Auteur Topic: probleem met douchen  (gelezen 4627 keer)

ƒ®@N$j€

• Gast
Re: probleem met douchen
« Reactie #45 Gepost op: september 25, 2005, 18:42:24 pm »
Corina, ik denk dat het komt omdat je hem in het begin wel aandacht gaf en pas later de shampoofles ging lezen...

Probeer dit eens meteen te doen. Knuffelbeest opgooien, Coco op laten stappen op je hand, of je touw, hou hem naast je heup, loop met hem naar de douche terwijl je hem negeert (zet onderweg naar de douche wat dingen recht of kijk even in je keukenkastjes, weet ik veel...) Zodra je merkt dat hij dan rustig is kan je eens met je ooghoeken kijken. Probeer dit even een week. Ik denk dat je dan echt wel vooruitgang boekt hoor!
Ik had Lovey gewoon op de grond in de douchebak gezet, geen stok, niks. Gooi hem maar "in het diepe" hoor.

Cosch

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: september 25, 2005, 18:58:09 pm »
Ik zal ff uitleggen hoe ik het doe!
Ik haal Coco uit de kooi, loop met hem naar boven!
Is hij gewend dus geen stress ofzo. (Kan zelfs de trap oprennen met hem op mn arm)
Vervolgens loop ik de douche in en leg een handdoek over de wastafel en daar zet ik hem op! Verder negeer ik hem en ga de douche aanzetten en op temperatuur brengen. Toen dat klaar was, hebik hem opgepakt een fles shamppo gepakt en op mn hurken gaan zitten (dat is mn fout geweest denk ik) en hem onder de douche gehouden terwijl ik de fles aanhet lezen was!
Toen ging hij dus helemaal panieken en naar mn schouders klimmen. Mag hij nooit opzitten, dus als hij dat doet is het menens.
Dat wilde dus niet en toen hem ik hem op de grond gezet en al lezend op de fles de douche naar hem gericht, zoals ik gewoonlijk doe! En daar was hij wel rustiger onder dan normaal omdat ik geen aandacht gaf! Maar nog was het een drama voor hem!

Ik denk dat het op mn hurken gaan zitten, verkeerd was!

Gr corina

bren

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: september 25, 2005, 19:49:55 pm »
denk het ook dat het
toch aandacht voor hem is geweest
dat je op je hurken ben gaan zitten.
heb coco gewoon op mn hand laten zitten zonder
wat tegen hem te zeggen.
hem in de douche op de grond gezet,
nog eve een handdoek gepakt uit de slaapkamer.
toen douche aan gezet op temp gebracht,
shampoo fles ondertussen gepakt.
en toen de straal op hem gericht,
en de hele tijd zonder wat tegen hem te zeggen.
naderhand dat hij klaar was ernstig beloond natuurlijk haha

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: september 25, 2005, 20:03:54 pm »
Jajaja ernstig belonen!! Idd, super!!!

Cosch

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: oktober 02, 2005, 19:34:45 pm »
Nou vandaag was het weer feest! Not!
Het word elke week erger met hem! Al fladderend en vliegend sprong meneer van zijn stok af! Dus heb ik hem maar weer op de grond laten lopen en de douche op hem gericht! Maar dan staat hij echt op hoge poten!
Ik ga volgende week nog een keer proberen om hem in de douche met een platenspuit te sproeien. Mocht dat ook niet beter gaan, dan geef ik het op en moet hij gewoon maar op dezelfde manier onder de douche. Dus hij in de hoek en ik de douche op hem gericht!

Zucht!

Gr Corina

Offline Brede W

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #50 Gepost op: oktober 02, 2005, 23:12:10 pm »
Nou vandaag was het weer feest! Not!
Het word elke week erger met hem! Al fladderend en vliegend sprong meneer van zijn stok af! Dus heb ik hem maar weer op de grond laten lopen en de douche op hem gericht! Maar dan staat hij echt op hoge poten!
Ik ga volgende week nog een keer proberen om hem in de douche met een platenspuit te sproeien. Mocht dat ook niet beter gaan, dan geef ik het op en moet hij gewoon maar op dezelfde manier onder de douche. Dus hij in de hoek en ik de douche op hem gericht!

Zucht!

Gr Corina

Hoi Corina,

dat heb ik ook bij Ozzie zo geprobeerd, maar zijn angst werd er alleen maar erger door. Nu probeer ik door een vast patroon aan te houden en door beloning dit gedrag te doorbreken. Het gaat nog niet heel denderend, maar hij begint zich wel wat te ontspannen en dat is meer dan ik met de andere methode heb kunnen bereiken. Als ik hem nu meeneem onder de douche begint hij oog te krijgen voor de dingen om hem heen, en als ik hem op de grond zet doet hij nu voorzichtig een stukje lopen. Twee dagen geleden deed hij een poging om zich te wassen in zijn waterbak (zeldame gebeurtenis) en heb ik hem met de plantenspuit bespoeid. Voor het eerst zat hij niet achterin zijn kooi te miepen!!! Dus toch al best wel vooruitgang geboekt!!!
Ik zit er aan te denken om de volgende keer dat ik hem meeneem onder de douche iets van speelgoed mee te nemen, om hem wat af te leiden van dat o zo prachtige douchegordijn.

Groetjes,

Wendy

Cosch

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: oktober 03, 2005, 08:44:58 am »
Ja ik heb inderdaad ook het idee dat het steeds erger word, hoe meer ik probeer! Dus ik kijk wel even hoe ik het verder ga aanpakken! Misschien inderdaad maar een vast patroon aanhouden en belonen met wat lekkers. Zaadjes in zijn geval!

Gr Corina