Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Reina heeft een gaai, heeft hier voldoende gelezen ( teminste, dat denk ik) denk aan de voorgaande topics over het ( in mijn ogen) behoorlijk eigengereide gedrag van Reina over het wel / niet eten van de pellets, nog maar te zwijgen over haar reacties naar sommige leden van ons, die haar op haar eigen verzoek hielpen met allerlei goede tips....
opzich wel waar janina, maar tips blijven tips

Ieder mag daar mee doen wat hij wil en je kunt niet zeggen dat Reina verder niet haar best deed om het voer dat ze gaf zo aan te vullen dat het ergens op leek. Kijk in mijn ogen is het het zelfde als een kind dat niet wil eten. Je kunt zeggen nou, eet dan maar patat...hmmm niet oke, of je zet door, net zolang tot het lukt...perfect,( maar zo'n moeder ben ik niet

) of je zegt oke, dan doen we op een andere manier ons best en geven veel dingen die ze wel lusten en gezond zijn (zo 1 dus wel

). Reina was niet de 2e ouder

Misschien doen de meesten het op de 1e manier (ja ik ook, wel met mn gaaien

), geweldig! maar dat wil niet zeggen dat Reina slecht is met die 3e manier of dat wij onze mening moeten blijven opdringen.
Toen ineens dolgraag een nieuwe gaai erbij, een topic openen maar geen reacties afwachten en boem..daar was gaai nummer 2.
En dan een gaai wegdoen als die niet binnen 24 uur lief is? Het arme dier heeft niet eens de tijd gehad om te wennen aan zijn nieuwe situatie.
Dan had ik mijn Sammy allang langs de kant van de weg kunnen zetten, want die is na 1,5 jaar nog steeds niet helemaal lief.....
Helemaal mee eens, maar ik weet inmiddels ook dondersgoed dat niet ieder mens gelijk is. En je kunt deze vergelijking maken, maar er zijn er ook zat die t nog erger doen , het niet eens willen zien dat t niet gaat en dus de gaai laten weg kwijnen. Ik vind het dus op een bepaalde ,manier best knap dat iemand inziet dat ze niet geschikt is voor deze taak. Verder is er een verschil tussen lezen over "probleem" gaaien, of er echt 1 in huis hebben. EN...wij kennen hun situatie niet!
Als het na een paar maanden proberen en heel veel energie er in hebben gestopt en er zou dan geen verbetering zijn in het gedrag van gaai nummer 2....vind ik het al een heel ander verhaal.
Inleven lukt mij meestal ook wel, maar in dit geval weet ik niet eens waar ik moet beginnen... 
Meeleven met anderen moet juist kunnen, er gaan genoeg dingen verkeerd, ook bij mij.
Maar ik denk dat we ook wel eerlijk kunnen zijn wanneer verhalen als deze op het forum komen te staan.
Ik vind het niet kunnen namelijk. Dit verhaal houd mij ook nog steeds bezig, maar ik zie er nog steeds niks goeds in.
Maar goed, mocht Reina terug willen komen, zal ik me gedragen en verder zal ik maar zwijgen 
Inleven lukt misschien vaak wel, maar heeeel vaak ook niet! Als iedereen dat nou eens zou begrijpen, dat je ook kunt proberen begrip te hebben voor iets dat je niet begrijpt. Of alleen maar toegeeft dat je iets niet begrijpt en verder niks. Snap je dat? Niet alles is te begrijpen als je niet die persoon bent in die situatie

Ik begrijp het ook niet helemaal, maar ik begrijp in iedergeval wel dat ze hier zelf ook van geleerd heeft.
Voor de duidelijkheid...ik vind dit niet de manier, echt niet! Maar Reina was wel eerlijk, dat lijkt me heel moeilijk. Denk je dat ze niet had verwacht dat er zo gereageerd zou worden? Ik denk het wel, maar toch vertelde ze haar verhaal. Ik ben er dus ook 100% van overtuigd dat ze het zelf ook heel naar vindt, maar dat ze misschien echt geen andere keus had. Misschien had ze achteraf liever niet die gaai gehaald, maar dat is achteraf. En dit soort dingen gebeuren nou 1 maal...heel triest voor de dieren :'( , en ook voor Reina, maar er zijn er (helaas) zat die het slechter doen dan Reina.
Ik denk ook niet dat Reina geholpen is met dit soort reacties. Het is wel terecht, wel even, maar ze weet t nu wel

En ik zou t heel fijn vinden als ze opnieuw een kans kreeg verder te werken met haar andere gaaitje, zonder deze ballast. Het is geen misdadiger die het morgen of volgend jaar weer doet hoor, tenminste daar ga ik niet van uit