Auteur Topic: caro krijst ontzettend en denk dat ik haar weg doe  (gelezen 39765 keer)

Ronald

• Gast
Re: caro krijst ontzettend en denk dat ik haar weg doe
« Reactie #45 Gepost op: september 30, 2005, 20:36:00 pm »
hier wat links van topics die over de 5 stappen gaan

5 stappenplan in de praktijk

hoe doen jullie de 5 stappen

5 stappen Hooimeijer

Die drie links had ik ook al geplaatst en bij de middelste staan zeker weten duidelijke verhalen in.
Ene vogelarts bij jouw in de buurt zou ik zo 1,2,3 niet weten.

Ronald.

Ronald

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: september 30, 2005, 21:26:16 pm »
Dierenkliniek De Langstraat, Dr. Maas

Praktijk den Horst

De ene in Waalwijk, de andere in Veldhoven, dat ligt wel aardig in de buurt toch?

Ronald.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #47 Gepost op: september 30, 2005, 22:26:05 pm »
veldhoven ligt idd heel erg in de buurt vlakbij het NOP he
bedankt weer ronald

caro was nadat we weg waren geweest erg rustig

Ron

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: oktober 01, 2005, 02:04:11 am »
Wesly...ik volg dit topic nu al vanaf het begin en heb express mijn mond gehouden om rustig als buitenstaander te kunnen observeren. Ik weet zeker dat deze vogel nog goed te reconditioneren is! Ik begreep dat je contact hebt gehad met Corina van sennapapegaaien?
Lees haar raad goed door en volg de adviezen stipt op...dit gecombineerd met de 5 stappen gaat caro zeker weten bijdraaien en stoppen met krijsen, belangrijkste is dat caro niet in de gaten krijgt hoe erg jij nu met je handen in het haar zit!! Papegaaien voelen dit feilloos aan en zullen dan proberen jou de baas te blijven want je geeft immers een signaal van zwakte af in de ogen van de vogel!! Doe alsjeblieft alles wat in je vermogen ligt en maak niet nog een vogel diep ongelukkig...er zijn al zoveel verschoppelingen  :'( Ik vind wel dat je een beetje lakse houding aanneemt als het aankomt op simpele dingen, zoals bv het kortwieken, dat had al dagen eerder gekund! Iedereen weet na ff logisch denken hoe je een vogel zou kunnen vervoeren van punt A naar B  :CENS
Ja..ik geef idd een beetje kritiek, het is niet alleen de vogel waar het probleem ligt dus jou mag ook iets verweten worden!
Als je hier boos of onredelijk op gaat reageren vind ik dat prima maar dan ben ik ook klaar met dit hele topic en ga ervan uit dat caro op marktplaats eindigt en een diep ongelukkig leven tegemoet gaat!! Dus wees nu even een kerel en geef je 100% voor de vogel die JIJ ooit in huis hebt gehaald en daarmee de volledige verantwoording voor hebt genomen. Sorry voor dit beetje norse bericht maar ik bedoel het goed!! Luister en leer....iedereen hier wil je helpen maar je moet zelf de stappen ondernemen. Als je dat eenmaal doet dan dwing je respect af in mijn ogen (nu is het totaal onbelangrijk of ik je respecteer natuurlijk..wie ben ik) Ik maak me meer zorgen om caro dan om jou, zo ben ik nu eenmaal.
Ik hoop eerdaags de eerste positievere berichten te kunnen lezen....
Erg veel sterkte en wijsheid gewenst!!

Groeten, Ron

Koko

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: oktober 01, 2005, 04:27:30 am »
ik wens je hier bij heel veel sterkte en wijsheid toe.
ga er voor, ik sluit me aan bij het bericht van Ron

Groetjes
Boudewijn

aeikemans

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: oktober 01, 2005, 07:55:46 am »
Jammer,

Probeer het nog effe ,
Heb ook een vrouw die schreeuwt al 25 jaar tegen me .
Doe ik ook de deur niet uit,
En heb ook nog 2 pubers die gaan de deur ook niet uit.

Geduld en veel liefde dat is wat Caro nodig heeft!
Veel succes en laat je niet gek maken.
grt Albert

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #51 Gepost op: oktober 01, 2005, 08:43:37 am »
Wesly...ik volg dit topic nu al vanaf het begin en heb express mijn mond gehouden om rustig als buitenstaander te kunnen observeren. Ik weet zeker dat deze vogel nog goed te reconditioneren is! Ik begreep dat je contact hebt gehad met Corina van sennapapegaaien?
Lees haar raad goed door en volg de adviezen stipt op...dit gecombineerd met de 5 stappen gaat caro zeker weten bijdraaien en stoppen met krijsen, belangrijkste is dat caro niet in de gaten krijgt hoe erg jij nu met je handen in het haar zit!! Papegaaien voelen dit feilloos aan en zullen dan proberen jou de baas te blijven want je geeft immers een signaal van zwakte af in de ogen van de vogel!! Doe alsjeblieft alles wat in je vermogen ligt en maak niet nog een vogel diep ongelukkig...er zijn al zoveel verschoppelingen  :'( Ik vind wel dat je een beetje lakse houding aanneemt als het aankomt op simpele dingen, zoals bv het kortwieken, dat had al dagen eerder gekund! Iedereen weet na ff logisch denken hoe je een vogel zou kunnen vervoeren van punt A naar B  :CENS
Ja..ik geef idd een beetje kritiek, het is niet alleen de vogel waar het probleem ligt dus jou mag ook iets verweten worden!
Als je hier boos of onredelijk op gaat reageren vind ik dat prima maar dan ben ik ook klaar met dit hele topic en ga ervan uit dat caro op marktplaats eindigt en een diep ongelukkig leven tegemoet gaat!! Dus wees nu even een kerel en geef je 100% voor de vogel die JIJ ooit in huis hebt gehaald en daarmee de volledige verantwoording voor hebt genomen. Sorry voor dit beetje norse bericht maar ik bedoel het goed!! Luister en leer....iedereen hier wil je helpen maar je moet zelf de stappen ondernemen. Als je dat eenmaal doet dan dwing je respect af in mijn ogen (nu is het totaal onbelangrijk of ik je respecteer natuurlijk..wie ben ik) Ik maak me meer zorgen om caro dan om jou, zo ben ik nu eenmaal.
Ik hoop eerdaags de eerste positievere berichten te kunnen lezen....
Erg veel sterkte en wijsheid gewenst!!

Groeten, Ron

Hey ron
Waarom zou ik hier kwaad op moeten reageren?
Maar ik zal je wel even wat dingen uitleggen dat je toch in een paar dingen ongelijk hebt ;)
Je zegt dat ik laks ben maar dat is totaal niet zo. Ik woon op mezelf en mijn vriendin woont nog niet vast bij mij.
Als ik thuis ben komt caro altijd op eerste plek waardoor mijn huis vaak niet gepoest word en ik vaak ook mn maaltijden over sla omdat ik dan met haar bezig ben.
Over het kortwieken daar was ik eerst optegen je neemt een vogel haar vlieg kwaliteiten af en dat vind ik zeer zielig nu iedereen zegt dat het toch het beste is heb ik met tegen zin besloten om het toch te doen. en over het vervoeren was meer een vraag hoe we het het beste konden doen. Dus het BESTE voor caro.
Je mag nartuurlijk mij iets verwijten we hebben het ook verkeerd gedaan dat weten we. Dat heb ik al eerder toe gegeven omdat we haar hebben leren krijsen toen ze jong was. Ze krijst en ze krijgt eten ze vloog weg en roepte haar en beloonde haar krijsen door heel entousiast te reageren maar daardoor hebben we haar wel terug gekregen en daardoor leeft ze nu nog wel. we hebben de hele avond buiten in de storm gestaan.

Dit bericht was echt de laatste noodkreet omdat we niet wisten wat we moesten doen.
we hebben door de reacties weer veel moed gekregen om door te gaan en er druk mee bezig

Groetjes wesly
Evven nog voor de duidelijkheid dit is dus niet boos of onredelijk geef gewoon uitleg

« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2005, 10:03:59 am door wesly »

Ronald

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: oktober 01, 2005, 09:00:38 am »
Ik ben blij dat jullie het zo opvatten hoor Wesly. :thumbsup: Ik heb er nu al genoeg gezien die kwaad worden en niet meer terug komen jammer genoeg.

Ronald.

Nanda

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: oktober 01, 2005, 09:26:05 am »
Hoi Wesley,

volgens mij heb je van 2 berichten 1 quote gemaakt.
Het verhaal van Ron met Boudewijn zijn naam eronder ??? ??? ???

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #54 Gepost op: oktober 01, 2005, 10:02:54 am »
al verandert foutje

Nanda

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: oktober 01, 2005, 10:19:33 am »
 ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #56 Gepost op: oktober 01, 2005, 10:23:36 am »
Jammer,

Probeer het nog effe ,
Heb ook een vrouw die schreeuwt al 25 jaar tegen me .
Doe ik ook de deur niet uit,
En heb ook nog 2 pubers die gaan de deur ook niet uit.

Geduld en veel liefde dat is wat Caro nodig heeft!
Veel succes en laat je niet gek maken.
grt Albert

;D Dit vind ik een superantwoord! Zo steekt het in elkaar ja.. Een vogel is net zo goed een huisgenoot en waardevol!! :thumbsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: oktober 01, 2005, 10:39:17 am »
Citaat
Als ik thuis ben komt caro altijd op eerste plek waardoor mijn huis vaak niet gepoest word en ik vaak ook mn maaltijden over sla omdat ik dan met haar bezig ben.
Over het kortwieken daar was ik eerst optegen je neemt een vogel haar vlieg kwaliteiten af en dat vind ik zeer zielig nu iedereen zegt dat het toch het beste is heb ik met tegen zin besloten om het toch te doen. en over het vervoeren was meer een vraag hoe we het het beste konden doen. Dus het BESTE voor caro.

Grootste fout in opvoeding (van kind of dier) is te veel houden van ;) Heb ik eens gelezen en is volgens mij vaak waar :)
Het beste voor Caro is natuurlijk niet dat jij je eten over slaat. Misschien het leukst, maar niet het beste ;)
Het vervoeren van Caro...daar gaat het niet om wat zij wil, maar om wat moet. Je kunt niet opvoeden zonder soms dingen tegen hun zin te doen. Juist door altijd haar haar zin te geven wordt ze erg onzeker, want WIE heeft nu de leiding? WIE beschermt haar? Niet jij, want jij doet wat zij wil. Geef haar zekerheid en wees de baas, dus denk ook aan jezelf. :-* Ik heb respect voor je nieuwe poging en hoop echt dat het je lukt, ik weet zeker dat het kan, maar het lot ligt bij jou. Neem de opvoedingsverhalen aan en laat je niet verleiden door Caro haar ideeen :-*

By the way...ik zou eerder mn partner de deur uit knallen als ie vervelend is dan mn dieren...perslot van rekening heb ik geen vent om hem op te voeden :P

Wickingh

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: oktober 01, 2005, 10:56:32 am »
Ik ben blij dat jullie het zo opvatten hoor Wesly. :thumbsup: Ik heb er nu al genoeg gezien die kwaad worden en niet meer terug komen jammer genoeg.

Ronald.

Hai,

en dan heb ik nog niet eens wat gezegd  :P ,

:P g Frank

Ronald

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: oktober 01, 2005, 20:02:59 pm »
Wesly heb je nog nieuws over vandaag?

Ronald.