook bij jullie komt wonen Tes ;)
Verder heel veel succes met het eigen maken van je nieuwe woonruimte! :-*

Tes

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: augustus 27, 2005, 13:48:16 pm »
 :thumbsup: Goed nieuws!!!!

Gelukkig mag ik ook het parkietje houden!!!

Dus nu heeft chico in ieder geval een vriendje en zit hij niet helemaal alleen.

Morgen ga ik ze ophalen. Bedankt voor alle goede adviezen en lieve berichten!

Groetjes,

Tes

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #48 Gepost op: augustus 27, 2005, 18:38:11 pm »
Veel plezier morgen!  :thumbsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #49 Gepost op: augustus 27, 2005, 22:14:06 pm »
Dat is zeker goed nieuws!  :thumbsup:
Heel veel plezier morgen met beide vogels!

Tommy

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: augustus 28, 2005, 13:32:38 pm »
Hoera!!!!!! :-*
Wat fijn voor jullie! :thumbsup:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #51 Gepost op: augustus 30, 2005, 19:01:07 pm »
Super Gefeliciteerd

:thumbsup:

en geen dank voor de adviesen daar is het forum voor

coco

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: augustus 31, 2005, 02:07:05 am »
hoi tes ik vind het helemaal fantastisch dat je hebt besloten om hem te houden. onze coco is opgevoed door een al wat oudere heer naar ik heb gehoord en toen een aantal maanden bij een turkse jongen die helaas een fultime job kreeg waardoor coco op het internet belandde en vervolgen bij mijn vriendin diens dochter niet tegen het geschreeuw van coco kon en toen is hij bij ons gekomen ben in het begin wel een beetje radeloos geweest want hij wou niets van me weten (moet nog zeeeeeeeeeeeeeerrrrr mijn best doen hoor) want alleen mijn man kan hem aaien enz maar hij is nu 3jaar en kent werkelijk niets alles is nieuw voor hem het is daarbij ook nog een krengetje want hij bijt(volgens hooimeyer bijt hij niet want dan had ik al in het ziekenhuis gelegen? waarom doet het dan zo'n pijn en bloed het??? :CENS ) maar goed om een kort verhaal lang te maken ik doe er alles mee vakantie laat hem alles zien benoem alles,hij zit in de auto niet eens meer in een kattevervoerbak maar gewoon op de stoel enz hij moet maar leren en idd volgens mij begint het vruchten af te werpen want hij schrikt al niet meer zo snel en vind het allemaal wel spannend ik heb er wel een goed gevoel over ik werk 15 uur buitenshuis en s'middags ben ik druk met klanten thuis(ben pedicure) dus dan krijgt hij ook niet alle aandacht als ik tijd voor hem heb dan gaat het trapje voor zijn kooi en krijgt hij alle aandacht  volgens mij is coco heel tevreden daar ben ik zelfs van overtuigd en net wat er al gezegt is ik denk dat jou papegaai het niet beter kan treffen dan bij jou want volgens mij zit dat wel goed en tja dan is die maar even een paar uur per dag alleen want wennen zou die denk ik overal wel kunnen maar word hij daar gelukkig van?? ik hoor trouwens ook allerlei verhalen van oudere mensen die die hun papegaai vaak al 30/40jaar hebben die er nooit uitkomt  :( en alleen maar in de kooi stel je voor nou zo kan het dus ook maar tja zij weten niet beter en die papegaai denk ik na al die jaren ook niet meer  :'(

coco

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: augustus 31, 2005, 02:14:41 am »
ps een vriendje of vriendinnetje zal idd niet verkeert zijn daar zit ik zelf ook al te denken :hart:

Cosch

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: augustus 31, 2005, 08:48:31 am »
hoi tes ik vind het helemaal fantastisch dat je hebt besloten om hem te houden. onze coco is opgevoed door een al wat oudere heer naar ik heb gehoord en toen een aantal maanden bij een turkse jongen die helaas een fultime job kreeg waardoor coco op het internet belandde en vervolgen bij mijn vriendin diens dochter niet tegen het geschreeuw van coco kon en toen is hij bij ons gekomen ............ maar hij is nu 3jaar en kent werkelijk niets alles is nieuw voor hem

Zo zielig dat het beestje in zn korte leventje al zoveel baasjes heeft gehad!  :'(
Eigenlijk helemaal niet gek, dat hij zich niet zo snel geeft, en dat hij bijt! Toch?
Maar ik ben echt blij te horen dat je hem overal mee naar toe neemt en dat tie het goed heeft bij jou!
Het vertrouwen komt vanzelf wel, maar dat zal wel even tijd kosten. Logisch!

Gr Corina

Tes

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: augustus 31, 2005, 15:44:20 pm »
Hallo,

Ik heb hem nu een paar dagen in huis. Het is wel even wennen voor hem want hoe ik ook mijn best doe om
met hem te spelen hij vindt alles nog eng en schrikt nog van ieder geluidje. Gelukkig zit hij wel lekker te praten
en te fluiten als ik thuis ben. En als hij s avonds bij me zit dan wilt meneertje ook continue gekriebeld worden.

Ik zal waarschijnlijk nog wat geduld moeten opbrengen om hem helemaal te laten wennen. Gelukkig zit hij
niet alleen maar met een parkietje.

Ik hoop dat het met coco ook goed gaat komen. Ik ga ook proberen om hem meer mee te nemen. Maar
voorlopig is geduld nog een schone zaak!

Cosch

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: augustus 31, 2005, 16:08:49 pm »
Ja heel goed.  :thumbsup:
Zolang jij maar niet reageer op het angstige, komt het helemaal goed. Dus gewoon doorgaan alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Is hij bang voor een speeltje? Dan ga jij er gewoon mee spelen. En hem af en toe heel even laten voelen ofzo! Zo ziet hij dat hij er niet bang voor hoeft te zijn. Want jij bent dat ook niet. Als hij begint te piepen en jij haalt het speeltje weg, dan bevestig je zijn angst! En krijgt hij zn zin! En dat is nou juist niet de bedoeling!

Gr Corina

Tes

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: september 20, 2005, 12:00:55 pm »
Hallo Allemaal,

Even een update; met chico gaat het hartstikke goed. Hij praat en fluit veel. Ben hem nog
een nieuw deuntje aan het leren. Hij vraagt veel aandacht en wanneer ik thuis ben krijg
hij die volop. Hij eet en drinkt goed. En ook met het parkietje gaat het goed samen.

Gelukkig maar. Ik was bang dat hij zich kaal ging plukken maar dat valt op zich wel mee.

Ik heb nieuwe speeltjes gekocht waar hij eerst bang voor was, maar met zonnebloempitjes
al beloning kom je ver.

Ik wilde nog wel vragen of jullie met je papegaai bij een vereniging of zo zitten? En hoe dat
werkt? En of er een in de buurt van Breda zit?

Nogmaals bedankt voor alle berichtjes want ik ben superblij dat ik hem gehouden heb

Groetjes,

Tessa

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #58 Gepost op: september 20, 2005, 12:21:39 pm »
Ik zit niet bij een vereniging, ik zit bij het forum..  :)

Wat goed dat het zo goed gaat joh!! Dat ie bang is voor de speeltjes, gaat vanzelf over hoor. Ook als je er geen aandacht aan schenkt! ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: september 20, 2005, 13:13:03 pm »
Wat fijn dat het zo goed gaat Tes :thumbsup:
En inderdaad geen aandacht besteden aan zn bange gedrag  hoor ;) Hij is waarschijnlijk minder bang dan jij denkt.