Auteur Topic: Discussie over dr. Hooimeijer!  (gelezen 9525 keer)

Tommy

• Gast
Discussie over dr. Hooimeijer!
« Gepost op: september 20, 2005, 13:06:54 pm »
tja daar zit wel iets in... maargoed.. je mag ook wel wat over hebben voor je gaaitje toch???
zeker als dat wat je met je geld koopt het beste is wat je kan geven!!!

Tuurlijk mag je iets over hebben voor je gaai. Maar dan wil je wel weten wat je ervoor krijg.  ;)
Ik ga ook niet met mn hond of paard op de gok ergens naar toe als ik niet ongeveer weet WAT er gaat gebeuren. Ik wil gewoon weten wat voor ideeen zo iemand heeft en duidelijke voorbeelden zien en horen. Simpelweg zeggen dat diegene goed met dieren is is voor mij niet genoeg, omdat er vaak verschillende methodes zijn. Nu moet ik zeggen dat ik zelf ook niet eenzijdig over Hooimeijer denk hoor en dus ook zeker geloof dat hij kan helpen! Ik probeer alleen duidelijk te maken waarom ik denk dat sommige mensen misschien tegen lijken.

Wat riboet zegt over grijze pino, dat vond ik dus ook. Heel jammer, want als ze daar nou meer met concrete voorbeelden waren gekomen (zoals jij Jefta en een paar anderen die ik ken WEL doen) dan hadden meer mensen er van geleerd en de gene die er dan (nog) niet uitkomt was denk ik eerder naar Hooimeijer gegaan om alles te perfectioneren. Hierdoor krijgen mensen de kans een kijkje te nemen in deze denkwijze , er over na te denken en het zelf misschien al te proberen. Tuurlijk begrijp je de 5 stappen beter als je ze ziet, maar er bestaan echt wel manieren om ze ook op een andere manier enigsinds duidelijk te maken. Dit topic is daar immers al weer een bewijs van :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: september 20, 2005, 15:40:16 pm door Loes »

Cosch

• Gast
Re: Discussie over dr. Hooimeijer!
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2005, 13:26:30 pm »
Ik ben er absoluut niet mee eens, als je zegt dat iemand er niet achter kan komen wat Hooimeijer zegt en bedoeld.
Er worden genoeg lezingen georganiseerd door SPPW, Er bestaan al langer wandeldagen e.d. Er worden cursussen georganiseerd bij het Martin Gaus centrum, de grijze pino club op internet (nu de moderne papegaai). Alllemaal goedkoper dan een consult bij Hooimeijer. Het gaat allemaal om het hetzelfde. En de 5 stappen word daar ook uitgelegd.
Dus mensen kunnen niet zeggen dat ze niet weten wat ze te horen krijgen als ze naar een consult gaan!

Gr Corina
« Laatst bewerkt op: september 20, 2005, 15:56:02 pm door Loes »

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 20, 2005, 13:43:43 pm »
Sorry, daar heb je helemaal gelijk in Corina ;) Stom dat ik dat niet had genoemd als een goed iets.
Maar toch zijn er meer manieren om over deze methode te praten dan alleen maar op forums of clubs zeggen...ga maar naar Hooimeijer. Ook de papegaaiendagen vind ik een goed initiatief. Daar kunnen mensen op een hele fijne manier kennismaken met papegaaien en manieren om goed met ze om te gaan.

Niet op ieder forum of op iedere club wordt er zo gedaan hoor. Maar vaak wel en mensen die dan vragen stellen krijgen steeds het zelfde korte antwoord. Dat bedoelde ik ;) Martin Gaus hoef ik ook niet eerst ergens in verwegiestan op tezoeken om te weten waar hij mee bezig is. Niet iedereen heeft immers de mogelijkheid naar dat soort dagen te gaan.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2005, 15:56:30 pm door Loes »

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 20, 2005, 14:27:40 pm »
Nee joh, geen sorry!  :)

Maar als je zo'n consult ga doen, neem ik aan dat je je eerst laat informeren waarover je consult krijg! En daarvoor zijn mogelijkheden genoeg! Er zijn mogelijkheden genoeg om te horen wat tie te vertellen heeft op een goedkopere manier dan een consult!

Maar inderdaad dat vaak kort gezegd word: Neem maar een consult, dat is niet echt de manier!

Gr Corina
« Laatst bewerkt op: september 20, 2005, 15:57:12 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2005, 14:43:28 pm »
H
« Laatst bewerkt op: september 20, 2005, 15:57:41 pm door Loes »

Jefta

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2005, 14:51:58 pm »
WORDT DAAR OOK HELEMAAL GEK VAN!!! >:(
waarom altijd discuseren over H???
hebben jullie hier dat nog niet genoeg gedaan???
is het nuttig om elke keer weer opnieuw te beginnen???
vind je het gek dat ik hier niet vaak kom??
wordt er letterlijk moe van..

gr Jefta
« Laatst bewerkt op: september 20, 2005, 15:58:17 pm door Loes »

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 20, 2005, 15:00:53 pm »
ALs ik dit lees is dit meer een discussie over de H discussie. Maar miss is die er ook al geweest, dat weet ik niet.

Maar kom op jongens, daar ging het onderwerp niet over. Het ging over de 5 stappen! Laten we het gewoon daar weer over hebben. Veel interessanter.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2005, 15:58:39 pm door Loes »

Tommy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 20, 2005, 15:02:50 pm »
Hoho Jefta, niet meteen zo woest hoor :-*
Volgens mij is dit niet echt een discussie over Hooimeijer, we vinden in dit topic volgens mij allemaal dat hij wel oke is  ;) Het ging mij meer om het delen van de info door de mensen in forums ed. Jij en een aantal anderen zijn heel goed bezig om mensen op een toegankelijke manier kennis te laten maken met deze manier van omgaan met gaaitjes :-* Jammer genoeg merk ik soms ook dat dat anders gaat en mensen met een kort antwoord afgescheept worden. Hopenlijk zoeken die mensen verder  :) Snap je het nu? Ik bedoel het niet verkeerd hoor :D

En ik hoop dat er een boek geschreven wordt...daar had la signora musica het wel over toch? ???
« Laatst bewerkt op: september 20, 2005, 15:59:01 pm door Loes »

Jefta

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 20, 2005, 15:09:21 pm »
ben niet boos.. :P
gewoon geirriteerd.
het gaat naar mijn mening nergens over!!!
er kan hier niet gewoon gediscuseerd worden over het 5 stappen.. maar gelijk gaat het weer over iets anders waar elke discussie hier heen lijkt te gaan wat met de kromsnavel psyche te maken heeft en de methode's die daar bij passen..

gr Jefta
« Laatst bewerkt op: september 20, 2005, 15:59:20 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: september 20, 2005, 15:20:19 pm »
Het wordt mij nu een beetje al te ingewikkeld... Snap het niet eens meer en ik heb toch de intelligentie van een volwassene...

Het is natuurlijk best wel irritant voor Jefta dat bijna iedere keer als hij weer komt posten, de discussie Hooimeijer weer om de hoek komt kijken..
Hebben we niet een topic dat daar al over gaat en waar we de discussie kunnen voeren, alleen daar dus, dan hoeven we dat misschien niet iedere keer te doen in een topic waar Jefta post. Ik zal eens even zoeken..
 ;)  Of ik start er
« Laatst bewerkt op: september 20, 2005, 15:59:38 pm door Loes »

Riboet

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 20, 2005, 15:41:26 pm »
er kan hier niet gewoon gediscuseerd worden over het 5 stappen.. maar gelijk gaat het weer over iets anders waar elke discussie hier heen lijkt te gaan wat met de kromsnavel psyche te maken heeft en de methode's die daar bij passen..

Tssss, ik vind dit allemaal wel meevallen hoor. Sterker nog: dit is het enige forum waarvan ik vind dat er openlijk over de 5 stappen gedicussieerd KAN worden in plaats van dat de leden meteen maar te horen moeten krijgen van 'het IS zo' en niet anders of 'dat kan alleen Hooijmeijer uitleggen!' of precies het tegenovergestelde: 'de 5 stappen zijn kul' (ik noem maar even wat als voorbeeld).

En sorry als de topic een iets andere wending neemt. Volgens mij trouwens niet, Tommy stelt de vraag waar hij behalve bij Hooijmeijer nog meer kan lezen over hoe de 5 stappen in de praktijk dienen te worden toegepast. Ik snap je geirriteerdheid dus niet, hij toont zich toch juist geintereerd  ??? ?
« Laatst bewerkt op: september 20, 2005, 16:00:02 pm door Loes »

Tommy

• Gast
Re: Het 5 stappen plan in praktijk !!!
« Reactie #11 Gepost op: september 20, 2005, 15:48:25 pm »
Bedankt Riboet :-* want ik snap dit ook niet zo goed ???
Ik ben niet tegen Jefta of Hooimeijer, beslist niet! Ik weet hoe ik die 5 stappen moet doen en ken mensen die net als Jefta graag hun kennis delen. Ik wil juist die mensen en dus ook Jefta hier een compliment geven voor het delen van hun informatie :thumbsup:

Er zijn veel mensen die het niet vinden, of niet naar Hooimeijer willen, maar wel graag weten waar ze het kunnen lezen. Daarom vind ik dit topic juist goed!

Verder had ik nog een vraag die niet beantwoord wordt en er WEL mee te maken heeft. ;D
Is Hooimeijer bezig met een boek? Een boek met daarin die 5 stappen?? weet iemand dat?

Tommy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 20, 2005, 15:52:48 pm »
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom dit een niet kloppende discussie is?  :(
Corina zei dat het jammer was dat mensen soms zo tegen Hooimeijer waren, ik geef daar mijn idee over...waarom dat misschien zo zou zijn en dat ik denk dat verhalen als die van Jefta en Cheetah daar iets aan kunnen veranderen. Heeft dat niks met het onderwerp te maken dan? ???

Ik vind het juist goed dat dit soort dingen (Jeftas verhaal) op forums staan omdat het dan toegankelijker wordt :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: september 20, 2005, 15:52:59 pm »
Ik denk dat Jefta gewoon een beetje schoon genoeg heeft van iedere keer de discussie Hooimeijer in de topics waarin hij post (dat kan ik beamen) en nu het weer gebeurt de irritatie toeslaat en hij misschien niet goed leest...

Pff.. nu heb ik net dit topic afgesplitst en nu gaat het alweer ergens anders over..   ;D

Ik leer het ook nooit! :'(

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: september 20, 2005, 15:55:02 pm »
Ik vind het juist goed dat dit soort dingen (Jeftas verhaal) op forums staan omdat het dan toegankelijker wordt :-*

En dat ben ik helemaal met je eens..  ;)