Auteur Topic: Hieperdepiep een tweede erbij  (gelezen 1314 keer)

pika

• Gast
Hieperdepiep een tweede erbij
« Gepost op: oktober 01, 2005, 20:27:49 pm »
Hiep hieper de piep!!!!
Vandaag heb ik mijn tweede gaai erbij. Toby heet hij en het is een blauw voorhoofd amazone. Toby ken ik al een tijdje. Hij zat altijd bij het gedragscentrum van Gaus, bij de balie. Ik studeer daar gedragstherapie en volg ook workshops van dr. Hooimeijer, dus kom er bijna wekelijks. Toby is een gaai die niet echt lekker in zijn veren zit. Hij lijkt mij een beetje depri, zit altijd bol, maar reageert heel blij als ik even kom kletsen. Ik ben gaan informeren van wie deze scheet is. Toby bleek van een medewerker, waarvan haar dochtertje allergisch bleek voor Toby. Vandaar dat hij in het gedragscentrum zat. Baasje vond het zelf ook een probleem dat hij daar zo zat te kniezen. Met veel pijn in haar hart heeft ze vandaag afstand van hem gedaan. Ik hoop Toby een beter leven te geven. Toby is al bij verschillende baasjes geweest, maar bij mij blijft hij absoluut zijn verdere leven. Samen met Pino.
Pino is mijn lieve Ara Servera, die ik nu zo'n vijf maanden heb. Het gaat super met hem, terwijl hij bij mij kwam met gedragsproblemen en stereotype gedrag. Hij is helemaal opgeknapt en van een kooigaai een echte moderne gaai geworden. Dit is ook de bedoeling voor Toby.
Toby houdt niet van mannen, zou het zelf een mannetje zijn?
Voorlopig zitten mijn gaaien nu elk apart en staan hun kooien ongeveer drie meter uit elkaar. Ik laat ze rustig wennen en zal van de week hun kooien dichter bij elkaar plaatsen. Als het goed gaat dan kunnen ze misschien ook samen, buiten de kooi, en het zou helemaal super zijn als ze in de toekomst samen in een kooi kunnen. Ik wil dit echter absoluut niet forceren en het is voor mij geen pr

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Hieperdepiep een tweede erbij
« Reactie #1 Gepost op: oktober 01, 2005, 22:18:37 pm »
Wat leuk joh voor jou en voor Toby! Hij zal het bij jou goed gaan krijgen. Ik ben dol op amazones! Het is trouwens een fabeltje hoor dat mannetjes een hekel zouden hebben aan mannen of dat er door het geslacht een voorkeur zou zijn voor het andere geslacht...  Ik wens je h

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 02, 2005, 02:51:43 am »
Tja Loes ,

dat hopen we niet he  ;) , maar uh heeft Dr. H. daar dan niet de juiste stappen voor  ??? om de jongens aan elkaar te laten wennen als moderne papegaaien  :CENS ?
Wel super dat Toby in een liefhebbende situatie te recht is gekomen  :thumbsup: ,

m  :thumbsup: g Frank

billy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 02, 2005, 13:04:27 pm »
Wat leuk zeg :thumbsup: Heel veel plezier met Toby en hier zitten de grijze en amazone samen op de klimboom, maar ze hebben wel ieder hun eigen kooi.
Groetjes Els

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 02, 2005, 19:04:38 pm »
Wat leuk voor jou en toby :thumbsup: Gefeliciteerd hoor!
Misschien kun je ze kennis laten maken op een voor beide vreemde plek. Dan hoeft Pino zn eigen terein niet te beschermen :)

Ik heb dat de 1e keren ook met mn vogels gedaan en nu gaan ze harstikke goed samen. Ik had Tommy en Guano al bijelkaar in hun boom toen Chico en Pepper erbij kwamen. Nou, die hoeven nog steeds niet in Tommys boom te gaan, maar eronder is prima. Dus ik bouw steeds meer klimdingen onder en om hun boom. Ergens anders gaat het gewoon goed. Ze eten met zn 4en, badderen met zn 4en etc etc. Heel leuk om te zien :hart: Ik trek me er ook niet te veel van aan als ze elkaar gaan narren, hooguit sla ik keihard met iets op tafel ofzo als het me TE vervelend wordt, terwijl ik de andere kant op kijk en hun zogenaamd totaal niet opmerk 8) ;D Dat leidt af en dan is het weer goed. Ze slapen in stetjes van 2, maar overdag zijn ze altijd met zn allen, zolang ze rust kunnen zoeken enzo, gaat dat prima.

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 02, 2005, 19:24:36 pm »
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Gr Corina

pika

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 03, 2005, 00:29:43 am »
Hai,
Bedankt voor het opsplitsen van de andere topic Loes. Het is handiger zo. Ik wilde een wat positieve draai geven aan de voorgaande, maar hier is het volgens mij even gezelliger.
Toby gaat heel goed, hij is heel vrolijk. Mijn vader heeft het helemaal bij hem gemaakt, dus helemaal niet moeilijk met (alle) mannen.
Wat een lieve reacties allemaal!  :-*
Ik vind het leuk om te lezen hoe jullie je gaaien bij elkaar hebben.
Momenteel ga ik steeds met Pino bij Toby zitten. Ze lijken elkaar erg interessant te vinden. Ik ben van plan om eerst Toby te gaan kortwieken en hem dan pas samen met Pino uit de kooi te halen. Ik heb alleen wat vragen over het kortwieken. Deze zal ik wel stellen in de juiste topic.

pika

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 11, 2005, 20:28:48 pm »
Eergister was ik in Purmerend naar de papegaaien drive-inn. Het was geweldig! Toby is daar gekortwiekt en kon daarna lekker mee de buitenwereld in. Het was zijn eerste echte moderne dag :hart: We zijn er de hele dag gebleven en mijn gaaien waren helemaal moe toen ze weer thuis waren. Het lijk mee een heel goed moment om ze bij elkaar in de kooi te zetten. Ik heb de kooi helemaal veranderd en er allemaal leuke dingen in gehangen (had ook nieuw speelgoed gekocht in purmereutel). Daarna heb ik ze op de kooi gezet en wat later waren ze er zelf ingekropen om te eten (had wel twee bakjes met voer opgehangen). Ze waren dus lekker moe en hongerig. Het verliep helemaal goed  :thumbsup: Ze ontwijken elkaar wel, maar er gebeurt verder niets heftigs. Ze hebben beide lekker geslapen en doen alsof er niets aan de hand is. Ik hoop dat het zo blijft, of dat het zelfs zo wordt dat ze elkaar ook echt aardig gaan vinden. Het scheelt een hoop ruimte

Tommy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 11, 2005, 20:48:44 pm »
Wat leuk Pika :thumbsup:
Zo ben je meteen mooi klaar met je gewiekte vogel ;)
Heb je ook nog een workshop bijgewoond?

pika

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 12, 2005, 00:41:22 am »
Ja, de workshop heb ik ook bijgewoond. Het was voor mij niet de eerste keer dat ik bij dr. hooimijer een workshop mee maakte. Deze pouwer-point precentatie had ik al een keer gezien (bij Gaus). Interessant, dat wel.....het was weer even een opfrisser en de tweede keer blijft er altijd iets meer hangen. Ik vond het echt heel erg leuk en ben er de hele dag blijven hangen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: oktober 12, 2005, 08:46:13 am »
Goed joh dat ze bij elkaar in de kooi zitten en dat ie nu gekortwiekt is!  :thumbsup: