Auteur Topic: Log  (gelezen 1442 keer)

Ducorps

• Gast
Log
« Gepost op: september 20, 2005, 13:01:04 pm »
 :thumbsup: Mijn log

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Log
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2005, 13:06:00 pm »
Klinkt heel gezellig, zo'n log

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 20, 2005, 13:09:25 pm »
Leuk hoor! Veel plezier met jullie loge :-*
Haha je nicht vermomd als gaai ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 20, 2005, 13:09:58 pm »
Klinkt inderdaad als een leuke gaai!
Misschien vind je vriendin het straks wel zo leuk, dat ze er alsnog een wil!  ;)

Veel plezier

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2005, 19:55:49 pm »
Haha! Wie weet.. Maar vaak een log

Ducorps

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 21, 2005, 08:48:51 am »
 :) Het is zeker heel leuk. Aandacht vragen is waar ze heel goed in zijn, ze weten precies hoe ze dat moeten doen. Je lacht je echt rot. Weten jullie wat het betekent als hij zijn hoofd laag naar voren steekt en zijn vleugels tegen zijn lijf omhoog trekt en deze laat trillen? Dit doet hij op sommige momenten en ik zou graag willen weten wat dat inhoud.

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 21, 2005, 09:46:28 am »
Dat klinkt een beetje als een soort vlucht gedrag. Tenminste ik stel me voor dat het er zo uit ziet als Tommy die ECHT ECHT ECHT ergens anders wil zitten ;D Maar misschien omschrijf je ook wel iets anders, moeilijk om te weten wat er precies bedoeld wordt als je het niet ziet  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: september 21, 2005, 11:01:38 am »
Als ik het in gedachten voor me zie, denk ik daar ook aan Daphne. Sjakko zit ook wel eens zo en wil dan van de klimboom af. Ze kan niet meer vliegen en gaat dan zo zitten doen. Maar ook ik weet niet of ik het juiste voor me zie..
Het trillen van de vleugeltjes is toch een soort spanning. Dat hoeft geen erge angst te zijn. Sjakko doet het sinds ze gewiekt is ook veel, het is allemaal nieuw natuurlijk (het naar buiten gaan op de hand en de honden uitlaten enzo). Het lijkt meer op een plezierig soort spanning..  ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 21, 2005, 11:04:17 am »
Hahaaa ja buiten doet Tommy dat op de fiets, maar alleen als we door een bomen paadje fietsen, daar is het heel donker en dat vindt hij best een beetje spannend. Hoe meer ik er op reageer hoe erger het wordt ::) Dus ik zie niets :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: september 21, 2005, 12:46:47 pm »
Precies! ;D

Tommy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 21, 2005, 13:38:12 pm »
Ik bedenk me ineens dat Tommy dat ook doet als hij op een vreemde plaats moet slapen.
Hij geeft dan zo aan dat ie eigenlijk terug naar zn eigen plek wil. Het gaat ook weer wel over hoor ::)

Maar misschien doet de logeer vogel het daarom? Anders in iedergeval uit onzekerheid over zn plek, mooi negeren :D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: september 21, 2005, 13:44:43 pm »
Ik bedenk me ineens dat Tommy dat ook doet als hij op een vreemde plaats moet slapen.

Mijn aga's doen ook idioot als ze aan het logeren zijn, dan willen ze niets liever dan bij me pitten want dan zijn ze toch zo zielig  :)....niet aan toegeven, gaat weer over  ;)

Ducorps

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 22, 2005, 10:21:23 am »
Lowered Head
A bird who is pulling his wings in close to his body, has his head lower than the perch and sometimes bobbing slightly, and is leaning forward with quivering or flapping wings is getting ready to take flight. This behavior is often displayed when a bird is questing for attention, and will often attempt to fly to you if you do not give them the attention they are seeking.

Hier komt het wel aardig mee overeen.

Ik vind het altijd wel belangrijk om te weten wat bepaalde poses/bewegingen betekenen. Bestaan er ook iets minder misverstanden.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: september 22, 2005, 10:24:01 am »
Dat klopt dus, dat ze van plek willen veranderen, weg willen vliegen. Sjakko doet het ook als hij al een tijd buiten in de klimboom zit en er uit wil.. Vliegen kan ie niet, dus maakt ie alleen de aanstalten..  ;)