Auteur Topic: Breedmax. een wondermiddel of bagger?  (gelezen 12982 keer)

Wickingh

• Gast
Breedmax. een wondermiddel of bagger?
« Gepost op: september 10, 2005, 09:16:30 am »
Hai,

nu er wat meer papegaaienkwekers op deze site komen, ontstond er een discussie in een ander topic over voedingssupplementen met name over breedmax. :CENS
Ik had eerder al gehoord van oa catherinakwekers dat dit supplement juist een negatieve invloed had op de kweek,terwijl ik een arakweker er weer over hoor roemen, dus kom maar op met jullie ervaringen en reacties,

:CENS g Frank

lineola

• Gast
Re: Breedmax. een wondermiddel of bagger?
« Reactie #1 Gepost op: september 10, 2005, 18:33:53 pm »
hoi, ik heb zelf geen papegaaien maar catharina's, hier mijn ervaring met breedmax
heb ook breedmax, en ik ben er nog niet over uit of het helemaal bagger is of niet. volgens mij valt het wel mee.
toen ik m'n vogels net had ben ik ook meteen met breedmax begonnen,(ik gaf het alleen aan kweekkoppels) m'n vogels werden iets agressiever dan normaal en begonnen meteen aan een nestje, ik dacht eerst dat de agressie gewoon aan nestgedrag lag (wist ik veel, ik was net begonnen) wel alle eieren (6) bevrucht, maar niet uitgekomen, (geen een) maar het kon ook liggen aan het feit dat dit hun eerste nestje was, dus ben er nog niet over uit. het tweede nest kregen ze geen breedmax meer, 1 ei bevrucht en uitgekomen, maar jong helaas overleden. ik geef het nu in een veel kleinere dosis, en veel minder vaak, en er is geen agressie meer,  er is nu net weer een koppel aan het broeden dus ik wacht de resultaten nog even af, ik denk dat als je vogels de juiste dosering krijgen, het gewoon een mooie aanvulling is op de voeding (een heel verhaal, hopelijk heb je er wat aan) ???

groetjes marjan

marty

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 11, 2005, 12:02:41 pm »
Het is ontwikkeld door een dierenarts uit Hulst(Zw Vlaanderen) het volgende is uit de folder op hun site

Breedmax is een voedingssupplement (voor vogels) geboren uit de samenwerking van een praktijkdierenarts-vogelliefhebber en dierenarts-voedingsdeskundige.
Breedmax verzekert een goede conditie en een optimale vruchtbaarheid van de volwassen vogels. Tevens zorgt Breedmax voor een goede uitgroei en optimale gezondheid van de jonge vogels. De wetenschappelijk verantwoorde samenstelling bevat alle voedingselementen (eiwitten, koolhydraten, vetten, mineralen en vitaminen) in de juiste verhoudingen, specifiek toegespitst op de behoeften van uw vogels. De noodzakelijke mineralen en sporenelementen (calcium, fosfor, magnesium, koper, kobalt, mangaan,
« Laatst bewerkt op: september 11, 2005, 12:04:30 pm door marty »

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2005, 19:23:16 pm »
Het topic moet feitenlijk niet alleen gaan over breedmax,maar over breedmax en carmix,c.q de verschillen want daar ging het toch over Frank,[topic gesloten]en Marty het is natuurlijk simpel om vanaf de fabrikant een prospectus te dupliceren maar wat is de realiteit t.o.v. de kwekers met diverse soorten kromsnavels in de praktijk.
Je gaf zelf aan dat je geen info over carmix meer had,ik wel en ik zij dan ook dat daar wezenlijke verschillen inzaten in onderlinge verhoudingen t.o.v de vitaminen en mineralen en dit heeft veel invloed t.o.v de opname in het lichaam van de vogel.
En Frank wat vond je van mijn opmerking het ligt er maar aan wanneer je een topic sluit?[smile].

ps. Dit zou ook kunnen slaan op Rupicola.

Vrgr dils vdr.

marty

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 16, 2005, 11:02:05 am »
De folder heb ik niet van de fabrikant maar van de ontwikkelaar van Breedmax en ik heb dit er alleen maar als algemene informatie opgezet.
Zelf gebruik ik het bij mijn vogels en dat is voor mij voldoende, en of een ander nu Carmix geeft of pellets voert dat zal mij een worst wezen.
En ik beweer ook niet dat het een wondermiddel is, ik heb alleen maar gezegd dat ik als supplement Breedmax geef en daarvoor Carmix.
Het valt mij op, als je iets zegt dat je door een paar personen op dit forum gelijk wordt aangevallen(want zij weten alles)
Hier heb ik helemaal geen zin in        Marty

« Laatst bewerkt op: september 16, 2005, 11:46:50 am door marty »

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #5 Gepost op: september 16, 2005, 17:53:09 pm »
Dag Marty,je hoeft je helemaal niet persoonlijk aangevallen te voelen hoor,het zal mij ook worst wezen wat een ander voert,
wij hadden het over het gebruik van breedmax en carmix en je zecht zelf dat je het als supplement gebruikt [breedmax],en in het verleden ook carmix.
Wat ik aangaf was dat er qua gebruik en verhouding toch wel verschil inzit,carmix word met name gebruikt om kalkgebrek op te heffen en in principe kun je geen overdosering geven.

Vrgr. dils vdr.

rmb

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 17, 2005, 15:54:49 pm »
Heb breedmax gebruikt in een poging om mijn catharina's in broedstemming te krijgen......... Helaas, ook bij mij werden ze behoorlijk agressief enw erdene r wat onderlinge strid getsreden.
Dit jaar geen enkel jong helaas.

Navraag en onderzoek leerde mij wel dat (uit de mond/van het toetsenbord van de onderzoeker uit Hulst) dat de voorgeschreven dosering te hoog is voor catharina's.
Die moest ik halveren, en ook niet elke dag verstrekken, maar om de dag.

Verder waren er reacties op mijn topic hieromtrent die ook allemaal aangaven dat Breedmax een tegengesteld effect zou hebben bij Catharinaparkieten.

De neophema's die het ook kregen, varen er wel bij.
Ergo, ik neem de dosering en pas die aan, voor de Catharina's.

peter wauben

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 21, 2009, 22:40:49 pm »
Is wel een hele tijd geleden, maar toch weer eens tijd om het topic op te starten :CENS.
Hoe zijn de ervaringen nu en wat de catharinas betreft en heb je ze enkel op de kooi als koppel of ook met meerdere stellen in de voliere?