Chanel is nu dus twee volle dagen uit het blok. En wat een verschil alweer met Djarno! Ze is schuwer, schreeuwt eerder als ik bij de kooi kom, heeft zelfs serieus geprobeerd te bijten (hahaha). Maar ook Chanel ontdooit per dag :thumbsup:!
Helaas is ze ook nog niet volledig zelfstandig, dus ik moet nog handvoeden. De handvoeding werd pertinent geweigerd en zelfs licht aandringen werkte niet. Ik kreeg er dus erg weinig in en het gewicht van Chanel is in vergelijking met de steeds zwaarder wordende Middel-look-a-like Djarno wat laag. Toch stug volhouden en vandaag de handvoeding iets slapper gemaakt, zodat ie makkelijker door te slikken zou zijn.
Zonet de handvoeding voor de nacht gegeven en Djarno als goed (en hebberig voorbeeld) in het zicht van Chanel als eerste eten gegeven en ja hoor, daar kwam madam dan eindelijk. Heel schuchter deed ze nu zelf de snavel een stukje open. Pff, weer een pak van mijn hart. Ze eet.
Chanel vliegt trouwens al. En dat is dus even wennen als je gewiekte gaaien gewend ben. Dus voordat Chanel de kooi uit mag eerst de ramen en deuren dicht doen en de plafondventilator uit! Wat wordt je dan eigenlijk nonchalant als je gewiekte gaaien hebt, zeg!
Het karakterverschil tussen Chanel en Djarno is trouwens nu al duidelijk. Djarno is een Middel-look-a-like. Niet alleen qua uiterlijk; ook qua karakter. Dat wordt gewoon een heel lief 'ik maak me nergens druk om en doe wat ik wil' gaaitje.
Chanel is nog onwennig, vertrouwt me nog niet volledig, zit niet te wachten om gekroeld te worden en durft nog niet uit haar dak te gaan. Ze is wat terughoudend, maar ik denk dat ze me nog flink gaat verrassen

!
Chico zit dus nog in het blok. Ik twijfel nog of ik deze schitterende, forse vogel met de witte nagels uit het blok moet halen of volledig moet laten opgroeien bij Pappa- en Mammagaai en hem dan eventueel als kweekvogel verkopen (of houden...). Van de drie C-jongen is het wel degene met de grootste bek, die ik dan ook geregeld aan de binnenkant mag bekijken als ik een blik in het broedblok werp

.