Auteur Topic: Rustpauze  (gelezen 1481 keer)

tommy1982

• Gast
Rustpauze
« Gepost op: september 13, 2005, 10:43:28 am »
Hoi hoi,

Ik zit met een vraag ik heb 5 koppels grasparkieten en die zitten allemaal in broedkooien, nu is voor mij het geval dat de schuur niet geisoleerd is en dat betekend dus dat ik stop met de ronde van dit jaar.Nu wil ik ze allemaal optimaal laten rusten maar wat adviseren jullie me hierin? ze zitten nu in broedhokken van 60 x 40 x 40. Ik kan de compartimenten er ook nog uit halen maar dan zitten ze wel met z'n 4eren is dat erg?

Ik sta open voor suggesties.

Groetjes Tom & Linda

fujimo

• Gast
Re: Rustpauze
« Reactie #1 Gepost op: september 13, 2005, 12:29:48 pm »
Als je er 1 kooi van 1.20 van kan maken is dat beter voor ze want dan kunnen ze nog iets vliegen.
Zolang er geen nestkastjes in hangen zal er weinig strijd komen.

Doen zou ik zeggen  :thumbsup:

Gr Eric

eddykiprich

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 13, 2005, 14:41:22 pm »
Ja vind ik ook, zo'n groot mogelijke ruimte geven en broedblokken weg! Broedblokken weg = teken van einde kweek. Dat snappen ze zelf ook wel (het kan echter wel zijn dat er nog een pop af en toe een ei zal leggen op de grond, maar die gooi je gewoon weg...)

En dan gaat het allemaal prima samen, bij mij zitten er zo'n 12 grasjes bij elkaar nu (wel in een grote ruimte) maar dat gaat zonder slag of stoot.

tommy1982

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 14, 2005, 10:10:05 am »
 ok bedankt dat was ik al verplan eigenlijk maar ik probeer altijd open te staan voor andere meningen en adviezen

Thnx

Tom