Auteur Topic: caro krijst ontzettend en denk dat ik haar weg doe  (gelezen 39683 keer)

senna

• Gast
Re: caro krijst ontzettend en denk dat ik haar weg doe
« Reactie #30 Gepost op: september 30, 2005, 11:31:39 am »
Hoi allemaal,

Ik heb via een persoonlijk bericht een aantal tips gegeven, Ronald

Ik wens Wesly veel succes toe, en hoop dat hij er iets aan heeft.

gr corina

Nanda

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: september 30, 2005, 13:44:58 pm »
Wat vreselijk vervelend allemaal. :'(

Maar het schreeuwen is begonnen nadat ze is weggevlogen?
Zou er niet iets lichamelijks kunnen zijn? Heb je har al na laten kijken bij een vogelarts. Misschien is er tijdens haar uitstapje iets gebeurd of heeft ze iets gegeten waar ze ziek van is geworden???

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je tot een oplossing komt of anders een heel goed tehuis voor haar vind, mocht je alsnog besluiten haar de deur uit te doen ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: september 30, 2005, 13:46:09 pm »
Heel veel succes Wesly...en niet opgeven als het even erger wordt hoor! :-*
Meestal is het zo dat het eerst erger wordt ,omdat het immers altijd werkte en ze aandacht kreeg. Nu zal ze dus nog harder haar best doen, maar reageer er niet op...nooit!
Uiteindelijk geeft ze de moed op en weet ze dat t niet werkt ,dat geschreeuw. Maar dat punt komt waarschijnlijk nadat het even erger werd.

Vergelijk het met een schop tegen de snoepautomaat...b.v. eerst krijg je altijd snoep door een klein duwtje tegen dat ding. Als dat ineens niet zo is ga je harder duwen en trappen...pas wanneer er dan ook echt helemaal niks komt geeft je de moed op. Komt er op dat moment wel snoep dan hou je niet op ;D. Echt geen aandacht geven voor dat geschreeuw dus...helemaal niet, nooit! :-*

Geweldig dat je haar laat wieken en nog een poging doet. We steunen je graag met zn allen ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: september 30, 2005, 13:50:04 pm »
Zou er niet iets lichamelijks kunnen zijn? Heb je har al na laten kijken bij een vogelarts. Misschien is er tijdens haar uitstapje iets gebeurd of heeft ze iets gegeten waar ze ziek van is geworden???

Daar heb je absoluut een punt!
Sluit dat inderdaad eerst es uit!

Gr Corina

Ronald

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: september 30, 2005, 14:18:34 pm »
Hey Wesly. Naar wie ga je toe om Caro (Betekent LIEF in het spaans ;) ) te laten wieken?
Heb je een plaatje van hoe het zou moeten? Anders zoek ik die zo nog wel ff voor je op.
Laat dan inderdaad ook uitsluiten dat het geen medische oorzaak kan hebben en laat minimaal een poepje op kweek zetten als je daar dan toch bent.

Ronald.

Ronald

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: september 30, 2005, 14:23:18 pm »

En dan natuurlijk aan beide kanten.

Hier heb je nog een link met duidelijke plaatjes wat betreft het kortwieken.
http://www.parrotbunch.com/kortwieken.htm

Ronald.

senna

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: september 30, 2005, 15:37:40 pm »

Dit had ik ook al geopperd Nanda in het berichtje naar hem, dat zou dus heel goed mogelijk kunnen zijn  :)

Ik hoop dat hij het bericht gelezen heeft voor hij weg ging  :)

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: september 30, 2005, 15:56:36 pm »
Ja, dat hoop ik ook, ik ben erg benieuwd! ;)

miekje

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: september 30, 2005, 16:50:49 pm »
Vergelijk het met een schop tegen de snoepautomaat...b.v. eerst krijg je altijd snoep door een klein duwtje tegen dat ding. Als dat ineens niet zo is ga je harder duwen en trappen...pas wanneer er dan ook echt helemaal niks komt geeft je de moed op. Komt er op dat moment wel snoep dan hou je niet op ;D. Echt geen aandacht geven voor dat geschreeuw dus...helemaal niet, nooit! :-*

Dat is een ontzettend goede vergelijking!  :)  :thumbsup:

Ik hoop dat het kortwieken al een goede stap in de richting wordt!
Want het zou echt zonde zijn als zo

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #39 Gepost op: september 30, 2005, 17:09:08 pm »
hoi jongen ben pas net thuis van mn werk en het feest is weer begonnen we hebben een vervoers koffertje voor katten gekocht.
Ze schreeuwt al constant sinds ik thuis ben terwijl ze bij janine vrij veel stil is geweest.
Vanavond gaan we naar dierenarts hornix die zit in boxtel (genoeg informatie ronald?)
Ik zal je plaatje uitprinten en het dadelijk mee nemen.
Nu is caro even stil ik zit in de andere kamer en janine is bij caro, zou ze mij niet moeten?
jullie horen het als ze geknipt is

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #40 Gepost op: september 30, 2005, 17:40:55 pm »
er zijn geen vogelartsen in de buurt dus gewoon naar de dierenarts

miekje

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: september 30, 2005, 17:50:50 pm »

Ze schreeuwt al constant sinds ik thuis ben terwijl ze bij janine vrij veel stil is geweest.

Nu is caro even stil ik zit in de andere kamer en janine is bij caro, zou ze mij niet moeten?

Ik denk dat ze gewoon ontzettend dominant gedrag naar jou uit.
Misschien moet je wat consequenter opvoeden, dus zoals iedereen al adviseert via het 5 stappenplan en via tips van leden hier.
Ik kan je helaas niet helpen, hoe graag ik ook wil, maar ik heb hier geen verstand van.
Ik kan je alleen heeeeeeel veeeeeel succes wensen!  :-*

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #42 Gepost op: september 30, 2005, 18:03:35 pm »
Hoe komt het dat ze bij Janine wel stiller is?...ik denk dat zij misschien consequenter is naar Caro toe of geen aandacht geeft aan dat geschreeuw. En ook omdat Caro je erg aan het uitdagen is, vermoed ik.
Zodra de vogel weet dat dat geschreeuw niks helpt, houd ie er wel mee op.
Er goed mee omgaan door middel van die 5 stappen, moet dit wel goedkomen.  :thumbsup:
Zo zijn zelfs mijn schreeuwgrage aga's stiller geworden. ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #43 Gepost op: september 30, 2005, 19:14:19 pm »
nee caro mag alles bij janine en is janine de baas. Dus denk niet dat dat de rede is.
we zijn net bij de dierenarts en bij mn ouders geweest caro in het reiskooitje en rijden maar, het in het reiskooitje gaat vrij goed wel even protesteren maar voor de rest super. Bij mijn ouders was caro harstikke stil en lief  :thumbsup:
Alleen het jammere was dat de dierenarts net vandaag door zijn rug is gegaan en dus kon caro nog niet geknipt worden.
Ze zit nu wel lekker rustig op haar kooi en we zijn nu met aandacht aan het proberen zodra ze krijst gaat ze in haar reiskooitje naar de keuken na 3 keer dan!

weet iemand een goede vogelarts of iets war ik morgen terrecht kan om haar vleugels te laten knippen?

en kan iemand mij een goed voorbeeld geven van de 5 stappen?

Groetjes wes en bedankt allemaal door jullie heb ik toch best wel weer moed gekregen om door te gaan met caro

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #44 Gepost op: september 30, 2005, 20:01:11 pm »
hier wat links van topics die over de 5 stappen gaan

5 stappenplan in de praktijk

hoe doen jullie de 5 stappen

5 stappen Hooimeijer