Ik ben toch wel verbaasd dat de grijzen eieren zijn gaan leggen terwijl ze nog zo'n kleintje hebben. Zou me niets verwonderen dat de jongen bij dat koppel altijd vroeg zijn weggehaald. Dan zijn de ouders gewend dat ze een jong maar zo lang hoeven te voeden, want daarna is het toch weg. Heeeeel droevig
Ook het zinnetje 'dit was de laatste uit het nest' doet mij vermoeden dat dit wel eens het geval kon zijn. Als het echt zo is dat de ouders de jongen niet meer voeren, haal ze dan allemaal tegelijkertijd weg (ben benieuwd als je juist de nieuw gelegde eieren weghaalt, wat er dan gebeurd), waarom broertjes en zusjes eerder en deze 'als laatste'?
Ik hoop dat ik er naast zit, maar dit klinkt mij toch echt als handel in de oren. Heb je de eieren ook gezien?
Trouwens, als het een kweker was, dan had hij toch wel een ring mee kunnen geven

.....
Ik vind het ook niet echt slim om wel te gaan kweken, maar je niet verdiept te hebben/geen ervaring te hebben in handvoeding. Juist voor dit soort gevallen. Nee, ik vind een heel raar, verdacht verhaal. Maar ik hoop dat ik ongelijk heb.
En wens je natuurlijk heel veel succes met het grootbrengen van de grijze. Het lijkt me fantastisch als de edel een handje (snaveltje) kan helpen.