Ik heb vandaag weer een grijze roodstaart gekocht, een mannetje.

Hij is een stuk groter als Layla, en het is een kweekmannetje geweest.
Zijn vrouwtje is begin dit jaar gestorven en sindsdien is ie steeds slechter in zijn veren komen zitten. :'(
Hij is ook geringt.
Hij zit vol pluisjes van de veren die erbij zijn gekomen.
Hij heeft niet geplukt, (een beetje op zijn borst) maar zijn verenpak ziet er echt slecht uit.
Wil hem direkt overzetten op harrisons en douchen moet ie ook hoognodig, volgens mij weet ie niet wat dat is.

Hij mist ook drie nageltjes, zijn eraf gevroren toen ie nog buiten zat.
Ik hoop dat ik hem net zo tam krijg als Layla, heeft Layla een kameraadje als we moeten werken .
Moet er wel voor zorgen dat ze niet bij elkaar zijn als we weg zijn ofzo anders heb ik dadelijk kleine grijsjes en daar ben ik helemaal niet goed in om die goed op te voeden.
Ik zou geen goede zijn om de beestjes eruit te doen als ze groot genoeg zijn, blijven ze allemaal bij mij en dan wordt het een beetje te druk.
:shock:
Nou dat wordt werken met hem, nu ervoor zorgen dat ie eet en dat ie lekker in zijn vel komt te zitten.
Ben ook van plan om hem zeer binjnenkort na te laten kijken bij Hedwig v/d Horst.
Heb ook een papier gekregen van de kweker waar hij gezond is verklaart maar ik wil zekerheid daarin.
Groetjes Jose