Nou, ik heb het gedaan. Een (vermoedelijk man)gaaitje uit het broedblok 'geplukt'. Maar volgens mij ben ik gewoon veel te soft voor dit soort dingen. Ik vind het zoooooooo sneu om het jong bij zijn broertje en zusje en ouders weg te halen, ook al heeft ie veel langer bij zijn familie gezeten dan Favo, Middel en Hummel :'( :'(. Dat geschreeuw, die protesten van Pappa- en Mammagaai en (en het vermoedelijke oudere) broertje gaan gewoon door merg en been

.
Ik heb Chanel en het gaaitje met de witte teennagels laten zitten. Ik vermoed dat Djarno zoals de kleine man gaat heten het jongste gaaitje was (afgemeten aan de staartlengtes van de drie jongen). In ieder geval zit ie nu op stok in de kooi in de kamer. Hij mist geen nagels en tenen en ziet er goed uit en voelt ook lekker stevig. Niets mis mee. Ik hoop dat ie snel aan mij en de overige bewoners van dit huis gaat wennen.
Ik had beide broertjes uit het broedhok gehaald (om te kijken of ik inderdaad twee vermoedelijke mangaaien had) en toen ik de oudste en hardst grommende terugzette, kon dat gewoon op de hand, dus ik vermoed dat ook Djarno spoedig zal wennen aan hanteren. Vliegen hebben ze volgens mij nog niet gedaan, want om ze te bekijken had ik ze even op de grond gezet, maar er werden geen opvliegpogingen ondernomen om van me weg te vluchten.
Ik laat Djarno nu eerst gewoon even met rust, laat hem wennen aan de nieuwe geluiden, de nieuwe omgeving. Morgen is vroeg genoeg om een toenadering te wagen.