dit stond erbij ik weet niet of het voor dezelfde lamp geld birdman

Parkieten en Papegaaien ,die binnen gehouden worden , hebben voortdurend een tekort aan UV-licht. Het UV-deel van zonlicht word door vensterglas eruit gefilterd . Daarnaast geeft normale huisverlichting geen UV-B straling. Derhalve is het extra verstrekken van UV-B straling aan te raden . De Original WAGNER'S "Avilux"-Lamp levert dit extra levensnoodzakelijke UV-B-Licht. De veren van de vogels reflekteren het UV-Licht. Deze reflextie van het verenkleedspeelt bij de paringsselektie van de vogels een belangrijke rol. Daardoor zou de kweek met UV beduidend succesvoller moeten zijn . De UV waarneming speelt ook een belangrijke rol bij de voedingsslectie en opname . Rijpe vruchten en bessen zien er voor de vogel anders uit dan niet rijp fruit . Met UV is rood roder en groen groener: De trek van een onwillige eter kan met UV gestimuleerd worden.. Ook bij de behandeling van verenpluk heeft UVlicht zich bewezen Vitamine D3 is voor een gezonde ontwikkeling van de botten onontbeerlijk.. Bij de meeste vogels wordt de preD3 uit de bloedbaan gehaald en verzamelt in de borstelklieren , vervolgens verzorgt de vogels zijn veren en smeert de veren er mee in Dit word dan door UVB-Licht bestraald De Vogel neemt het UV bestraalde materiaal bij de volgende poetsbeurt weer op em en komen zo als Pre-Vitamine D in het lichaam. De Lever en de Nieren zetten het dan om in Vitamine D3.
Ik hadt hier namelijk nooit iets van gehoord daarom mijn vraag