Auteur Topic: een 2e bij nemen  (gelezen 3560 keer)

Reina

• Gast
een 2e bij nemen
« Gepost op: september 03, 2005, 11:49:51 am »
Hoi allemaal,

Ik zit er over na te denken om er een 2e grijsje bij te nemen. maar ik weet niet of dat dat verstandig is.
ben bang dat ze dan minder tam word dan dat ze nu al is. en ook ben ik bang dat ze jaloers zou worden, wat adviseren jullie? Jojo is een vrouwtje, kun je ook gewoon een andere vrouwtje bij nemen of moet het persee een mannetje te zijn.?

Riboet

• Gast
Re: een 2e bij nemen
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2005, 12:11:04 pm »
Minder tam? Nee, daar geloof ik niet in, tenzij je je eigen houding ten opzichte van de eerste gaai drastisch gaat wijzigen.

Ik heb bij tamme Riboet twee grijzen gezet. Riboet is nog steeds tam, hoor, wil je soms gewoon even voor haarzelf hebben.

Riboet is een vrouwtje. Middel een mannetje en Favo een vrouwtje. Een man en twee vrouwen heb ik dus. De combinatie Middel/Favo klikt goed (maar ik denk dat dat komt omdat ze familie zijn en ik verwacht dat ze bij geslachtsrijpheid uit elkaar zullen groeien) en de combinatie Middel/Riboet gaat goed. De combinatie Favo/Riboet geeft (kleine) schermutselingen. Ik denk dat je dus als maatje het beste een grijsje van het andere geslacht kan kiezen. Vind ik persoonlijk ook om meer redenen leuk. De interactie tussen partnergaaien is leuk, het verschil in karakter tussen man en vrouwgaai is dan ook heel goed te zien (Middel is hier echt de allerliefste  :hart:).

Reina

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2005, 12:14:52 pm »
het is niet de bedoeling dat er dan jonkies komen. maar ik ga er nog even over nadenken, ben er nog niet helemaal uit.

ronaldenmiranda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2005, 22:21:19 pm »
wij hebben zelf ook 2 grijzen en dit gaat absoluut niet samen
wij hebben echt van alles geprobeerd en gedaan maar niks hielp
sjacko is 8 jaar en loekie hebben wij vanaf 4 maanden en is nu ruim 1,5 geweest

het is bij ons zo dat sjacko heel dominant naar loekie toe is en als die de kans krijgt slaat die zijn vleugels erom heen en begint te bijten uiteraard grepen wij dan in omdat je geen zin hebt in een gaai met 1 oog of wat dan ook
nu zijn we al een aardig poosje verder en wij hebben de hoop inmiddels opgeven en ze zitten dan ook ieder in hun eigen kooi
ze zijn ook nooit tegelijk eruit want dit gaat absoluut niet helaas

maar goed er zijn ook zat mensen waar het wel is goed gegaan dus wens je veel sterkte ermee

groetjes miranda 

Reina

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 04, 2005, 09:39:19 am »
We hebben er een gaaitje bij, het is een pop, en haar naam is Roxy en ze is 3 a 4 jaar oud. ze is hand tam, maar moet hier nog wel even wennen, ze heeft mij al gebeten, maar denk dat het even wennen is. ze heeft een eigen kooi, want Jojo en roxy moeten niet veel van elkaar hebben. misschien komt dat nog.
ze zegt al wat woordjes, zoals kom maar, en hallo, en verder maakt ze zachte geluidjes. maar ze moet nog even los komen en wennen hier.
ik zal een andere keertje een foto van haar plaatsen.

Riboet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 04, 2005, 09:50:34 am »
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!  :-* Ik ben heel benieuwd hoe het gaat tussen de twee gaaitjes. Houd ons maar op de hoogte.

Rika1963

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 04, 2005, 13:02:35 pm »
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en natuurlijk willen wij foto's !!!

groetjes Rika

Koko

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 04, 2005, 17:55:40 pm »
Hoi,

Leuk joh, veel plezier met de nieuwe aanwinst

Groetjes
Boudewijn

ronaldenmiranda

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 05, 2005, 13:54:35 pm »
gefeliciteerd met je nieuwe grijsje hoop voor jou dat het wel goed komt tussen die 2

groetjes miranda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: september 07, 2005, 12:08:42 pm »
 Goh, wat leuk! Ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan tussen die twee! Geduld zul je wel moeten hebben denk ik! :)

Reina

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 07, 2005, 12:22:30 pm »
we hebben haar gisteren weer naar haar oude baasje terug gedaan. ze blijkt een gedragsprobleem te hebben en daar had ik geen trek in. ze vroeg erg veel aandacht te veel en dat doet ze op een hele negatieve manier, ze laat zich van de stok vallen en op de bodem gaat ze toch te keer ( net of ze een aanval had ) maar als ik dan voor haar ga zingen dan is het over. en heb natuurlijk geen zin in een vogel die een gedragsprobleem heeft. dat was niet mijn bedoeling,

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: september 07, 2005, 12:26:48 pm »
Oh? Had je niet gevraagd dan waarom ze haar wegdeden? En je kunt problemen met gedrag wel afleren hoor! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 07, 2005, 12:30:07 pm »
Reina,
Sorry hoor, dit vind ik echt erg om te horen!
Citaat
daar had ik geen trek in
Dat heet nu: consequenties van ondoordacht beestjes aanschaffen.
Jammer dat je niet de moed heb om die consequenties te dragen!

Gr Corina

Reina

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 07, 2005, 12:31:59 pm »
Ze deden haar weg, omdat ze niks aan haar hadden, ze kon niet met de mannetje opschieten ( het was van een kweker )
Ik weet wel dat je haar dat kan afleren, maar ik wil niet zo'n gaaitje, daar zat ik niet op te wachten. ik had een lieve gaai verwacht, maar dit trok ik niet meer, eerst had ik besloten om toch even door te zetten, maar gisteren trok ik het echt niet meer, en ja dan moet je een keuze maken.

Nanda

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: september 07, 2005, 13:19:20 pm »
Tja, waarom verbaasd het me niet. :(
De ene dag stel je een vraag of het verstandig zou zijn er een tweede gaai bij te nemen.
De volgende dag post je dat je een tweede gaai in huis hebt.
Een paar dagen later is ie alweer het huis uit.....
Impuls aankoop geweest ???

Ik weet wel dat je haar dat kan afleren, maar ik wil niet zo'n gaaitje, daar zat ik niet op te wachten. ik had een lieve gaai verwacht, maar dit trok ik niet meer, eerst had ik besloten om toch even door te zetten, maar gisteren trok ik het echt niet meer, en ja dan moet je een keuze maken.

Je trok het niet meer?????
Hoeveel dagen heb je hem in huis gehad????

Nu ik dit schijf kom ik tot de conclusie dat het eigenlijk wel goed is dat je hem hebt weggedaan............aangezien je had besloten door te zetten en nu al opgeeft, na een paar dagen.......