Auteur Topic: ideale kooi?  (gelezen 2341 keer)

Plumeau

• Gast
ideale kooi?
« Gepost op: september 14, 2005, 20:25:30 pm »
Ik ben me aan het orrienteren op nieuwe kooien (en ook tweedehands). Mijn huidige kooi was bij mijn moeder het maximum dat we kwijt konden (moest makkelijk gertild kunnen worden), maar waar de kooi nu staat is die beperking er niet meer!

Nu zit ik denken aan een Ferplast Jenny (eigenlijk bedoeld voor ratten en fretten  :) ). Onder deze link zit een plaatje: http://www.fretten.nl/jenny.jpg  De kooi is 80x50x80 cm en kost

Tommy

• Gast
Re: ideale kooi?
« Reactie #1 Gepost op: september 14, 2005, 20:48:24 pm »
Persoonlijk vind ik die ferplast Jenny mooi, maar slecht ;)
De tralies worden heel raar en lijken me ook niet zo geschikt kwa materiaal voor kromsnavels.

Ik heb hem laatst bij iemand gezien die er fretjes in had, maar nee, ik en zij ook, we vonden hem matig. Hij blijft niet lang mooi. :(

Er zijn wel veel speciale vogelkooien voor weinig te koop tegenwoordig. Je zult dus vast een geschikte vinden voor die prijs :-*

dylantjuh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 25, 2005, 10:19:37 am »
Kijk eens op marktplaats ofzo, heb je een binnenvoliere voor die prijs.

Plumeau

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 25, 2005, 10:44:00 am »
Een volliere is me net te groot... Ten eerste past die niet op het buro (er hangen planken boven) en ten tweede krijg ik Macha dan nooit gevangen voor het knippen van haar nageltjes (misvormd voetje). Ik zoek dus echt iets in de richting 80 a 100 cm hoog, idem breed, iets minder diep.

In de afdeling rattenkooien komen dit soort maten redelijk veel voor, maar in vogelkooien voor kleine vogels niet. Het grote verschil tussen vogelkooien en knaagdierkooien zie ik overgens niet echt duidelijk  :CENS Het klepje voor het voerbakje gebruikte ik al nooit, dus daar hoef ik niet op te letten en de schuiflade in de bodem vind ik eerder onhandig dan wenselijk... Tenzij er een verschil in materiaal is blijf ik dus ook bij de knaagdierkooien kijken ;)

dylantjuh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 25, 2005, 10:47:46 am »
hmmm...
Ik weet nou niet of zo`n knaagdieren kooi echt goed is :CENS
Ik denk dat je dan beter gewoon op marktplaats, speurders enz.
Naar parkieten kooien kan zoeken.