Auteur Topic: Agressief?  (gelezen 2855 keer)

Ingmar

• Gast
Agressief?
« Gepost op: september 18, 2005, 20:21:41 pm »
Vraagje. In mijn voliere zitten momenteel een aantal neophema's, te weten jonge bourken,eleganten, turqusinen en splendids. Momenteel zitten ze allemaal in de rui. Wat mij de laatste dagen opvalt is dat de jonge turqusine mannen agressiever worden t.o.v. de rest van de vogels. Is dit bekend, zijn deze agressiever of is dit doordat ze wat ouder worden en de jonge poppen nu al gaan beschermen.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: Agressief?
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2005, 20:38:21 pm »
E

Ingmar

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2005, 20:43:09 pm »
Er zijn inderdaad geen verwondingen waar te nemen, maar ik dacht vraag maar vast voordat ik te laat ingrijp. Jij laat ze dus gewoon bij elkaar de jonge vogels.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2005, 20:53:12 pm »
Er zijn inderdaad geen verwondingen waar te nemen, maar ik dacht vraag maar vast voordat ik te laat ingrijp. Jij laat ze dus gewoon bij elkaar de jonge vogels.

De jonge turkjes zitten gewoon tussen de volwassen vogels omdat ik geen TT's speel met de turkjes.

Ingmar

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2005, 21:03:47 pm »
maar ook tussen de jonge bourken en eleganten?

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2005, 21:48:44 pm »
heb momenteel een berg jongen, eleganten, turkjes en bourken, gewoon bij elkaar zitten zonder problemen.
Moet wel zeggen dar de turkjes poppen zijn.

marian53

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 19, 2005, 14:37:23 pm »
Soms snap ik er geen bal meer van, wat kan nu wel bij elkaar in een gemengde volaire en wat niet. De ene keer lees ik dat je neophemas bv de plendid en  de tuguosine niet bij elkaar kan zetten en dan lees ik weer dat ze wel samen in een volaire zitten geld dit nu alleen voor jonkies of mogen er ook volwassen vogels bij zitten?Verder is de vraag eigenlijk als je niet perse wil kweken (wordt al genoeg gedaan volgens mij ) en je wilt toch een leuke gemengde volaire wat kan er dan in van neophemas? mogen dit mannetjes bij elkaar zijn of bv alleen vrouwtjes,  o ja heb nog 5 roodruggen 4 vrouwtjes 1 man die nu samen zitten wat tot nu goed gaat, maar wil graag straks een gemende voleire liefst neophemas wat raden jullie mij aan aub?

Ingmar

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 25, 2005, 08:00:00 am »
Bij neopeham

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #8 Gepost op: september 25, 2005, 11:39:10 am »
v.w.b. de splendids en turquoisines: tijdens de kweek niet bij elkaar, buiten de kweek kan het wel.

marian53

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: september 25, 2005, 12:17:39 pm »
 :)langzamaan begint bij dit dom blondje het kwartje te vallen  :) ik ga straks (als ik mn groote voleire) heb voor neophemas, volgens mij wordt ik steeds gekker op die kromsnaveltjes  ::)Maar ik zal nog even geduld moeten hebben, maar dat komt ook wel weer goed . ;D