Auteur Topic: Huiskatten /huisvogels  (gelezen 6747 keer)

Rianne

• Gast
Re: Huiskatten /huisvogels
« Reactie #15 Gepost op: september 15, 2005, 16:28:11 pm »
Afgelopen weekend waren de aga's van Janina bij mij, toen we even weggingen zaten de aga's boven, met de kamerdeur op slot, en de katten beneden, die konden met geen mogelijkheid bij de aga's komen. ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: september 15, 2005, 17:31:35 pm »
Deze vraag staat hier natuurlijk niet voor niks  ;)
Rianne is gek op die mormels van mij en wil zelf heel graag aga's en nu de aga's van Francisca een nieuw huisje zoeken, zou ze niets liever willen dan die aga's  ;)
En als ik dit lees, is dit niet onmogelijk.
Mijn aga's komen ook bij Rianne, ik durf ze daar ook met een gerust hart te laten. Afgelopen weekend hebben we geen risico genomen en zijn de dieren apart gebleven, omdat je dit in een weekend niet leert.
Maar ik ben wel er van overtuigd dat dit katten te leren valt.
Uiteraard moet je ze nooit alleen laten en ben je niet thuis, is het voor mij logisch dat de dieren gescheiden zijn  ;)
Ik heb ooit eens ergens gelezen ( volgens van mij martin gaus  :) ) dat een huiskat de huisvogel niet iets aandoet, omdat die bij de 'inboedel' horen. ( binnen in huis dan) ik weet alleen niet of dat echt zo is  ???

Rianne kennende zullen er nu ook zeker aga's komen, de vraag is alleen welke  :) ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: september 15, 2005, 18:53:08 pm »
Ik hoop die van Francisca!! Zou ik geweldig vinden. We kennen Vinnie en Tammy immers al goed? ;)
« Laatst bewerkt op: september 15, 2005, 19:17:39 pm door Loes »

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: september 15, 2005, 18:58:02 pm »
;)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 20, 2005, 16:07:45 pm »
Hier is dat zo leuk, wij hebben 2 katten (britse korthaar) de een kijkt er niet naar om maar de ander kan er uren naar kijken.
Hij probeert met hem te spelen maar dat lukt dus niet. Als Gino (de gaai) uit de kooi is loopt die er achteraan maar doet geen pogingen om hem wat te doen. Als de gaai zich omdraaid loopt (Moos) snel weg. Ik vertrouw die katten wel met Gino hoor ook al blijven we er natuurlijk altijd bij als het spul los is.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #20 Gepost op: oktober 20, 2005, 16:49:59 pm »
Ja hier gaat het ook goed. De ene vind er niks aan en blijft lui liggen, terwijl het jonge katje het wel heel mooi vind, maar ook bij haar neemt de belangstelling voor de aga's al af.  :)

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: oktober 25, 2005, 09:36:12 am »
hoi ik wilde even zeggen ik heb nu 1,5 jaar 5 katten en rond de 20 vogels gehad en het is bij mij alleen een keer fout gegaan met mozambique zijsen maar die had ik in een klein kooitje zitten tijdelijk maar de katten hadden het kooitje omver gegooid en toen is er een door het kiepraam naar buitengevlogen en de ander helaas gebeten die heb ik ook niet meer kunnen redden en van de week ook weer iets ik had met mijn stomme kop de vogels los gelaten en ga buiten de honden eten geven en toen was er een uit de kooi gegaan zonder toezicht en een van de katten had hem gelukkig alleen een klein schrammetje op de vleugel die komt er wel boven op maar ik zeg je kunt ze het redelijk afleren de andere 4 doen nooit iets ze kijken nog niet eens maar die ene die heeft gewoon echt jacht instinkt terwijl ze nooit buiten komen ja op het terras van 3 bij 7 bij 3 hoog daar staat ook een grote voillere maar heb er nooit echt las van 2 x in anderhalf jaar dat vind ik dan nog wel mee vallen met die sijsjes was ook eigenlijkdom het zijn hele kleine vogels dus zeer kwetsbaar de vogels die ik hier heb zitten los zijn 4  parkieten altijd en een bonte boer en uit de buiten voillere meestal nog 2 maar die wissel ik iedere dag af de vogels zijn het ook gewend ik heb er geen een kort gewiekt de rozellas en de valk en roodrug vliegen overigens ook gewoon tussen de katten buiten op het terras die is namelijk afgezet met gaas mooi in de zomer er lekker zitten en vogels die dan om je heen vliegen dus ik zeg het kan maar hebben ze jacht instinkt dan krijg je het niet afgeleerd laat ze nooit alleeen terwijl je weg bent ook al is het 5 min

gr kelly

Rianne

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: oktober 25, 2005, 12:21:25 pm »
Zoals Janina opmerkte gaat het inderdaad goed, de kleine vindt ze nog steeds erg interessant, maar ze weet waar ze aan toe is, ik ben consequent tegen haar, ze mag kijken, maar niet pootje uitsteken naar de kooi, of proberen tegen de kooi op te staan.

Ik laat ze inderdaad niet alleen met elkaar, ook al ga ik maar even naar de wc... :)

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 25, 2005, 13:14:23 pm »
oke dan
want je moet niet vergeten het is nu een maal instinkt ik ben al blij dat het hier zo goed gaat ik moet er niet aan denken om iets te moeten opgeven

gr kelly