Auteur Topic: Chanel krijgt ook een nieuw thuis  (gelezen 3429 keer)

Riboet

• Gast
Chanel krijgt ook een nieuw thuis
« Gepost op: september 04, 2005, 10:06:11 am »
En nee, niet bij mij  :'(... hoe favoriet ze ook bij me is.

Chanel gaat naar een nieuwe eigenaar die twee straten verderop bij mij vandaan wonen. Dat waren de mensen die al eerder gezegd hadden: als je jongen hebt, geef een schreeuw, want ik wil er graag een. Maar ik zag ze niet weer en ik wist hun adres niet. Gisteren kwam ik ze tegen en na een leuk gesprek bij een kop koffie zijn we het erover eens dat Chanel bij hun komt wonen. Ik ga Chanel (en ze blijft die naam ook houden bij die mensen  :thumbsup:) vandaag uit het blok halen. Het wordt immers ook een huiskamergaaitje. Bovendien heeft Djarno dan ook gezelschap.

Chanel is volgens mij het tweede gaaitje van de drie jongen, ze is een stuk voller op het borstbeen dan Djarno heb ik al gevoeld. Ze is in mijn ogen ook de brutaalste (ze is degene die ik het vaakst buiten het blok heb gezien) en tegelijkertijd de rustigste (schreeuwt en dreigt niet). Een wereldgaai! Jammer dat ik haar niet kan houden, maar ze woont straks gelukkig bij mij in de buurt.

Cosch

• Gast
Re: Chanel krijgt ook een nieuw thuis
« Reactie #1 Gepost op: september 06, 2005, 17:10:18 pm »
Dat is goed nieuws zeg! Kun je haar nog es gaan opzoeken!
 :thumbsup:

Gr Corina

Riboet

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 07, 2005, 00:14:38 am »
Chanel is nu dus twee volle dagen uit het blok. En wat een verschil alweer met Djarno! Ze is schuwer, schreeuwt eerder als ik bij de kooi kom, heeft zelfs serieus geprobeerd te bijten (hahaha). Maar ook Chanel ontdooit per dag  :thumbsup:!

Helaas is ze ook nog niet volledig zelfstandig, dus ik moet nog handvoeden. De handvoeding werd pertinent geweigerd en zelfs licht aandringen werkte niet. Ik kreeg er dus erg weinig in en het gewicht van Chanel is in vergelijking met de steeds zwaarder wordende Middel-look-a-like Djarno wat laag.  Toch stug volhouden en vandaag de handvoeding iets slapper gemaakt, zodat ie makkelijker door te slikken zou zijn.

Zonet de handvoeding voor de nacht gegeven en Djarno als goed (en hebberig voorbeeld) in het zicht van Chanel als eerste eten gegeven en ja hoor, daar kwam madam dan eindelijk. Heel schuchter deed ze nu zelf de snavel een stukje open. Pff, weer een pak van mijn hart. Ze eet.

Chanel vliegt trouwens al. En dat is dus even wennen als je gewiekte gaaien gewend ben. Dus voordat Chanel de kooi uit mag eerst de ramen en deuren dicht doen en de plafondventilator uit! Wat wordt je dan eigenlijk nonchalant als je gewiekte gaaien hebt, zeg!

Het karakterverschil tussen Chanel en Djarno is trouwens nu al duidelijk. Djarno is een Middel-look-a-like. Niet alleen qua uiterlijk; ook qua karakter. Dat wordt gewoon een heel lief 'ik maak me nergens druk om en doe wat ik wil' gaaitje.
Chanel is nog onwennig, vertrouwt me nog niet volledig, zit niet te wachten om gekroeld te worden en durft nog niet uit haar dak te gaan. Ze is wat terughoudend, maar ik denk dat ze me nog flink gaat verrassen  ;)!

Chico zit dus nog in het blok. Ik twijfel nog of ik deze schitterende, forse vogel met de witte nagels uit het blok moet halen of volledig moet laten opgroeien bij Pappa- en Mammagaai en hem dan eventueel als kweekvogel verkopen (of houden...). Van de drie C-jongen is het wel degene met de grootste bek, die ik dan ook geregeld aan de binnenkant mag bekijken als ik een blik in het broedblok werp  :) :).

Riboet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 07, 2005, 08:30:21 am »
Pfff, wat gaat de ontwikkeling van de gaaitjes hard  :o! Gisteren schreef ik nog dat Chanel nog niet zelfstandig was en dat de handvoeding dus nog nodig is. Ik had in de kooi ook nog geen leeg zaadhulsje, geen verkruimelde pellet, geen piezeltje eikrachtvoer of appel zien liggen. De bakjes zagen er onaangeroerd uit! Ik had de gaaien ook nog niet bij de bakjes zien zitten.

Zit ik nu onder het genot van een bakkie te forummen, hoor ik zacht geknisper. Wat denk je? Chanel zit bij de etensbak en is druk doende zaadjes te pellen (of pellets dat kan ik hier vandaan niet zien)! Niets geen oefenen met zacht voer (appel en eikrachtvoer), nee, meteen het zware werk! Ik hoop dat Djarno afkijkt van Chanel, zoals Chanel gisteren heeft afgekeken van Djarno, dan zijn ze spoedig zelfstandig  :thumbsup:!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: september 07, 2005, 08:59:55 am »
Wat goed allemaal Barbara! Ik had dit allemaal gemist door afwezigheid, kon het forum niet op door mijn provider  >:D.
Heb ook dat topic over Djarno niet gelezen, zal eens zoeken, want ik ben dol op je verhalen!
Wat heerlijk dat ze bij je in de buurt komt te wonen, zeg. Nu kan je het een beetje volgen! :thumbsup:
Zo zie je maar weer hoe het soms anders blijkt te zijn dan het lijkt. Ik denk dat Chanel al goed kon eten hoor, maar dat ze door de verandering misschien even niet zo'n eetlust had ofzo..
Djarno gaat het vast afkijken van zijn zusje!!

Riboet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 07, 2005, 09:34:32 am »
Dat is grappig! Ik kijk nu net naar het voerbakje en ik zie weer geen lege zaadhulsjes  ???. Maar alle pellets waren WEL verdwenen!  :thumbsup: De zaadjes pellen was denk ik nog net even te moeilijk  :CENS :).

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: september 07, 2005, 09:36:21 am »
Haha! 't Zou toch wel handig zijn als ze ook makkelijk zaad eten, denk ik? Hoe ga je dat verder doen? ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 07, 2005, 10:09:25 am »
Niets forceren. Er lag een gepeld zonnebloempit, dus ik denk dat het vanzelf wel komt. Djarno heb ik al eens op schoot genomen en dan een zaadje gegeven om mee te spelen, afgewisseld met een gepelde zonnebloempit. Als Chanel uit haar eigen al aan de pellets begint, dan is ze straks ook nieuwsgierig genoeg om met de zaadjes te spelen.

Momenteel zit Djarno op de papegaaienspeelplaats. Chanel zit op de vensterbank onder de papegaaienspeelplaats. Is toch nog erg schuw als ze vrij is en vliegt dan overal heen. Gaat wel even duren voor ze over haar wantrouwen jegens mij heen is. Ze heeft een beetje handvoeding nog gegeten. Djarno staat inmiddels gewoon te bedelen als het zover is.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: september 07, 2005, 10:32:41 am »
En Djarno vliegt nog helemaal niet?

Riboet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 07, 2005, 10:39:35 am »
Nee, en heeft nog geen poging ondernomen. Wel flink fladderen.

Het opvallende is dat Chanel ook niet vliegt als ik de gaaien met zijn allen op de papegaaienspeelplaats zet. Ze gaat er dan niet vandoor. Het handvoeden doe ik op de bank (ik op de grond, de gaaien op de bank, ja, klinkt erg stom ik weet het maar dit werkt voor mij het beste, ik hang dan ook niet over de jonge gaaien heen). Als ik klaar ben, dan laat ik de gaaien altijd even op de bank rommelen. Ook dan vliegt ze (meestal) niet weg en dan zit ik er toch naast!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: september 07, 2005, 10:41:19 am »
Misschien dat als ze dicht bij anderen is, ze zich veiliger voelt, ze is nog zo kort uit het nest..

Riboet

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: september 07, 2005, 10:46:16 am »
Ja, zie zien er natuurlijk bekend uit. Riboet jaagt ze wel weg, hoor, die vindt het echt helemaaaaaaaal niets!

Het is wel een leuk gezicht. 5 gaaien op de papegaaienspeelplaats! Heeeuuuh, past makkelijk  :thumbsup: ::) ::)...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: september 07, 2005, 10:47:55 am »
Fotooooo's!!!

Riboet

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 07, 2005, 10:52:13 am »
Mijn camera is stuk gevallen  :'( :'(! Er is een nieuwe (goedkopere) onderweg, maar heb geen flauw idee wanneer die precies aankomt en hoe de kwaliteit is. Ik verwacht er niet zoveel van, eerlijk gezegd, maar ja: iets is beter dan niets. Baal er ontzettend van dat onze huidige camera het juist nu niet meer doet  >:(!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: september 07, 2005, 11:56:58 am »
Ja, dat is wel heel erg jammer, ja! Maar hopen dat de nieuwe snel arriveert! ;)