Auteur Topic: Tico gevallen....  (gelezen 3319 keer)

jose0069

• Gast
Tico gevallen....
« Gepost op: september 24, 2005, 16:41:28 pm »
Ik ben van de week met Tico naar van der horst geweest voor een check-up en goedgekeurt :thumbsup:
Maar toen ik thuiskwam, heb ik de kooi helemaal opengezet voor hem om lekker te kunnen klimmen, is ie van helemaal boven naar onder toe gevallen, en hij kan echt niet vliegen, hij is sierlijk neergestort (hoezo ik heb kinderen die naar Toystory kijken :P)
Hij is alleen heel slecht neergekomen want hij bloedde :o
Ik heb gekeken of ie wat had, maar ik kon in eerste instantie niks vinden.
De dag erna heb ik hem gesproeid en gekeken of ik iets kon vinden verder waar ie gewonde kon zijn.
Nu blijkt aan zijn snavel het puntje te zijn afgebroken en aan de binnenkant van zijn snavel een klein stukje kwijt te zijn.
Moet ik met hem naar de dierenarts?????
Gaat het vanzelf weer over?????
Hedwig van der Horst is van deze week op vakantie.
Hij bloedt af en toe nog wel eens en hij eet wel.
Ik wilde hem overzetten op Harrisons maar ik denk dat ik even wacht totdat ie niet meer bloedt uit zijn snaveltje want harrisons zijn vrij hard nu.
Blijft ie even nog op zaadjes staan ;)

Groetjes Jose

rocko

• Gast
Re: Tico gevallen....
« Reactie #1 Gepost op: september 24, 2005, 16:50:49 pm »
Volgens mij hoef je er niet mee naar de dierenarts. Mijn grijze roodstaart heeft dit ook een keer gehad.
Het bloedde gaat vanzelf over. En de snavel groeit weer aan. Alleen als het bloeden heel erg is zou ik het wel even in de gaten houden. ;)

Gr. rocko

marry

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 24, 2005, 18:22:06 pm »
dat is schikken  :o heel veel sterkte toegewenst voor chico wat zielig voor hem  :'( geef hem maar een dikke beterschapsknuffel van mij. gr marry

Tommy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 24, 2005, 22:48:16 pm »
Ach wat zielig nou toch :'( Ik hoop dat het snel over gaat  ;) Wel perfect dat hij goedgekeurd is zeg! Gefeliciteerd ;)

Maarruhhhhh ik moet het even vragen :-[  jullie zijn ToyStory fans? :thumbsup:
Wij ook ! Al erg lang en we smoren in de buzzen woodys en jessies plus alles wat erbij hoort ;D Geweldige film :hart: Hoorde je nou zelf ook dat zielige stukje van Buzz bij die val? :) dat hij zegt ik kan WEL vliegen, maar  neerstort :'(

jose0069

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 25, 2005, 17:50:30 pm »
Ik wilde jullie even bedanken voor jullie reacties, ik wist echt even niet wat ik moest doen, vond het zo zielig :'(
Had ik nog niet meegemaakt, nu dus wel, je schrikt je wel te pletter als je vogel ineens bloedt en je kunt niet vinden waaruit.
Ik kon die andere topic niet vinden en ik wilde eigenlijk snel antwoord, mischien had ik eigenlijk beter moeten zoeken..... :CENS
Ik wilde ook even zeggen dat het gelukkig nu goed gaat met hem en dat het bloedden gestelpt is en dat ie er helemaal geen last van heeft nu.
Ben weer verder gegaan om hem over te zetten op Harrisons (hij vindt het maar niks, weigert nog om te eten)

Groetjes Jose :-*

Tommy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 25, 2005, 20:37:50 pm »
Fijn dat het goed gaat Jose :thumbsup: , maar dat andere topic werd op een ander forum genoemd dacht ik ;D

jose0069

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 25, 2005, 23:27:41 pm »
Fijn dat het goed gaat Jose :thumbsup: , maar dat andere topic werd op een ander forum genoemd dacht ik ;D

ehhhh oeps sorry :P

Pascalle

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 02, 2006, 18:03:06 pm »
Nou, zojuist is Gijsje dus ook van boven naar onder gevallen. Hij heeft waarschijnlijk, zoals ik het nu kon zien het onderste stukje van zijn snavel gebroken. Het bloedde even redelijk hard, veel grote druppels bloed, maar het stolde al snel weer, waarna het weer even verder bloedde en weer stolde.... Hij was even helemaal uit zijn doen. En toevallig stonden wij net op het punt om weg te gaan, dus helaas moesten wij hem alleen laten. Maar aan de andere kant is het ook niet verkeerd dat we allemaal weg moesten, kan hij even tot rust komen! (het ziet er goed uit hoor, anders was ik niet eens weggegaan)
Hopelijk is het dus niets ernstigs en zullen we het even afwachten..... vanavond laat ik nog wel even weten hoe het verder is gegaan.

Groetjes
Pascalle

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #8 Gepost op: juni 02, 2006, 20:29:22 pm »
Da's niet zo leuk  :(
Hopelijk is ie inmiddels een beetje over de schrik heen gekomen  ;)
Geef hem maar een dikke knuffel  :-*

Pascalle

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 02, 2006, 23:16:03 pm »
Hij is wel weer iets of wat rustiger en meer ontspannen, maar tot nu toe heeft hij nog niet gegeten, terwijl er ook een bakje zaadjes klaar staat voor hem, wat hij normaal gelijk opeet.....
Hopelijk eet hij morgen wel weer...

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 03, 2006, 02:01:18 am »
Jeetje dat is schrikken!  :o
Ik hoop dat het meevalt!

Gr Corina

jose0069

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 05, 2006, 16:55:42 pm »
zucht, ja je schrikt je rot, maar het komt gelukkig wel weer goed....
Het heeft eventjes geduurt bij Tico voordat hij weer at, tenminste zoals hij moest eten dan, maar het gaat weer over..
alleen je hart krijgt even een goede opdonder,  :o veel beterschap met Gijsje  :-*

Pascalle

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juni 05, 2006, 17:59:26 pm »
Gijsje heeft gister en vandaag weer een klein beetje gegeten, zachte dingen, zoals kaas, ei etc.
We zijn naar de camping geweest en daar werd hij helemaal vrolijk. Nu is hij helemaal moe en slaapt al een tijdje.

Hoelang duurde het voor Tico weer normaal at? Dus zijn eigen brokken?

Doordat zijn snavel zo gevoelig is kan hij zich ook bijna niet verplaatsen in de kooi, omdat hij daar normaal zijn snavel voor gebruikt! Dus hopelijk duurt het niet te lang zodat hij weer kan spelen.....

jose0069

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juni 06, 2006, 15:58:50 pm »
Tico heeft er ongeveer een dikke week last van gehad, maar hij was toen nog niet zo'n klimmer, hij was net bij ons.
verwen Gijsje maar lekker, heeft ie wel verdient.... :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: juni 06, 2006, 16:35:29 pm »
Ach gossie wat een hoop vallende grijsjes!! :(