Auteur Topic: Catharina parkiet  (gelezen 2314 keer)

Ingmar

• Gast
Catharina parkiet
« Gepost op: september 19, 2005, 13:44:28 pm »
Zo maar even een vraag, maar callen deze nu onder de parkieten of de dwergpapegaaien, vanwege hun korte staart.

fujimo

• Gast
Re: Catharina parkiet
« Reactie #1 Gepost op: september 19, 2005, 14:26:02 pm »
Deze vallen onder de parkieten , want anders hadden ze wel Catharinapapegaai geheten  :)

Gr Eric

marian53

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 19, 2005, 14:40:02 pm »
 :) :) :)das een goeie hahahha

Ingmar

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 19, 2005, 20:32:16 pm »
Deze vallen onder de parkieten , want anders hadden ze wel Catharinapapegaai geheten :)

Gr Eric

Maar de stellinhjg was toch parkieten hebben een lange staart en papegaaien en korte afgestompte staart, daar zat toch het verschil qua benameing.

fujimo

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 19, 2005, 22:45:55 pm »
Inderdaad wordt dat als maatstaaf genomen, maar hoe dat precies zit met de catharina  ??? , Misschien toch een gaai  :)

Ingmar

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2005, 09:04:35 am »
Dacht gisteren plaats bij het plaatsen van een toevoeging over deze soort in soortbeschrijving, hoe zit dat nu eigenlijk. tot nu toe heeft nog nergens iemand mij een overtuigend antwoord gegeven. Ook de boeken geven er geen uitsluitsel over.

Dilemmy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 20, 2005, 09:11:52 am »
De Catharinaparkiet hoort officieel onder de diksnavelparkieten thuis het is namelijk familie van de Citroenparkiet en de Aymaraparkiet; die hebben overigens wel een lange staart.
Ik heb in mijn voliere dus Catharina's en forpussen en er zit wel degelijk verschil in de staarten. De Catharina's hebben inderdaad een korte staart maar die is punt vormig en als ze weg vliegen hebben ze wigstaart; erg mooi om te zien overigens.
De forpussen die onder de dwergpapegaai horen hebben een nog veel kortere staart en die loopt ovaal.

Ik zal zometeen effe kijken tussen mijn foto's of ik mooie voorbeelden ertussen heb staan dan plaats ik die effe voor nog meer duidelijkheid en het verschil.

Groeten Cinnemon

fl

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 20, 2005, 13:47:15 pm »
het is nog erger

ze vallen onder de grote parkieten en ze worden ook in deze klasse gekeurd deze een forpus of catharina kunnen dus kampioen worden in deze klasse

Foppe