Auteur Topic: Stichting Moderne Papegaai  (gelezen 7463 keer)

Online Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Stichting Moderne Papegaai
« Gepost op: augustus 23, 2005, 22:52:14 pm »
Ten eerste Nina, vind ik het geweldig dat je bij Paul je 'ding' hebt kunnen doen. Hij blijft toch onvoorspelbaar. Echter zie ik dat "moderne papegaai" gedoe nog steeds als iets raars.

Ik ben een paar weekjes terug in Dordrecht geweest en ik vond het rondje dat gedaan werd nog steeds als iets raars. Ik vind dat je jezelf erg voor schut zet wanneer je aan zoiets meedoet. Het meenemen van je vogel is in de maatschappij nog niet echt als iets dat als normaal gevonden wordt. In ieder geval niet zoals je je hond aan het uitlaten bent.

Ook het dansen bij Paul met de vogels vond ik iets waarmee je jezelf voor schut zet. Ik vind het in ieder geval raar. Het blijft een huisdier. Met een goudvis ga je toch ook niet staan dansen.

Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd hoor. Ik vind het helemaal geweldig voor de vogels dat ze overal mee naar toe kunnen. Maar omdat het in de maatschappij is nog niet als normaal gevonden wordt, weerhoud het mij ervan om mijn gaaitjes mee te nemen de openbaarheid in.

Ik vind het voor de gaaien al voldoende wanneer ze in huis gewoon lekker los kunnen zijn op de momenten dat ik thuis ben en wanneer de tuin af is gaan ze ook zeker mee naar buiten de tuin in. Maar je zult mij nooit in het openbaar met de gaaien zien. Misschien voor in de straat, maar niet in de supermarkt, het bos en zeker niet op evenementen.

Al met al vond ik jouw optreden bij Paul dus niets. Maar dat is mijn mening.
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2005, 10:28:09 am door Loes »

LaSignoraMusica

• Gast
Re: Stichting Moderne Papegaai
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2005, 23:18:17 pm »
Wat wij proberen is om te laten zien dat onze papegaaien lol hebben in de dingen die wij met ze doen. E
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2005, 10:28:27 am door Loes »

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2005, 00:09:47 am »
Hmm nou, ik vond er niks raars aan hoor ;D Zeker niet bij een Paul de Leeuw ;D

Om daar je verhaal te doen is immers bijna onmogelijk  ::) Stel dat je dat op een normale manier zou willen...dan maakt hij er wel een zootje van (denk ik dus ;) )

En dan dat "moderne papegaai gedoe" tsja, als dat aan merken of vogelartsen zou hangen vind ik het raar, maar voor mij is een moderne gaai er 1 die lekker meedoet...en dat kan ook met dans zijn ;) Waarom zou je jezelf niet eens lekker laten gaan en waarom mogen mensen daar niet om lachen? ??? Nee hoor...lekker laten lachen! Das alleen maar leuk voor de gene die lacht :thumbsup: Net wat je zegt Nina...waar ze eerst om lachen of raar over doen, is later vaak normaal ...en anders maar niet! :-*
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2005, 10:28:47 am door Loes »

LaSignoraMusica

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 24, 2005, 00:35:28 am »
Het is natuurlijk wel zo dat de aanstichter van dit alles, Drs. Hooimeijer, voorlopig enig in zijn soort is. Hij heeft veel samengewerkt met Liz Wilson. En in Amerika heeft hij Harrisson's ontdekt. Hij is ook degene geweest die Harrisson's uit Amerika heeft meegenomen, en omdat Greg Harrisson wil dat degenen die zijn producten verkopen ook dezelfde idee
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2005, 10:29:10 am door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: augustus 24, 2005, 08:41:59 am »
haha, ik vind het leuk wat er allemaal uit dit topic komt..
Nina, er zijn hier mensen die bijna allergisch zijn voor Hooimeijer, maar dat geeft niet. Zelf pik er mijn dingen uit en vind er veel goede zaken bij zitten! Ik voer ook Harrisons. Ik vond Hooimeijer in Dordrecht helemaal niet zo'n lompe boer als van hem gezegd werd.. Ik zie zijn gedrevenheid en dat vind ik niet verkeerd, wat niet wil zeggen dat ik het met alles wat hij zegt eens ben.. ;)

Pascal: het jezelf voor schut zetten is j
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2005, 10:29:31 am door Loes »

LaSignoraMusica

• Gast
Re: Papegaaien bij Paul de Leeuw
« Reactie #5 Gepost op: augustus 24, 2005, 09:08:13 am »
Ik snap alleen niet wat er vreemd is aan met een emmertje en schepnetje watervlooien vangen... Dat deed mijn opa en later mijn vader ook altijd. Het is toch goed als je goudvissen levend voer krijgen? Of wordt het alleen normaal gevonden als je een zak vol van die beesten in de dierenwinkel haalt? Of gaat het er om dat je een vrouw bent? Tja, ik ben ook het "papegaaienvrouwtje" van Heiloo. Mijn buurvrouw vindt me gek en zielig, want die denkt dat ik mijn papegaaien als mijn kinderen beschouw. Ze heeft er dus helemaal niets van begrepen. Een dier is geen mens maar een mens is wel een dier! Ik beschouw mensen namelijk ook als een diersoort. Wij leven hier in huis als een groep met elkaar, waar ieder zijn taak heeft. De hond houdt de rest in de gaten, en als we in het park wandelen en de gaaien op een klimrek zitten, houdt ze mens en dier uit de buurt van "haar" vogels. De kat blijft af van de dieren die tot onze groep horen. De hond ruimt op wat op de grond valt, en het konijn doet daar ook aan mee. Ikzelf ben degene die alles onder controle heeft, en de dieren weten dat. Als we iets samen doen, hebben we voortdurend contact. Niet alleen visueel trouwens... Daarom kan ik sommige dingen ook heel snel doen, we beginnen min of meer in teamverband te werken. Het zijn gewoon levende wezens, net als ik, ieder met zijn/haar eigen mogelijkheden en capaciteiten.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: augustus 24, 2005, 10:51:23 am »
Haha, leuke opvatting! Hier leven katten, honden en vogel ook in harmonie, heerlijk.
Ik woon in een raar dorp hoor, ze praten hier grotendeels negatief over anderen, uitzonderingen daargelaten. Ik vind het zelf ook helemaal niet gek om watervlooien te vangen, maar ze moeten er om lachen.. Je realiseert je niet dat er mensen zijn die niet van dieren houden en er dus ook helemaal niets voor over hebben, laat staan zoziets als watervlooien vangen voor het aquarium. Als mannen het doen is het nog net iets anders.. :)
Wat ik bedoel is, dat als ik het dorp inga met mijn papegaai, ik pertinent zeker weet dat het bijvoorbeeld z
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2007, 12:21:49 pm door Loes »

Riboet

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 24, 2005, 11:07:15 am »
Ik snap alleen niet wat er vreemd is aan met een emmertje en schepnetje watervlooien vangen...

Neuh is niks vreemd aan, maar als je het zoals ik heb gedaan, doet met het ijs nog op de sloten en bibberend van de kou en dan met een schamele hoeveelheid vlokreeftjes terug naar de warme auto vlucht, dan kijken mensen je ook aan alsof je niet goed bent whahaha  :) (en ondertussen dacht ik bij mezelf ook: meid, je lijkt wel gek dat je dit doet!) maar ja, mijn zeepaardjes moesten levend voer hebben...

Ik begrijp trouwens dat dit een afsplitsing is van een ander onderwerp? Waar vind ik het originele onderwerp?

Oh en wat betreft de gaai meenemen. Ik neem mijn gaai dus niet mee een winkel in, doe ik met mijn honden ook niet (behalve de dierenwinkel dan en een gaai neem ik in verband met infectiegevaar echt een dierenwinkel met dieren niet in (ze hebben hier ook dierenwinkels zonder dieren dat zou ik wel durven)).

Ik ga met de ideeen van de Stichting De Moderne Papegaai ver mee en ik moet eerlijk zeggen dat ik een afdankpapegaai liever bij de stichting plaats dan bij het NOP. Dat heeft niets met de goede bedoelingen van het NOP te maken, wel met het idee dat een huiskamergaai die gewend is aan en HOUDT van mensen in mijn ogen meer op zijn/haar plaats is bij een papegaaienliefhebber al dan niet met andere gaaien erbij dan in een mensencontactloze buitenvoliere met andere gaaien. Zelfs als ik naar mijn drietal kijk, dan zie ik dat Favo en Riboet gelukkig zijn in het groepje maar ook heel vaak echte momenten met mij alleen willen hebben (en die ze dus ook krijgen). Middel, de enige mangaai in het gezelschapje heeft die behoefte veel minder.

Net als Loes pik ik uit de alle goedbedoelde adviezen die al dan niet rechtstreeks van Hooijmeijer afkomen, die uit waarvan ik vind dat die kloppen met hoe een gaai is en hoe hij ook in het wild leeft. Ik ben geen tegenstander van zijn theorieen en ik ben geen lijdzame volger, dat zeker niet. Maar zijn ideeen hebben er wel voor gezorgd dat OOK ik over hoe om te gaan met een intelligent wezen als een papegaai heb nagedacht en nog denk en ik denk dat dat heel goed is.

Riboet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 24, 2005, 11:08:41 am »
Een dier is geen mens maar een mens is wel een dier! Ik beschouw mensen namelijk ook als een diersoort.

Ja, dat zeg ik ook altijd: de mens is de enige diersoort op aarde die niet alleen agressief is tegen andere diersoorten, maar ook nog tegen zijn eigen soort!

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 24, 2005, 11:26:13 am »
Ik merk aan Coco dat hij het heerlijk vind om buiten in de tuin te zijn. In de buiten lucht. Van alles te ontdekken. Omhoog kijken naar de vliegtuigen en vogels. Ik neem dan ook aan dat hij het in ieder geval heel fijn in het bos zal vinden.
Toch houd het ook mij tegen om hem mee te nemen naar het bos. Om mee te nemen om een eindje te wandelen. of naar een winkel of intratuin enzo!
Ik heb absoluut geen problemen of moeite om hem mee te nemen naar mensen toe die ook een papegaai hebben of naar familie of vrienden die Coco kennen. Ook zal ik er geen probleem mee hebben om hem mee te nemen naar zo'n wandeldag van de stichting. Omdat die mensen weten waarom je het doe en het ook leuk vinden als je hem mee neemt. En niet raar opkijken.
Maar ik wil ook niet voor 'schut' staan in het dorp of voor mensen die het raar vinden.
Ik denk dat ik binnenkort de stap zal zetten om hem mee te nemen naar het bos. Waar ik zeker weet dat er geen honden zullen lopen. Maar of ik verder zal gaan dan dat........  ???

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: augustus 24, 2005, 11:51:42 am »

Ik begrijp trouwens dat dit een afsplitsing is van een ander onderwerp? Waar vind ik het originele onderwerp?

Het originele onderwerp staat hier

En Corina.. ik durf te wedden dat jij ook steeds een stapje verder gaat. Zoals ik al zei, het voor schut staan is je eigen gevoel.. Er zullen echt mensen zijn die het stom vinden, maar als jij het nou leuk vindt..en Coco ook..  Wat kan jou anderen dan schelen? Je zult het toch nooit goed doen in ieders ogen. Voor de
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2005, 11:55:56 am door Loes »

Koko

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 24, 2005, 11:59:38 am »

Schijt aan wat ze zeggen! ;)

Citaat
\\Nou dat vindt ik ook :thumbsup:.

Hier in het dorp vinden ze het tegenwoordig dood normaal, een auto voorbij komen en 2 gaaien op de bijrijders stoel die heerlijk naar buiten kijken.
Bij de buurtsuper krijgebn ze wat lekkers, als ze mee gaan winkelen bij intratuin op het karretjes, ze klimmen en klauteren van boven naar beneden, en Rico roept Hallo.Hallo
Op de fiets is het geweldig, en het bos vinden ze het einde.
S middags gaan ze vaak mee naar Heleen, zitten ze heerlijk op de klimboom in de polder, en ze hebben het druk, want ze kunnen de schapen zie, t=de tractor van de boer aan de overkant, en vooral niet te vergeten wat er voorbij komt gevlogen of gefladderd alle geluiden die ze horen (hamha soms willen ze niet eens mee naar huis)
Mocht het wel eens gebeuren dat er een dag weinig tijd is, zo dan moet je ze s'avonds eens horen, het lit of je in de Amazone zelf zit, en Koko is dan zelfs best agressief

Nee hoor geef mij maar de moderne gaai, ( oh ja ook ik dans met Koko, hij kan sinds kort links en rechts omdraaien en van het ene been op het andere)

Groetjes
Boudewijn (en ook ik ben geen Hooijmeyer aanhanger) haal er uit wat voor mij van belang is

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 24, 2005, 12:10:02 pm »
Ik vind die verhalen wel schitterend om te horen. En ik denk dat Coco ook zo zou genieten! Als je nu al ziet hoe hij om zich heen kijkt in de tuin!

Ik moet hem van mn baas en collega's al een keer een dagje mee nemen naar mn werk. Daar willen ze hem zien.
Een hele dag doe ik maar niet maar ik zal hem in mijn vakantie maar es even laten zien!

Tja het is echt een drempel waar je over heen moet!

Gr Corina

miekje

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 24, 2005, 12:30:50 pm »
Als allereerst wil ik zeggen dat ik mij de reactie van Pascallo.nl heel goed kan voorstellen, als ik bijvoorbeeld aan mensen vertel over gekortwiekte papegaaien en wat je allemaal met ze kan doen, dan hebben heleboel hun eigen verhaaltje en mening wel klaar, en die is meestal (onterecht) negatief. :(
Maar aan de andere kant denk ik ook zoals Loes al zei: Schijt aan wat ze zeggen!!!  :thumbsup:
Zolang jij en je gaaien (of andere vogels) genieten is het geweldig en daar gaat het om toch?  ;)
Mensen wennen er vanzelf wel aan, want alles of iemand die anders dan normaal (maar wat is "normaal" nou eigenlijk?) is, wordt over geroddeld. Dat begint op de lagere school al, als een klasgenootje kleren aan heeft die diegene mooi vind, maar niet in de mode is, nou dan kan je erop wachten dat er negatief over die persoon gekletst wordt. Terwijl het gewoon zijn/haar eigen smaak is.

Stichting de moderne papegaai vind ik een goed initiatief om mensen te laten zien hoe het

Tommy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 24, 2005, 12:36:29 pm »
Dat voor "schut" staan...ik denk dat je dat in dit geval groter maakt dan het is ;)
Ik vond het zelf eerst ook best een beetje raar, maar de reacties vallen echt mee! En het is ook niet zo gek dat mensen verbaasd reageren op iets wat ze niet kennen he? Maar na een aantal keren gaan ze het "gewoon" vinden, maar daar moeten ze wel de kans voor krijgen...wat je nooit ziet, zul je immers nooit kennen en altijd raar vinden. Hier reageren ze echt heel leuk! Eerst vaak wel verbaasd en sommigen denken, sommigen vragen...het is aan hun hoe ze er mee om willen gaan, ik doe niets verkeerds ;)

Tsja en verder...mensen hebben altijd wel wat te roddelen enzo ::) Moet zeggen dat ik daar een ontiegelijke hekel aan heb :-[ maar zo zijn veel mensen nou 1 maal...je hebt voorlopers en volgers...dat is zo en dat zal altijd zo zijn. Iedere trent, uitvinding of nieuwe instelling wordt over t algemeen eerst bekritiseerd en misschien zelfs afgekeurd ::) Ze kunnen mij best gek of raar vinden hoor, maar ik zou niet graag ruilen :D Ik ben zelf nou 1 maal niet het type dat dingen pas doet ,draagt of vindt als de rest me al voor ging...niet als ik het eerder al wilde ;D

En verder....de gaaitjes vinden het super leuk en genieten heel erg. Het zou toch jammer zijn om dat te laten puur door wat anderen vinden? Mensen die snel anderen uitlachen beperken zichzelf over het algemeen ook erg.
Gelukkig blijven er mensen die zich daar weinig tot niks van aantrekken, anders zou de tijd stilstaan en alles eeuwig het zelfde blijven :D