Auteur Topic: Foto's blijdorp !!!  (gelezen 4332 keer)

Cheetah

• Gast
Foto's blijdorp !!!
« Gepost op: september 01, 2005, 12:10:47 pm »
Een tijde geleden was ik naar blijdorp geweest om dieren te fotograferen. Dit was het resultaat.

De Amoerpanther. Deze luipaard is helaas al bijna uitgestorven. In het wild zijn er nog maar 40!!!

Ik heb zelf niet veel met schildpadden, maar ik vond het wel super hoe de beesten naast elkaar in een rij zaten.

In het riviera gedeelte heb je er veel mooie en zeldzame vogels, waaronder deze (vreemde) toucan. Tot de dag van vandaag ben ik er niet achter kunnen komen welke soort dit is.

Dat geld ook voor deze Amazone. Ik dacht eerst dat dit een mix was tussen een geelwang en een andere soort, maar 1 van de werknemers zei dat het om een zeldzame soort gaat die ook al bijna uitgestorven zijn.

Mijn dag kon niet meer stuk toen ik ineens ''halloooooooo'' hoorde en een koppel beo's los naast mij zag.

Vorig jaar hadden ze een enorme glazen ruimte waar er verschillende kaktoe's waren. (de zwarte soorten zijn gestolen, de witte zijn er niet meer).
Nu hebben ze er een koppel Hyacint ara's in gedaan.

Een vreemde vogel die iets in zijn vizier had.

Gelukkig hadden zij ook mijn favorite niet papegaai vogel:) De Toco Toucan. Ook deze vogels hadden een mooi verblijf met erg veel planten.

Deze zeehond deed mij aan mijn neefje denken die precies als een zeehond lacht :)

Ik weet niet meer hoe deze dier heet. Het lijkt op een beversoort.

Onderweg naar het Oceanium (een gigantische indooraquarium net buiten het park) zag ik een baby Bizon die pas geboren was.

Deze dieren waren errug leuk, mooi en lief!!! Op een afstand van 50cm naast je lopen deze prairiehonden in hun gebied. Ik heb er 1 geaaid.

Helaas heb ik omdat ik geen groothoek lens had maar een paar mooie foto's in het oceanium gemaakt. Weer was ik verbaasd hoe mooi het wel niet is om in een aquarium te lopen met reuze schildpadden boven je en naast je haaien en andere allerlei mooi gekleurde vissen.

Dit is een okapi, een of andere afrikaanse paard achtige zebra dier.

Ik denk dat Jennifer deze super vind, maar ik vind het een verschrikkelijke lelijke vogel. De Marabu !!!

Dit zijn landschildpadden die erg groot worden. Die van Blijdorp vielen mee, maar in de Artis heb je een paar die langer dan een meter zijn.

Wat mij ook erg opviel was de vlindertuin in Blijdorp. Het zag er niet zo groot en mooi uit als die van het Noorderdierenpark in Emmen, maar spectaculair was het zeker. Erg mooie exlusieve planten en vlinders hadden zij daar.

De flamingo's die zij hadden waren erg van kleur veranderd. Ik heb nog foto's van vorig jaar dat zij oranje waren. Nu zijn de wit roze geworden. Misschien de voeding. Maar het zijn en blijven mooie vogels!!

Ik hou niet zo van olifanten, maar op deze stoute, nieuwsgierige olifantje was ik verlieft geworden. De olifant is niet zo lang geleden samen met 2 andere broetjes en zusjes geboren.

Cosch

• Gast
Re: Foto's blijdorp !!!
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2005, 12:23:20 pm »
Hele mooie foto's zeg!
Die foto van de vlinder op het blaadje is geweldig!

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2005, 12:25:41 pm »
Wat maak jij prachtige fotos zeg! :thumbsup:
Ik heb er erg van genoten! :-*

jaantje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2005, 12:48:42 pm »
Hele mooie foto reportage :hart: :thumbsup:

dylantjuh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 01, 2005, 14:10:52 pm »
Mooi!

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #5 Gepost op: september 01, 2005, 19:31:46 pm »
(Wederom) Super mooie foto's!  :thumbsup:

Rianne

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 01, 2005, 21:37:20 pm »
Mooie foto's zeg!  :hart:

The ZooTrotter

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 02, 2005, 08:47:10 am »
In het riviera gedeelte heb je er veel mooie en zeldzame vogels, waaronder deze (vreemde) toucan. Tot de dag van vandaag ben ik er niet achter kunnen komen welke soort dit is.
Zwavelborst Toekan ( Ramphastos sulfuratus sulfuratus )

Een vreemde vogel die iets in zijn vizier had.

Renkoekoek ( Geococcyx californianus ) Jawel de echte Roadrunner

Gelukkig hadden zij ook mijn favorite niet papegaai vogel:) De Toco Toucan. Ook deze vogels hadden een mooi verblijf met erg veel planten.

Dit is ook mijn favoriete niet kromsnavel, erg leuke en intelligente vogels kunnen erg tam zijn, en zijn goed te trainen. In Amerika is deze vogel in opmars
als huiskamervogel en is de papegaai aan het verdringen. Ik denk dat de Toco te groot is voor in de huiskamer maar in Amerika is alles groter hopelijk ook
hun huiskamers ;)

miekje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 02, 2005, 10:50:19 am »
Ik had ook even gekeken voor die bovenste toekan, en ik kwam hetzelfde tegen als wat Zootrotter al zei: Ramphastos sulfuratus
Stond op deze site
http://www.camacdonald.com/birding/ZINDEX-K.html
Dan kijken bij: Keel-billed toucan

Het zijn in ieder geval prachtige foto

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: september 02, 2005, 11:26:25 am »
Prachtige foto's Ashvin! :thumbsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10 Gepost op: september 02, 2005, 21:35:42 pm »
Prachtig!  :hart:

De amazones in Blijdorp, toen ik er was zaten er 2, zijn inderdaad heel mooi.

Zijn de Geelvleugels Ara's al gearriveerd???