Auteur Topic: ziek of niet?  (gelezen 1288 keer)

moneypenny

• Gast
ziek of niet?
« Gepost op: augustus 29, 2005, 00:24:12 am »
Hi, ik pas nieuw op deze site, maar ik heb toch al een probleem met mijn parkietje timmie.
Sinds een week (net terug van vakantie) merk ik op een avond dat timmie een beetje op zijn stokje ligt en wat zwaarder ademd met wat ligt gespreide vleugels (zijn pootjes zijn naar mijn idee ook wat warmer) en hij wil eigenlijk niet meer zijn kooi uit. Ben meteen de vlg dag naar de dierenarts gegaan, hij heeft hem bekeken en kon niets vinden, hij gaf hem wel iets tegen het zware ademen. Heb timmie 1,5 dg apart gezet met de rode lamp, hij werd er ongelukkig van en heb hem maar weer snel bij zijn maatje gezet. Het gekke van alles is dat hij goed eet en drinkt en verder zijn normale gedrag vertoont  het enige wat hij niet meer doet is op zijn stokje ritten en zijn spiegelte voert. Ik denk dat ik morgen maar weer naar de dierenarts ga en antibiotica vraag want ik maak mij grote zorgen.
Ik kan er maar niet achter komen wat hij nou mankeert. help!! :'(

Faraday

• Gast
Re: ziek of niet?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2005, 01:14:20 am »
Ik zou toch terug gaan naar de dierenarts bellen of zo  en uitleg vragen waarom ie zich zo gedraagt. Of gewoon een andere arts even opzoeken.

Er zal vrees ik wat zijn, maar men moet het kunnen vinden natuurlijk.

Is de dierenarts normaal goed met vogels? :CENS

moneypenny

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2005, 08:06:37 am »
Hi, bedankt voor je bericht. :thumbsup:
Vanmorgen toen ik wakker werd ben in meteen naar timmie toegegaan, nou zijn hele reportoire aan geluidjes kwam mij al te gemoed. Ik werd overstelpt met zijn hallo geluidjes en kusjes en knorretjes, hij was dus hartstikke vrolijk wilde ook uit de kooi en vloog ook weer krachtig er naar terug, maar toch zijn vleugels ligt gespreid, en hij krabt met zijn poot toch wel regelmatig bij zijn achterste en wat bovenop zijn rug. ik snap er niets van wat kan het nou zijn. :CENS  :CENS 

marloesss

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 30, 2005, 17:42:42 pm »
Het is ook zo moeilijk om te snappen of ze bepaald gedrag vertonen omdat ze ziek zijn of dat het iets anders is..
Zelf heb ik voor mijn valkje dr. Feld opgebeld, dat is een vogelarts. Hij is heel goed en neemt alle tijd voor je.
Je kunt hem altijd telefonisch om raad vragen, ook om te checken of wat je huisarts voorgeschreven heeft,
goede medicijnen zijn. Eventueel kan hij andere medicijnen naar je opsturen, mocht dat nodig zijn.

Laat het maar weten als je zijn nummer wil! Succes ermee! ;)

moneypenny

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 30, 2005, 19:23:38 pm »
hi,
Ja natuurlijk wil ik zijn telnr. hebben, graag.
Ik merk nu aan timmie dat hij er alleen 's avonds en 's nachts op zijn stok ligt met gespreide vleugels en zwaarder ademd en tussendoor pikt hij steeds een zaadje (ook zo vreemd als het slaaptijd is).
Thanks Moneypenny :CENS

marloesss

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2005, 19:40:26 pm »
Klinkt vreemd inderdaad!
Het adres van Dr. Feld is:
van Bemmelstraat 1 (hoek Kapelweg)
3818 PA Amersfoort
Tel 033-2864772

Als je morgen belt, krijg je waarschijnlijk een assistente aan de lijn en die gaat dan overleggen met dr. Feld. Ik hoop dat hij je verder kan helpen.
Groetjes, Marloes ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 31, 2005, 13:58:39 pm »
Hai,

lijkt verdacht veel op een luchtweginfectie  :CENS, dus wel door een goede VA laten onderzoeken,

:CENS g Frank