Auteur Topic: een 2e bij nemen  (gelezen 3529 keer)

Tommy

• Gast
Re: een 2e bij nemen
« Reactie #30 Gepost op: september 23, 2005, 10:36:19 am »
Tsja, ik heb hier zelf ook nogal hard op gereageert, maar eerlijk gezegd laat het me niet helemaal los :-[

Het is natuurlijk bepaald niet leuk voor het grijsje en het klinkt wel ERG impulsief, maarr...
Wat nou als Reina wel echt de beste bedoelingen had.
Het gewoon totaal verkeerd inschatte.
Van zichzelf baalde als een enorme stekker.
Toch de keus heeft gemaakt dit direct terug te draaien om erger te voorkomen.

Dan verdient dat geen schoonheidsprijs, maar Reina is ook maar een mens toch? ???
Ik denk dat zij achteraf liever ook nooit was begonnen aan een 2e.
Misschien moeten we dan toch niet te hard zijn? Ze kon beter direct inschatten dat het niet ging dan dat beide gaaien hier de dupe van waren geworden, inclusief zij en haar man misschien.
Tuurlijk had het beter anders kunnen gaan, maar toch....

Ik vind het wel jammer als Reina nu niet meer hier wil komen omdat het haar niet vergeven wordt.
Misschien verdient ze gewoon de kans om dit achter zich te laten? Ik ken haar situatie niet, maar toch denk ik dat ze geen slecht gaaien mens is, ik denk dat ze heeft gedaan wat voor hun het beste was en dus ook voor de gaai. Ze heeft hier heus wel van geleerd toch? en vaak straft iemand zichzelf t hardst in gedachten voor zn fouten....kunnen wij daar niet beter mee ophouden? ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #31 Gepost op: september 23, 2005, 10:39:53 am »
Gelukkig ben ik niet de enige vredestichtster hier!! Helemaal mee eens Daphne!  :thumbsup:
Ik vond het ook wel allemaal nogal erg hard...  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: september 23, 2005, 10:56:19 am »
 :(
Reina heeft al een gaai, ze weet dus waar ze aan begint. Op verschillende forums zal ze heus wel verhalen zijn tegen gekomen van mensen met probleem gaaien. Ook zal ze verhalen zijn tegen gekomen van hele zielige gaaien die van eigenaar naar eigenaar gaan! En nooit een echt huisje hebben. Je weet dus dat als je een oudere gaai van iemand over neem, dat tie problemen kan hebben. Dat is dus ook gebleken. Uit die verhalen weet je ook dat problemen op gelost kunnen worden.
En dat als je je gaai niet eens de kans geeft om zich op zn gemak te gaan voelen en te laten wennen aan de nieuwe situatie. Nieuw huis, nieuw baasje en een andere papegaai! Dan heb je het wel heel snel opgegeven!
En kun je maar beter helemaal geen dieren houden! Want zo ga je er niet mee om!

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: september 23, 2005, 11:22:41 am »
Hai Corina,

zo sticht je geen vrede hoor.  ;)
Maar ik geloof dat Daphne in deze wel een beetje gelijk heeft,we hebben onze emoties wel erg op 1 persoon gericht, :-[

:-[ g Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: september 23, 2005, 11:31:39 am »
Meestal kan ik me wel inleven! Maar in dit geval lukt het niet en wil ik het ook niet!  :(
Maar zal er verder maar niks meer over zeggen als jullie in in een keer vrede willen stichten!!

Gr Corina
« Laatst bewerkt op: september 23, 2005, 12:45:00 pm door Cosch »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #35 Gepost op: september 23, 2005, 19:17:59 pm »
Meestal kan ik me wel inleven! Maar in dit geval lukt het niet en wil ik het ook niet!  :(
Maar zal er verder maar niks meer over zeggen als jullie in in een keer vrede willen stichten!!

Gr Corina

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Reina heeft een gaai, heeft hier voldoende gelezen ( teminste, dat denk ik) denk aan de voorgaande topics over het ( in mijn ogen) behoorlijk eigengereide gedrag van Reina over het wel / niet eten van de pellets, nog maar te zwijgen over haar reacties naar sommige leden van ons, die haar op haar eigen verzoek hielpen met allerlei goede tips....
Toen ineens dolgraag een nieuwe gaai erbij, een topic openen maar geen reacties afwachten en boem..daar was gaai nummer 2.
En dan een gaai wegdoen als die niet binnen 24 uur lief is? Het arme dier heeft niet eens de tijd gehad om te wennen aan zijn nieuwe situatie.
Dan had ik mijn Sammy allang langs de kant van de weg kunnen zetten, want die is na 1,5 jaar nog steeds niet helemaal lief.....
Als het na een paar maanden proberen en heel veel energie er in hebben gestopt en er zou dan geen verbetering zijn in het gedrag van gaai nummer 2....vind ik het al een heel ander verhaal.
Inleven lukt mij meestal ook wel, maar in dit geval weet ik niet eens waar ik moet beginnen... ???
Meeleven met anderen moet juist kunnen, er gaan genoeg dingen verkeerd, ook bij mij.
Maar ik denk dat we ook wel eerlijk kunnen zijn wanneer verhalen als deze op het forum komen te staan.
Ik vind het niet kunnen namelijk. Dit verhaal houd mij ook nog steeds bezig, maar ik zie er nog steeds niks goeds in.

Maar goed, mocht Reina terug willen komen, zal ik me gedragen en verder zal ik maar zwijgen ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #36 Gepost op: september 23, 2005, 20:45:00 pm »
Weet je wat het is, jullie hebben uiteraard gelijk met jullie verhalen, ook ik vond het geen stijl, maar het ietwat lullige vind ik wel, dat ze deze dingen niet van
« Laatst bewerkt op: september 23, 2005, 20:51:02 pm door Loes »

Tommy

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: september 23, 2005, 23:02:25 pm »
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Reina heeft een gaai, heeft hier voldoende gelezen ( teminste, dat denk ik) denk aan de voorgaande topics over het ( in mijn ogen) behoorlijk eigengereide gedrag van Reina over het wel / niet eten van de pellets, nog maar te zwijgen over haar reacties naar sommige leden van ons, die haar op haar eigen verzoek hielpen met allerlei goede tips....

opzich wel waar janina, maar tips blijven tips ;) Ieder mag daar mee doen wat hij wil en je kunt niet zeggen dat Reina verder niet haar best deed om het voer dat ze gaf zo aan te vullen dat het ergens op leek. Kijk in mijn ogen is het het zelfde als een kind dat niet wil eten. Je kunt zeggen nou, eet dan maar patat...hmmm niet oke, of je zet door, net zolang tot het lukt...perfect,( maar zo'n moeder ben ik niet ;D ) of je zegt oke, dan doen we op een andere manier ons best en geven veel dingen die ze wel lusten en gezond zijn (zo 1 dus wel ;) ). Reina was niet de 2e ouder ;) Misschien doen de meesten het op de 1e manier (ja ik ook, wel met mn gaaien  ::) :-[ ), geweldig! maar dat wil niet zeggen dat Reina slecht is met die 3e manier of dat wij onze mening moeten blijven opdringen.

Citaat
Toen ineens dolgraag een nieuwe gaai erbij, een topic openen maar geen reacties afwachten en boem..daar was gaai nummer 2.
En dan een gaai wegdoen als die niet binnen 24 uur lief is? Het arme dier heeft niet eens de tijd gehad om te wennen aan zijn nieuwe situatie.
Dan had ik mijn Sammy allang langs de kant van de weg kunnen zetten, want die is na 1,5 jaar nog steeds niet helemaal lief.....
Helemaal mee eens, maar ik weet inmiddels ook dondersgoed dat niet ieder mens gelijk is. En je kunt deze vergelijking maken, maar er zijn er ook zat die t nog erger doen , het niet eens willen zien dat t niet gaat en dus de gaai laten weg kwijnen. Ik vind het dus op een bepaalde ,manier best knap dat iemand inziet dat ze niet geschikt is voor deze taak. Verder is er een verschil tussen lezen over "probleem" gaaien, of er echt 1 in huis hebben. EN...wij kennen hun situatie niet!

Citaat
Als het na een paar maanden proberen en heel veel energie er in hebben gestopt en er zou dan geen verbetering zijn in het gedrag van gaai nummer 2....vind ik het al een heel ander verhaal.
Inleven lukt mij meestal ook wel, maar in dit geval weet ik niet eens waar ik moet beginnen... ???
Meeleven met anderen moet juist kunnen, er gaan genoeg dingen verkeerd, ook bij mij.
Maar ik denk dat we ook wel eerlijk kunnen zijn wanneer verhalen als deze op het forum komen te staan.
Ik vind het niet kunnen namelijk. Dit verhaal houd mij ook nog steeds bezig, maar ik zie er nog steeds niks goeds in.

Maar goed, mocht Reina terug willen komen, zal ik me gedragen en verder zal ik maar zwijgen ;)

Inleven lukt misschien vaak wel, maar heeeel vaak ook niet! Als iedereen dat nou eens zou begrijpen, dat je ook kunt proberen begrip te hebben voor iets dat je niet begrijpt. Of alleen maar toegeeft dat je iets niet begrijpt en verder niks. Snap je dat? Niet alles is te begrijpen als je niet die persoon bent in die situatie ;) Ik begrijp het ook niet helemaal, maar ik begrijp in iedergeval wel dat ze hier zelf ook van geleerd heeft.

Voor de duidelijkheid...ik vind dit niet de manier, echt niet! Maar Reina was wel eerlijk, dat lijkt me heel moeilijk. Denk je dat ze niet had verwacht dat er zo gereageerd zou worden? Ik denk het wel, maar toch vertelde ze haar verhaal. Ik ben er dus ook 100% van overtuigd dat ze het zelf ook heel naar vindt, maar dat ze misschien echt geen andere keus had. Misschien had ze achteraf liever niet die gaai gehaald, maar dat is achteraf. En dit soort dingen gebeuren nou 1 maal...heel triest voor de dieren :'( , en ook voor Reina, maar er zijn er (helaas) zat die het slechter doen dan Reina.
Ik denk ook niet dat Reina geholpen is met dit soort reacties. Het is wel terecht, wel even, maar ze weet t nu wel ;) En ik zou t heel fijn vinden als ze opnieuw een kans kreeg verder te werken met haar andere gaaitje, zonder deze ballast. Het is geen misdadiger die het morgen of volgend jaar weer doet hoor, tenminste daar ga ik niet van uit :-*

Wickingh

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: september 24, 2005, 02:54:28 am »
Hallo,

wat gezegd moest worden is gezegd, ik ben absoluut een voorstander van de vrijheid van meningsuiting en zou het vreselijk vinden als mensen zich in deze niet meer zouden laten horen.
Maar ik vind wel net als Loes en Daphne, dat je iemand fouten[in onze ogen] niet moet blijven nadragen en iemand een nieuwe kans moet geven.Wie zonder fouten is werpe de 1ste steen is de uitdrukking he.Ennuh we zijn wel erg massaal over Reina heengevallen.
Wat mij betreft moeten we ook zo groot kunnen zijn, dat we zeggen zand erover, wel zou Reina dan van haar kant misschien kunnen aangeven dat ze idd soms wat te enthousiast/impulsief heeft gehandeld.
Dus kom op met zijn allen en laat met zijn allen zien dat wij iig groot genoeg zijn om een positief gebaar te maken,

mvg Frank

Koko

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: september 24, 2005, 03:58:55 am »
Im princiepe ben ik het met Frank,Loes en Daphe eens gebeurt is gebeurt, een ieder heeft zijn ongenoegen kunnen uiten, dus zand er over.

blijf wel bij mijn stand punt dat ik het waardeloos vindt dat je 2 dagen kijkt en hup weer weg er mee.( de een heeft nu eenmaal meer adem dan de ander

Maar oke zand er over

Groetjes
Boudewijn

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #40 Gepost op: september 24, 2005, 09:58:32 am »

blijf wel bij mijn stand punt dat ik het waardeloos vindt dat je 2 dagen kijkt en hup weer weg er mee.( de een heeft nu eenmaal meer adem dan de ander

Maar dat had iedereen al luid en duidellik verkondigd, dus dat was ook wel duidelijk...

We wachten wel af of Reina nog ooit de moed heeft om hier weer met vragen te komen..  ???

Ik ben wel blij met de edelmoedigheid van bepaalde mensen, moet ik zeggen!! :thumbsup: En met de welbespraaktheid van Daphne om dingen te verwoorden..  ;)
« Laatst bewerkt op: september 24, 2005, 10:01:17 am door Loes »