Auteur Topic: Papier giftig?  (gelezen 8699 keer)

Tommy

• Gast
Re: Papier giftig?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 27, 2005, 09:49:26 am »
Dat dacht ik ook gelezen te hebben ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: augustus 27, 2005, 10:12:55 am »
Dit doet me weer aan het volgende denken: ik geef Sjakko vaak een kurk, die ze dan lekker sloopt. Van de dierenwinkel hier in het dorp kreeg ik te horen dat dat slecht is.. er is wijn in de kruk komen te zitten. Ik vind dat onzin, want Sjakko eet de kurk niet op, maar versnippert hem gewoon. Toch bleven ze er bij en ik mocht hun grijze die in de winkel staat, geen kurk geven.  Wat vinden jullie daarvan?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #17 Gepost op: augustus 27, 2005, 11:33:26 am »
Ja volgens mij kan kurk ook geen kwaad, maar ik ga nu bij alles twijfelen  ;D

Ze versnipperen het inderdaad en zijn slim genoeg om het niet te eten  ;). Ik zie er het probleem niet in.  ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: augustus 27, 2005, 12:17:52 pm »
In ieder geval ben ik eigenwijs gebleven en ze krijgt nog steeds af en toe een kurk! ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 27, 2005, 12:47:54 pm »
jaloers? ;) ;D

He Frank, weet jij niks over dat papier? :(

Hai,

nee hoor ligt niet in mijn aard , ;)

bij mijn weten wordt bij de productie van papier chemische stoffen gebruikt die licht giftig zijn, zolang ze er niet van eten lijkt het me een niet al te groot risico.Maar iets echt zinnigs druf ik er niet over te zeggen.
Wel heeft Carlito gelijk drukinkt bevatte vroeger het giftige metaal lood maar dat is tegenwoordig verboden,

;) g Frank

Nanda

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 27, 2005, 13:59:01 pm »
Volgens mij kan het geen kwaad hoor, wat eten ze nou daadwerkelijk op van een krant?
Ze versnipperen het en kwatten het weer uit, volgens mij valt het allemaal reuze mee.
Net als de kurk. Is sjakko er ziek van geworden. Nee toch?
Ik heb nog noit gehoord dat er een vogel met zijn pootjes omhoog lag vanwege papiersnipper en kurkknabbelen :)

Op een gegeven moment kun je je overal wel druk om maken, en dat wordt er niet gezelliger op dan hoor. Zowel niet voor jezelf als voor je vogels.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #21 Gepost op: augustus 27, 2005, 14:05:13 pm »
Nee, maar wat glanzend papier betreft kan het wel kloppen dat dat een soort inkt is wat niet goed is voor ze. Ik heb dat nu al van verschillende kanten gehoord.
En aangezien die snaveltjes overal aan knagen, dan maak ik me er wel druk om  ;)
Ze krijgen gewoon af en toe een stuk krant en een wc-rolletje en van de wehkamp enzo blijven ze maar af  ;D

Nanda

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 27, 2005, 14:12:15 pm »

Ze krijgen gewoon af en toe een stuk krant en een wc-rolletje en van de wehkamp enzo blijven ze maar af  ;D

hahaha, dat is hier ook zo hoor. Niets of niemand komt aan mijn wehkamp, stel je voor, dan moet ik straks de stad nog in voor nieuwe kleren :'(

Ronald

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 27, 2005, 14:15:23 pm »
hahaha, dat is hier ook zo hoor. Niets of niemand komt aan mijn wehkamp, stel je voor, dan moet ik straks de stad nog in voor nieuwe kleren :'(

[spam]http://www.wehkamp.nl[/spam]

Ronald

Nanda

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 27, 2005, 14:17:34 pm »
[spam]http://www.wehkamp.nl[/spam]

Ronald

Ik weet het Ronald, maar er is (bijna) niets zo lekker als bladeren door de wehkamp, zittend op de bank, in pyama met een koppie thee ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #25 Gepost op: augustus 27, 2005, 15:16:33 pm »
 ;D ja het is wel leuk om zulke dikke boeken door te bladeren.... ;) vinden de vogels ook  ::)

Nee, wij hebben de wehkamp voor de vogels... :-[  maja dan nemen ze nu maar genoegen met de t*l*gr**f zaterdag editie  ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: augustus 27, 2005, 15:19:08 pm »
Ik weet het Ronald, maar er is (bijna) niets zo lekker als bladeren door de wehkamp, zittend op de bank, in pyama met een koppie thee ;)

Hai Nanda,

dit is dus iets waar we het niet met elkaar eens zijn  :) , maar ja zal wel zo'n vrouwending zijn  :CENS ,

:) g Frank

Nanda

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 27, 2005, 15:41:18 pm »
Hai Nanda,

dit is dus iets waar we het niet met elkaar eens zijn  :) , maar ja zal wel zo'n vrouwending zijn  :CENS ,

m  :) g Frank
;D ;D ;D
ik zie jou inderdaad niet in je pyama op de bank hangen met een koppie thee en lekker bladeren in de wehkamp
Dan zou het eerder zoiets zijn van: hangend op de bank in je blote ....... met een biertje, sigaartje en bladeren in de playboy ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #28 Gepost op: augustus 27, 2005, 15:44:10 pm »
 ;D ;D ;D ;D ;D

rmb

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 27, 2005, 16:40:51 pm »
De basis van alle papier is een cellulosepap, waaraan nog geen chemicalien zijn toegevoegd.
Papier/cellulosepap is vanzichzelf grauw/champagne achtig en vlokkerig.

Pas als bekend is wat voor papier men wil gaan maken, wordt middels andere behandelmethoden en de toevoeging van bindmiddel, bleekmiddel en een aantal oppervlaktebehandeling gewerkt naar de benodigde witheid, gladheid en doorzichtigheid.

Krantenpapier wordt gemaakt van oud (kranten) papier. Hier probeert men zoveel mogelijk inkt uit te onttrekken, aangezien anders die papierpap geheel zwart zou worden en de krant niet leesbaar zou zijn.

Overige papiersoorten wordt vaak voorzien van andere natuurlijke vezels en opdikkers.
Zodra je het hebt over catalogi dan is er vaak sprake van een coating laag of van een laag druk inkt.
Die inkt is niet echt een bijdrage aan de vogel gezondheid.
Over het algemeen weten de dieren ook vaak insticintief wat wel of geen gevaar in zich heeft voor hun gezondheid.

Dus trakteer ze op een wc rol en zo t kan allemaal iet zo'n kwaad,mits ze inderdaad geen overdaad aan drukinkt binnenkrijgen, lees Hele zaterdag editie drukinkt is wat veel van het goede, maar ik neem aan dat ze niet ene hele krant krijgen  ;)