Auteur Topic: caro krijst ontzettend en denk dat ik haar weg doe  (gelezen 39815 keer)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
Re: caro krijst ontzettend en denk dat ik haar weg doe
« Reactie #225 Gepost op: januari 17, 2006, 21:21:21 pm »
http://www.lorreco.nl/shop/shop.php?catnr=22

daar kun je kijken voor de dvd.
Ik wil eventueel wel kopietjes maken maar daar moeten jullie deze week dan even op w88.
Volgende week kan ik kopietjes maken en verzenden tegen de vergoeding van de verzendskosten nartuurlijk.
Er staan echt een hoop leuke dingen op.

Stuur me zelf even een pb al wil je een kopie
eventueel ook te ruilen tegen een polivision dvd (kopie)
De gene waar ik het nu eigenlijk tegen heb die weet het wel :P

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #226 Gepost op: januari 17, 2006, 22:28:26 pm »
ik koop die wel, dan moet je geen illigaaltjes maken  :)

Jefta

• Gast
« Reactie #227 Gepost op: januari 18, 2006, 12:51:52 pm »
pas wel op.... 2 verschillende trainingen geven door elkaar heen kan verwarring opleveren..
ik raad het je niet af.. want het is idd leuk en heeft een hoop voordelen.. maar zorg wel dat je consequent blijft... je weet dat caro heeft laten zie dat ze vervelend kan worden vanuit onzekerheid.... dus dat wil je niet stimuleren....
het kan prima samen... maar blijf allert das alles wat ik wil zeggen..

gr Jefta

ps. zou je mij ook een copytje willen sturen??
ben benieuwd... je hebt mn adres..

Wickingh

• Gast
« Reactie #228 Gepost op: januari 18, 2006, 13:34:45 pm »
Hai Jefta,

de trainingen zoals gedaan worden door bijv. Bonny Talsma is gebaseerd op belonen van gewenst gedrag. Juist deze beloning stimuleert het zelfvertouwen van de vogel , ik denk dus niet dat dit vloekt met het 5 stappenplan.Ik denk zelfs dat het een aanvulling is op........

mvg Frank

dutchgerard

• Gast
« Reactie #229 Gepost op: januari 18, 2006, 13:36:34 pm »
Zou ik ook wel willen hebben, natuurlijk betaal ik graag de gemaakte onkosten.
groeten dutchgerard. :elvis:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #230 Gepost op: januari 18, 2006, 13:42:48 pm »
Hier nog iemand  :)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #231 Gepost op: januari 18, 2006, 16:16:36 pm »
Ik ben het met frank eens de 5 stappen gaan eigenlijk gewoon door!
het zwaaien
Zulke dingen trainen we gewoon door heel intensief mee te traien en als ze het goed doet belonen.
Ik denk niet dat dit een complete andere training is maar meer een mengel moesje
we laten haar opstappen via de 5 stappen en dan zetten we haar op haar standaart en gaan we iets anders trainen.
We merken zelf dat dit heel goed gaat. Caro is vol enthousiamsme en erg actief als we gaan trainen als we klaar zijn komt ze bij je liggen en dut half in om zo te zeggen van zo nu ben ik moe ff rusten.
we doen alles nu veel consequenter hoor.
Ze weet nu omdat we dingen aan het trainen zijn ook precies wanneer zij aan de beurd is om aandacht en nartuurlijk de zaadjes!
voor de rest vermaakt ze zich prima op en in haar kooi.
en ja nartuurlijk is er ook wel eens een uurtje om te knuffelen.

Ze weet nu goed wanneer zij aan de beurd is en wanneer ze het goed doet dat helpt dan toch alleen maar met haar zelf vertrouwen!?!
Toch? iemand een mening hier over

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #232 Gepost op: januari 18, 2006, 16:29:59 pm »
Ik denk dat het inderdaad heel goed kan. Als je van de vijf stappen het aandacht vragen goed in de gaten houdt. Belonen voor dingen die ze goed doet met de training, lijkt me prima. ;) Leuk hoor Wesly die positieve geluiden!! :thumsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #233 Gepost op: januari 18, 2006, 16:39:14 pm »
Wat leuk dat jullie hier mee bezig zijn Wesly!  :a036: En je kunt zekerweten heel goed 2 methodes gebruiken of combineren.  ;)
Met mn honden, vogels en paarden clickerde ik bv ook gewoon naast en tijdens de andere oefeningen.
Dingetjes leren kan je dier heel veel zelfvertrouwen geven en maakt ze ook vaak voldaner en omdat ze voor hun doen aan t denken gezet werden. Ze zijn echt wel slim genoeg om onderscheid te maken tussen t 1 en t ander als je t goed aanpakt hoor. Zeker wanneer je t zo consequent doet als jullie. Je moet pas oppassen als je je dier voor de lol iets leert en t bv niet onder commando zet...dan kan hij vreemd dwangmatig gedrag gaan vertonen en contstant t zelfde trucje herhalen om aandacht te krijgen. Dat moet je dus ook echt negeren, hoe leuk t eerst ook lijkt. Neurotisch draaiende of dansende vogels of opdringerig pootjes gevende honden en steeds stijgerende paarden bv zijn oplaatst echt niet leuk meer :)

Trucjes/oefeningen of gewoon opvoeden zijn 2 verschillende dingen, maar beide maken ze t leven van jou en je dier veel leuker :a036:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #234 Gepost op: januari 18, 2006, 17:01:08 pm »
goed he ooit nog eens positieve geluiden te horen hadden we zelf ook niet verw8 eerlijk gezegt.
maar het gaat steeds en steeds beter!

ik ben het met je eens tommy.
En alles word onder een commando gezet hoor!
Elk klein dingetje krijgt een naampje!
Geloof niet dat caro het ooit gaat misbruiken Als we nu klaar zijn of van te voren dan is ze zelf gewoon aan het spelen en rommelen gewoon haar eigen dingen die ze op dat moment graag wil doen! Daar krijgt ze de vrijheid in.

eergisteren morgen was ook grappig nou we werden dus wakker even goeden morgen tegen caro gezegt even geaait en gedaan dus ja weer op de kooi mag ze altijd even spelen voordat we gaan werken. Toen hoorde we in eens voetstappen op de grond en ja hoor mevrouwtje kwam lekker naar ons toe gelopen en zat ons aandachtig te bekijken hoe wij onze tanden stonden te poetsen.
Toen stonden we dus eigenlijk voor een dilema aandacht geven of niet. Het was eigenlijk ongewenst gedrag als je het streng bekijkt maar toch ook wel weer leuk. We hebben haar dus maar geen aandacht gegeven en haar gewoon laten zitten. Toen ging ik me aan kleden dus ik liep naar de andere kamer en ja hoor mevrouw volgt trouw aan de voet. Toen hebben we het er even over gehad en leek het ons dus leuk om er toch een trukje van te maken. Dus nu zetten we haar vortaan op de rond en lopen aan en roepen volg na een paar keer beetje lokken met een zaadje kwam ze toch al een heel eind mee. nu krijgt ze steeds na een grotere afstand een zaadje ik vond het wel grappig lopen we straks buiten hoeven we caro niet eens meer te dragen mevrouw loopt dan gewoon lekker mee hahaha

Wickingh

• Gast
« Reactie #235 Gepost op: januari 18, 2006, 17:15:59 pm »
Ik denk dat het inderdaad heel goed kan. Als je van de vijf stappen het aandacht vragen goed in de gaten houdt. Belonen voor dingen die ze goed doet met de training, lijkt me prima. ;) Leuk hoor Wesly die positieve geluiden!! :thumsup:

:thumsup: we zijn het weer eens met elkaar eens  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #236 Gepost op: januari 19, 2006, 11:02:25 am »
Blij toe, hebben we toch nog wat gemeen!! :)

Wickingh

• Gast
« Reactie #237 Gepost op: januari 19, 2006, 14:37:27 pm »
Blij toe, hebben we toch nog wat gemeen!! :)

Hallo Loes,

Zou dat het enige zijn?
Ik denk dat we allebei hier posten uit liefde voor onze vogels   :a036: ,

:a036: g Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #238 Gepost op: januari 19, 2006, 16:38:16 pm »
Ja, das z

lady24

• Gast
« Reactie #239 Gepost op: januari 19, 2006, 18:44:06 pm »
hallo
kan me voorstellen dat je gek van het gekrijs wordt maar denk er goed over na voordat je hem weg doet.
als je spijt krijgt heb je hem niet zomaar weer.
ik vind het een goed idee om beide ff een break te nemen.
maar in ieder geval veel sterkte
 :-*