Auteur Topic: Handopfok  (gelezen 2890 keer)

marty

• Gast
Handopfok
« Gepost op: augustus 25, 2005, 23:58:17 pm »
Als jullie de jongen er uithalen voor verdere handopfok, halen jullie ze dan allemaal weg?
Of laten je er 1 liggen voor de ouders?
Zodat ze de broedduur af kunnen maken?    Marty

Wickingh

• Gast
Re: Handopfok
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2005, 00:03:12 am »
Hai Marty,

volgens mij heb ik het daarover gehad in het topic hele foute kweker, en een poll bij geopend.
Maar om antwoord te geven bij mijn nest rose's heb ik dit jaar en pop laten liggen om een nieuw koppel mee op te zetten,  :hart:

m  :hart: g Frank

« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2005, 00:08:30 am door Wickingh »

marty

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2005, 00:16:43 am »
Bij de Grijze Roodstaarten zie je dit veel, dan halen ze alles weg.
En dan beginnen ze weer, en weer, en weer, en zo gaat het maar door.
Tot ze het niet meer doen en dan bieden ze hun te koop aan.(als bewezen kweekkoppel)
Maar kijk maar naar de kippenindustrie, na 1 jaar zijn de kippen op als leghen.
Dat gebeurd met heel veel vogels, denk ik(geld, geld).
ps kan je al snel zien dat het een popje is bij je rose?(heb zelf geen kaketoe's)

groetjes Marty     

Riboet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2005, 00:21:27 am »
Ik heb bij mijn koppel grijzen bij het eerste nestje de jongen met 7 weken voor handopfok uit het broedblok gehaald. Bij het tweede nest met slechts 1 jong heb ik Hummel met een dikke 8 weken uit het blok gehaald. Nu laat ik de 3 jongen bij de ouders en als dat goed bevalt, dan hier geen handopfok meer.

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2005, 00:27:15 am »
Hai Marty,

ik ben op de hoogte met jouw ideeen daarover, ik deel ze gedeeltelijk. ;)
Ik heb bij alle jonge rose's een veermonster genomen, na ongeveer een week of 4 en opgestuurd naar Gendika en kreeg binnen een week antwoord.
Je kan bij rose's op het oog zien of het een man of een pop is als ze geslachtsrijp zijn [ca 3 jaar] , aan de oogkleur en de oogring.
Oogring van een pop is dan nog steeds grijs net als bij de jongen en de man heeft een roodbruine kleur, ook de ogen zelf van de man zijn iets donkerder dan bij de pop , dit is eigenlijk ook bij iedere  witte volwassen kaketoe te zien , maar daar moet je wel een beetje kijk op hebben [ zei hij arrogant]  ;D ,

m  ;D g Frank

marty

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2005, 00:30:01 am »
Hoi Frank

Ik heb jou topick gelezen, dus met dna heb je een pop laten zitten,
Dat is dus ook een voordeel van dna sexen.
Echte natuurbroed word in de toekomst geld waard, let op.
Kijk maar eens op de vogelarena bijna alles is handopfok! maakt niet wat voor papegaai.   Marty  

marty

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2005, 00:34:16 am »
Ik heb vroeger eens een koppel Goffini"s gehad, iedereen zei dat zijn twee mannen!(met beide zwarte ogen)
Ik heb ze laten sexen en wat denk je een koppel!(toen stonden ze nog niet op lijst 1)
Heb ze weg moeten doen voor geluidsoverlast   Marty

Wickingh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 26, 2005, 00:37:29 am »
Hai,

ik ben ook op zoek naar een koppel dubbele geelkoppen, als ik hieraan kan komen wil ik daar eigenlijk zoveel mogelijk natuurbroed mee doen vanwege het zeldzamere gehalte van deze soort.
Als het om zeldzame vogels gaat vind ik dat het belang van een goede kweekbasis in de avicultuur voorop staat ,  ;)

m  ;) g Frank

marty

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 26, 2005, 00:45:11 am »
Een vriend van mij kweekt daarmee, het is geweldig hoe lang het duurt voordat het geel is uit gekleurd, dat duurt jaren en jaren.
Een jaar of 15 geleden heb ik een dubbele geelkop man(prachtige grote vogel) gehad, maar helaas was er toen niet aan een pop te komen en heb ik hem maar weggedaan.
Staan tegenwoordig ook op lijst 1
Maar een herrie dat ze kunnen maken! zoals zo veel Amazone's.      Marty  
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2005, 09:30:03 am door marty »

Dennis

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 27, 2005, 10:56:46 am »
Marty zegt
Citaat
Kijk maar eens op de vogelarena bijna alles is handopfok

pardon? dit valt reuze mee.kijk is hier op het forum 60% heeft zeker handopfok eigen vogels of dat ze kweken en  handopfok doen.(ben er niet op tegen hoor) maar om alleen vogelarena hier bij te benoemen???kijk is verder naar marktplaats,speurders etc daar word meer handopfok te koop aangeboden dan op vogelarena.vind het heel slecht dat je er vogelarena alleen mee assoceert.daar word wel meer natuurbroed aangeboden dan je denkt.het is vandaag de dag alleen moeilijk om natuurbroed te vinden.omdat het puur om geld gaat voor handopfok.

Groeten Dennis

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: augustus 27, 2005, 11:05:58 am »
Dennis, ik heb het helemaal niet zo begrepen als jij het nu opvat.. Vogelarena wordt alleen maar als voorbeeld gebruikt en er staat helemaal niet bij dat het all
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2005, 18:48:45 pm door Loes »

Dennis

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 27, 2005, 11:24:56 am »
daar gaat het ook niet om hij noemt een naam.dus iedereen die het leest ziet vogelarena staan.noem er dan meerdere of gewoon geen.

maar goed maakt ook niet uit.maar op die manier vind ik gewoon als je 1 iets noemt druk je er zo makkelijk een stempel op.

Groeten Dennis

Wickingh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 27, 2005, 13:32:27 pm »
Hai Dennis,

het grote verschil tussen de Vogelarena en PLF is dat er op de Arena meer papegaaienkwekers zitten dan hier. Het PLF wordt naast de parkietenhouders vooral bezocht door huiskamerpapegaaienhouders [ mooi scrabblewoord  :) ].
Aangezien er een grote markt is voor handopfok baby's , is het niet meer dan logisch dat op de Arena veel meer wordt aangeboden, ook is VA van origine een advertentiesite en geen forum.
Ik zie het probleem ook niet zo ,er wordt nergens gesuggereerd dat er iets mis is met VA, helaas maak jij [in mijn ogen] , dat er zelf van, laten we in hemelsnaam geen spijkers op laag water gaan zoeken en overal een probleem van maken.
Je kan overal wel over gaan vallen , maar dan denk ik dat geen enkel forum een bestaansrecht heeft , als je 2 mensen met elkaar laat praten hebben beide een andere mening. Dit mag toch geen belemmering zijn om [op een respectvolle manier] met elkaar om te gaan,  ???

??? g Frank

marty

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 27, 2005, 16:10:40 pm »
Dennis, ik noemde een voorbeeld misschien had ik er bijv bij moeten zetten!
Ook Markplaats.nl en  kapaza  vogelmarktplaats is het zo beter!!!!!!!!   Marty