Auteur Topic: ring maat grijze roodstaart  (gelezen 19348 keer)

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
Re: ring maat grijze roodstaart
« Reactie #30 Gepost op: september 25, 2005, 22:12:59 pm »
ja kijk deze is het zijn naam is frodo,hij is nog vrij jong heb hem uit friesland vandaan, onze sam en ronny vinden het helemaal te gek en willen hem al gaan voeren.http://img319.imageshack.us/my.php?image=dscf00113hl.jpg

Hoi nachtuil,even een vraag wie zijn Sam en Ronny,je kinderen of twee grijze.

Vrgr dils vdr.

NACHTUIL

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: september 25, 2005, 22:13:40 pm »
nee deze komt niet uit sneek maar uit bolsward deze man had dus geen ervarig met hand opvok en had dus een probleem er mee,
zo doende kon ik hem ook mee nemen anders had hij het niet overleeft wand de ouders waren al weer druk met het leggen van nieuwe,
eiren en verstoten dit jong.

Tommy

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: september 25, 2005, 22:19:27 pm »
Hmm dan is het misschien wat anders. Ik wist alleen niet dat ouders nieuwe eieren gingen leggen als ze al een jong hadden ???

Tommy

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: september 25, 2005, 22:21:43 pm »
Owh ja, ik wil je ook nog even heeeeel veel succes wensen. IK hoop dat de kleine het overleeft.

NACHTUIL

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: september 25, 2005, 22:22:18 pm »
nee dat wist ik ook niet dit was de laaste uit het nest en die mensen hebben hem er optijd uitgehaald anders was het mis gegaan,

Tommy

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: september 25, 2005, 22:23:19 pm »
Hoi nachtuil,even een vraag wie zijn Sam en Ronny,je kinderen of twee grijze.

Vrgr dils vdr.

zn edel en zn bonte boer ;D

NACHTUIL

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: september 25, 2005, 22:27:47 pm »
hallo tommy ik doe mijn best om hem in leven te houden daar ga ik voor hij zit nu in een verwarmde kooi en neemt de pap goed op ook groeid hij goed per dag  dus ik heb zeer goede hoop , ik zal jullie op de hoogte houden van deze baby of of alles verloopt.

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #37 Gepost op: september 25, 2005, 22:32:50 pm »
zn edel en zn bonte boer ;D

Zitten ze bij het jong als je het voert en hoe oud zijn ze?

NACHTUIL

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: september 25, 2005, 22:39:12 pm »
nee ze zitten niet bij het jong als ik aan het voeren ben de edel is 1.5 jaar en de b.boer is 4 jaar het zijn net kinderen hoor,
maar als ik het jong laat zien wil de edel (sam) hem goed bekijken en je kunt zien wat of hij wil doen en ja hoor hij haald zijn voer uit zijn krop naar boven en wil dit aan de baby  gaai geven :)

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #39 Gepost op: september 25, 2005, 22:51:33 pm »
nee ze zitten niet bij het jong als ik aan het voeren ben de edel is 1.5 jaar en de b.boer is 4 jaar het zijn net kinderen hoor,
maar als ik het jong laat zien wil de edel (sam) hem goed bekijken en je kunt zien wat of hij wil doen en ja hoor hij haald zijn voer uit zijn krop naar boven en wil dit aan de baby  gaai geven :)

Ik vroeg dit omdat het wel voorkomt dat andere dan de eigen ouders soms wel eens vreemde jonge vogels voeren,nu is de edel in principe nog wel jong,maar geef eens veel fruit en wat zachtvoer aan je edel en kijk eens wat er gebeurt.
Je zit erbij dus veel kan er niet mis gaan.
Gewoon als het voedingstijd is de edel erbij en even aankijken of hij daadwerkelijk gaat voeren,WEL EERST ZACHTVOER VOEREN VOOR DIE TIJD AAN JE EDEL.

Vrgr dils vdr.

NACHTUIL

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: september 25, 2005, 23:00:32 pm »
dat lijkt me wel mooi ik kan het proberen kijken wat of hij doet en zo als je zegt eerst war zacht voer geven ,en dan voorzichtig er bij zetten en afwachten bedankt voor deze tip wie weet lukt dit :-*

Riboet

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: september 26, 2005, 09:16:11 am »
Ik ben toch wel verbaasd dat de grijzen eieren zijn gaan leggen terwijl ze nog zo'n kleintje hebben. Zou me niets verwonderen dat de jongen bij dat koppel altijd vroeg zijn weggehaald. Dan zijn de ouders gewend dat ze een jong maar zo lang hoeven te voeden, want daarna is het toch weg. Heeeeel droevig

Ook het zinnetje 'dit was de laatste uit het nest' doet mij vermoeden dat dit wel eens het geval kon zijn. Als het echt zo is dat de ouders de jongen niet meer voeren, haal ze dan allemaal tegelijkertijd weg (ben benieuwd als je juist de nieuw gelegde eieren weghaalt, wat er dan gebeurd), waarom broertjes en zusjes eerder en deze 'als laatste'?
Ik hoop dat ik er naast zit, maar dit klinkt mij toch echt als handel in de oren. Heb je de eieren ook gezien?

Trouwens, als het een kweker was, dan had hij toch wel een ring mee kunnen geven  :CENS.....

Ik vind het ook niet echt slim om wel te gaan kweken, maar je niet verdiept te hebben/geen ervaring te hebben in handvoeding. Juist voor dit soort gevallen. Nee, ik vind een heel raar, verdacht verhaal. Maar ik hoop dat ik ongelijk heb.

En wens je natuurlijk heel veel succes met het grootbrengen van de grijze. Het lijkt me fantastisch als de edel een handje (snaveltje) kan helpen.

jb

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: september 26, 2005, 09:32:57 am »
Ik heb helaas ook alleen 10 en 12 liggen, probeer het eens op marktplaats of vogelarena.

NACHTUIL

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: september 26, 2005, 09:36:30 am »
hallo heb ik al gedaan tot nu nog niets >:(

Tommy

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: september 26, 2005, 10:56:59 am »
Ik kreeg dat idee ook Riboet, vind het een raar verhaal en hoop dat die "zogenaamde" kweker snel stopt met het houden van papegaaien. Maar ja, hopenlijk red deze het.

Ik denk persoonlijk dat die ring nu ook niet t belangrijkste is. Mooi als het lukt, maar belangrijker is dat hij blijft leven.
Trouwens begrijp ik ook niet waarom je niet  van de verkoper een ring hebt gekregen ???

Het zou echt fijn zijn als je Edel gaat helpen, dat is nog iets voor t kleintje :-*  maar ik vroeg me wel af hoe je zelf die risicos inschat. Het jong is niet op ziektes getest lijkt me?  ??? Ben je niet bang voor ziektes?