Auteur Topic: 2 koppels Grijzen samen in  (gelezen 2383 keer)

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
2 koppels Grijzen samen in
« Gepost op: augustus 24, 2005, 20:03:58 pm »
Ik vroeg me af of ik bijv. 2 koppels zou kunnen huisvesten in een voliere van 3 x 4 m. met de bedoeling ze hier ook evt. in te kweken.Of moet je ze absoluut per koppel huisvesten ivm ruzie onderling?

fujimo

• Gast
Re: 2 koppels Grijzen samen in
« Reactie #1 Gepost op: augustus 24, 2005, 20:07:12 pm »
Ruzie onderling krijg je niet makkelijk in zo'n grote vlucht.
Of kweken lukt is de vraag, je weet het nooit

Gr eric

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2005, 21:08:08 pm »
Ben via via op een site KLIK terrecht gekomen waar ik het een en ander heb kunnen lezen over mijn vraag. ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 24, 2005, 21:22:56 pm »
Ja daar heb ik ook al even gekeken, maar ik kon de grootte van de voliere waar de koloniebroed in plaats had niet zo snel vinden. Ik vond het wel een prachtig gezicht om daar gewoon meerdere grijzen bij elkaar te zien zitten en het is ook prachtig dat het lijkt te lukken met de koloniebroed.

Bozzee

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 24, 2005, 21:26:27 pm »
Je leest trouwens wel vaak, dat je betere resultaten behaalt door papegaai

Riboet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 24, 2005, 21:38:49 pm »
Ja, ik ben ook geen voorstander van het gebruik van kweekkooien. Mijn hart maakt altijd een vreugdesprongetje als ik Pappagaai in de ren hoor fluiten en ik zie Mammagaai uit het invlieggat (bak in mijn geval) komen. En ze dan zien badderen in een regenbui. Daar gaat niets boven wat genieten betreft.

Maar ja, ik heb gewoon grijzen en ze MOGEN kweken, ze moeten niet. Ik denk dat daar het verschil in zit met de mensen die die kweekkooien voor de grijzen gebruiken.

Maar die koloniebroed lijkt me wel heel erg mooi, helaas is mijn voliere daar toch echt wel te klein voor.

jb

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2005, 08:51:55 am »
De grootte van de volieres van de poging van kwekerij maracana is hier te vinden: http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=3114

Overigens vind ik het totaal onverantwoord om vanwege vermeende betere broedresultaten koppels grijze roodstaarten dan maarr in (vaak donkere) hokjes van 1x1x1 of nog kleiner te stoppen. Hier is van echte liefhebberij geen sprake meer.

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2005, 16:02:03 pm »
Hoor vaker dat men ze kweekt in kooien van 1x1x1m. ja :(.
Ze hebben dan ook weinig anders te doen in zo'n ruimte...ze leven haast OP elkaar,dit vind ik echt sneu vind ik dat zelf,das mijn mening..
Laatst had ik het er met een man over,ik zei dat ik Grijzen in een vlucht wilde op den duur en hij zei:Dat moet je niet doen,gooi zo maar in kubs kooien dit neemt veel minder ruimte in beslag en je hebt sneller kans op jongen.Ik heb 'm heel goed duidelijk gemaakt hoe ik daar over denk en dat ik niet MOET kweken,maar het mooier vind om ze te zien in een vlucht waar ze kunnen vliegen,klimmen en klauteren en tuurlijk is het leuk dat ze eens voor nageslacht zorgen maar dit MOET niet van mij.Denk dat ik op den duur eerst met 1 koppel begin en dat ik de voliere in 2en deel en als er een koppel bij komt er naast voor het wennen en dan het tussenschot op den duur weg te nemen.Eerst nog wat info (en geld) opsporen. ;)

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #8 Gepost op: augustus 25, 2005, 16:20:29 pm »
ik kon de grootte van de voliere waar de koloniebroed in plaats had niet zo snel vinden.

Het volgende vond ik wat betrekking heeft op de voliere afmeting waar hun 3 koppels in zitten gehuisvest.

De afmeting van de buitenvoliere 4m lang 2.5m breed en 2.20 hoog.
Binnen ruimte 3 bij 3 en 2.5 hoog, doorvliegraam 1.5 bij 1.5.